Jorte Kariko 14.10.2005 16:01:16 | |
---|
Morjes äpärät! eli tämmöistä olis kysyttävänä, en viitsi muualle kirjoittaa ettei heti haukuta pihalle:=) vaikka itsellänikin on kokemusta kitaran soitosta jo 10 vuotta, mutta silti aloittelija:=) kun ei ole kiire tolla reenamisella! eli tämmöistä: mulla on tämmöinen trankku vahvistin laney tf400 olisko siihen esimerkiksi mahdollisuus laittaa joku putkietuaste? joka sitten toimisi niin kuin putkivahvistin? en todellakaan tiedä? mutta ajattelin että se ehkä voisi toimi! lyhennettynä: jos laitan tohon lanariin kiinni jonkun putkietuasteen niin toimiiko mun lanari putkivahvistimena sen jälkeen? |
tommiot 14.10.2005 16:19:10 (muokattu 14.10.2005 16:20:56) | |
---|
Morjes ... Tähän voisin vaan sanoa, että putkivahvistin = putkietuaste + putkipääteaste. Trankkupäätevahvistimella se ei oo täysputkivahvari, joten tuskin siitä sellaisia saundejakaan lähtee. Jos isket siihen putkietuasteen eteen niin se ei poista sitä että saundit menee ripuliksi kun luukutat kunnolla. Ei oo tollasista kokemuksia, mutta veikkaan että kannattaa soittaa sillä putkietuasteella efektilenkin paluuseen. |
-septimisti- 14.10.2005 17:29:46 | |
---|
Tuota.. tämä saattaa tulla melkoisena järkytyksenä, mutta tuossa tf400:ssa ON putkietuaste. |
Jorte Kariko 14.10.2005 17:46:44 | |
---|
Tuota.. tämä saattaa tulla melkoisena järkytyksenä, mutta tuossa tf400:ssa ON putkietuaste. kyl myö sen nyt olen hokaissut! en mie nyt niin vajukki ole:) mut katsos kun olen saanut sen kaverilta ja manuaalia ei saa mistään, ei edes itse LANEYLTA! joten en hirveästi tajua mitä tuo käytännössä tarkoitttaa! että esim. oisko mahollista vaihtaa niitä putkia, vai onko siellä edes mitään putkia, vai on tämä ns. putki mallinnos tai jotain:) kyl mä sitä käyttää osaan mut mut.... |
slerbis 14.10.2005 18:01:14 | |
---|
kyl myö sen nyt olen hokaissut! en mie nyt niin vajukki ole:) mut katsos kun olen saanut sen kaverilta ja manuaalia ei saa mistään, ei edes itse LANEYLTA! joten en hirveästi tajua mitä tuo käytännössä tarkoitttaa! että esim. oisko mahollista vaihtaa niitä putkia, vai onko siellä edes mitään putkia, vai on tämä ns. putki mallinnos tai jotain:) kyl mä sitä käyttää osaan mut mut.... Onhan siellä yksi putki :) Tosin näissä putkietuasteellisissa hybrideissä se on lähinnä rekvisiittaa ja kikka jolla voi mainostaa "aitoa" putkisoundia. Todellisuudessa tuo yksi putki ei tee signaalille juurikaan mitään, ehkä vähän pehmentää ja tuo lisäväriä. Sen putken voi toki vaihtaa jos haluaa, mutta ei se soundia juurikaan muuta mihinkään. Se signaali kiertää kuitenkin monta trankkua ja diodia matkallaan.. En ole omistanut hybridiä, joten tämä on mutua, mutta mitä olen kokemuksia kuullut kavereilta, toisilta muusikoilta ja lukenut täältä, niin lähinnä tähän on kaikki päätynyt. Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
Jorte Kariko 14.10.2005 18:10:05 | |
---|
Onhan siellä yksi putki :) no vittu.... niin epäilinkin.... vähänks siistiä, meitsillä on vittu, fuck yx putki:) ei saatana... täytyy sit vaan ostaa himaan joku pikku putki härdelli. esim. mitä jos sinne vittu lykkäis läjän putkia esim. pari tai 4, niin räjähtäiskö se käsiin vai mitä? |
slerbis 14.10.2005 18:36:52 | |
---|
no vittu.... niin epäilinkin.... vähänks siistiä, meitsillä on vittu, fuck yx putki:) ei saatana... täytyy sit vaan ostaa himaan joku pikku putki härdelli. esim. mitä jos sinne vittu lykkäis läjän putkia esim. pari tai 4, niin räjähtäiskö se käsiin vai mitä? korrektimpi kirjoitusasu olisi toivottavaa. ei se mihinkään räjähtäis ja kun ei oo paikkoja kun yhelle putkelle ni ei mee enempää. Tosin jos on kova jätkä ja kolvailee ne lisäputket sinne ja muuttaa kytkentää, rakentaa uuden pääteasteen putkilla ja ym. ym. ni sitte... onko enää sitten sama lanikka, se on eri asia. Ja ei ne putket tee aina autuaaksi. Esim. täälläkin kehutut tech21:sen tm:ät ovat todella hyviä trankuiksi. Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
ravensoul 15.10.2005 16:14:12 | |
---|
Onhan siellä yksi putki :) Tosin näissä putkietuasteellisissa hybrideissä se on lähinnä rekvisiittaa Rohkenen olla eri mieltä sen verran, että eron huomaa silloin kun buustaa särökanavia overdraivilla. Itelläni on Laney TF300 ja vastikään hankin buusteriksi Bossin SD-1:n. Pienellä riskillä tosin, kun olin kuullut tuosta spedusta sen verran ettei kuulemma oikein pelitä trankkujen kans. Mutta prkl, että naukuu kivasti. Ja kokeiltuani puhtaan trankkuvaffarin kans, ei SD-1 tuota ihan yhtä toivottua lopputulosta. Tosin voihan se johtua vain siitä, että kyseessä oli muutenkin eri vahvistimet. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Lennu 15.10.2005 19:57:07 | |
---|
Hughes & Kettnerin Tubeman käy mainiosti trankkuvahvarin etusena, tai putkistyrkkarin, tai putkietusella varustettuun. Täystrankussa (kuten mulla) joutuu bassoa leikkaamaan aika jyrkästi (taitaa olla tällä hetkellä kokonaan kiinni, muistaakseni) ja trebleä silleen runsaasti. Löytyy säädöt kyseisesta mokkulasta. Eikä ole soundit mitään ripulia, ette vaan osaa. "mielenterveysongelmathan on hirveesti lisääntyneet, mä syytän niistä paskaa musiikkia ja kännyköitä", - Lasse Kurki |
Lennu 15.10.2005 19:58:33 (muokattu 15.10.2005 22:01:18) | |
---|
edit: no niin, löytyhän se teksti. Krhm. "mielenterveysongelmathan on hirveesti lisääntyneet, mä syytän niistä paskaa musiikkia ja kännyköitä", - Lasse Kurki |
Jorte Kariko 16.10.2005 21:05:24 | |
---|
Rohkenen olla eri mieltä sen verran, että eron huomaa silloin kun buustaa särökanavia overdraivilla. Itelläni on Laney TF300 ja vastikään hankin buusteriksi Bossin SD-1:n. Pienellä riskillä tosin, kun olin kuullut tuosta spedusta sen verran ettei kuulemma oikein pelitä trankkujen kans. Mutta prkl, että naukuu kivasti. Ja kokeiltuani puhtaan trankkuvaffarin kans, ei SD-1 tuota ihan yhtä toivottua lopputulosta. Tosin voihan se johtua vain siitä, että kyseessä oli muutenkin eri vahvistimet. olen myös buustannut tuon lanarin sd1:llä ja toimii aivan loistavasti. kuhan vaan ajattelin noista putkista jos niitä vois lisätä tai vaihtaa mut loppupeleissä aivan sama:=) minkäs laiset säädöt sulla on laneys ja sd:ssä? ihan mielenkiinnosta vain kysyn:) |
laite 17.10.2005 04:12:01 (muokattu 17.10.2005 04:12:27) | |
---|
Hughes & Kettnerin Tubeman käy mainiosti trankkuvahvarin etusena, tai putkistyrkkarin, tai putkietusella varustettuun. Täystrankussa (kuten mulla) joutuu bassoa leikkaamaan aika jyrkästi (taitaa olla tällä hetkellä kokonaan kiinni, muistaakseni) ja trebleä silleen runsaasti. Löytyy säädöt kyseisesta mokkulasta. Mun menee juuri tuo tubeman ainakin line6:sen kanssa efekti returniin, jolloin tosin ite vahvari toimii lähinnä vain kaappina, tuo kun skippaa kaikki mallinnukset ja efektit. Inputtiin lykättynä ääni on kamala. E: Siis Flextone II I put on my robe and wizard hat
R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
ravensoul 17.10.2005 16:44:07 | |
---|
olen myös buustannut tuon lanarin sd1:llä ja toimii aivan loistavasti. kuhan vaan ajattelin noista putkista jos niitä vois lisätä tai vaihtaa mut loppupeleissä aivan sama:=) minkäs laiset säädöt sulla on laneys ja sd:ssä? ihan mielenkiinnosta vain kysyn:) En nyt ihan tarkkaan ulkoa muista, mutta olisko suurinpiirtein näin: Lanikan lievempi kanava, drive klo 2:ssa, enhancella hiukan mid-scooppia, EQ:sta bassoa leikattu reilusti, middleä hiukan ja trebleä reilusti lisää. SD-1:ssä tone noin klo 1:ssä, drive klo 9:ssä ja level klo 2:ssa. Ja siis komppisärö ilman SD-1:tä, sooloissa päällä. Putkeksi vaihdoin vähän aikaa sitten Electro-Harmonixin vähän ärhäkämmän 12AX7-EH:n. Aiemmin oli Sovtek. EH toimii paremmin. Tuohon SD-1:eenhän on olemassa se monien kehuma modi, jonka voi teettää esim. Uraltonella, jolla se ei leikkaa alapäätä kuten vakiona. Mut omasta mielestäni se sopii vakiona hyvin Laneyn kans, koska Lanikan soundi on mun makuun vähän liian bassovoittonen. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Jorte Kariko 17.10.2005 17:14:23 | |
---|
Putkeksi vaihdoin vähän aikaa sitten Electro-Harmonixin vähän ärhäkämmän 12AX7-EH:n. minkähän hintaisia nuo erilaiset putket ovat? olen itsekin ajatellut vaihtaa tota putkea. Ja käykö tuohon ihan siis mitkä putket tahansa? |
Jorte Kariko 17.10.2005 17:27:46 | |
---|
löysin noi uraltonen sivut! sieltä löytyy hinnat ja kaikkea muuta! |
ravensoul 17.10.2005 23:43:28 | |
---|
minkähän hintaisia nuo erilaiset putket ovat? olen itsekin ajatellut vaihtaa tota putkea. Ja käykö tuohon ihan siis mitkä putket tahansa? Etuasteputkien hinnat vaihtelee alle kympistä kolmeen-neljään kymmeneen egeen. NOS-putket eli vanhaa varastoa olevat käyttämättömät yleensä kalliimpia (ja kehutuimpia). Ja ei käy "ihan mikä tahansa" vaan esim. tuohon Lanikkaan menee 12AX7 (eurooppalaisittain merkittynä ECC83). Jotkut muutkin samalla kannalla olevat putket saattaa käydä, mutta tuolle se on alunperin suunniteltu. Uraltonelta löytyy useita eri hintaisia ja -laatuisia 12AX7-putkia (joka on siis sama asia kuin ECC83!). "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |