Pistin viikonloppuna uudet kielet kun D napsahti yllättäen poikki. Laitoin ihan normi (009) setin. Mulla ei ollut mitään hajua miten ne uudet tulisi laittaa, mutta meni ne sinne ja tuntui pysyvänkin. Pistin reiästä läpi ja pari kierrosta alle (joihinkin tuli vaan kierros jne.). Aluksi vääntelin sitä virettä ja hiukan jännitti meneekö kielet poikki, tuntui osa menevän ihan pirun piukaksi. 6. (matalinta E) en uskaltanut edes laittaa valmiiksi. Jätin toistaiseksi D:hen. Toinen huomion oli loputon ja "väpättävä" sustain. Huono virekin saattoi vaikuttaa. Nostin sitä mistä hienovire säädetään (talla?) ja väpätys hävisi. Kitarasta tuli huomattavasti entistä erottavampi ja tarkempi, mutta samalla säröä hävisi. Johtuuko tämä siitä että kielet ovat nyt kauempana mikeistä ? Samalla korjaantui pömpöttävä 6. kieli cleaneillä ongelma. Hienovirettä en saanut täysin kohdalleen, ei se paljoa pielessä ole, mutta hiukan. Jotenkin tuntuu ettei se säätö vaikuta asiaan mitenkään ? Voisi harkita pikkuhiljaa jonkun Virheistä oppii FAQ:in tekoa. |
Oli tuosta hieman, muttei paljoa. Kiinnostaa lähinnä mikä tuon loputtoman väpättävän "tremolomaisen" äänen aiheutti ? Kielet liian lähellä mikkejä ? Ihme että vanhalla setillä toimi juuri tuolla säädöillä. Sen verran jo hokasin, että jos syystä tai toisesta haluan kielet alemmaksi, niin voihan mikkejäkin ruuvata alemmas. Tällä hetkellä olen aika innoissani tuosta erottelevasta ja tarkasta soundista, mutta kyllä niitä säröjä jossain vaiheessa tulee ikävä. |
Itse olin joskus ihan paniikissa 6. kielen laitossa, kun tuntui juuri menevän niin piukalle, niin oikeen odotti, koska napsahtaa. Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |