Aihe: Soinnuista soitto
1
Zeni
25.11.2005 02:01:23
Kappale on Happoradio - VÄÄRÄ MIES ja ohjeet tälläiset:

Säkeistö: Am | D/f#
Bridge: E7 | D C# C |
Kertsi: E | H | F#m | A
Väliosa: F#m | E/g# | A | Am ||

Mitä hittoa tuo nyt meinaa ? mun mielestä noi ei mene mitenkään 1:1 tuon levyn kanssa ? Osa soinnuista on näppäilyjä niin mistä mä nyt tietäisin miten ne näppäillään kun selvästikään se ei vaan mene matalimmasta korkeimmalle kielelle ?
baron
25.11.2005 06:33:24 (muokattu 25.11.2005 06:34:03)

Kappale on Happoradio - VÄÄRÄ MIES ja ohjeet tälläiset:

Säkeistö: Am | D/f#
Bridge: E7 | D C# C |
Kertsi: E | H | F#m | A
Väliosa: F#m | E/g# | A | Am ||

Mitä hittoa tuo nyt meinaa ? mun mielestä noi ei mene mitenkään 1:1 tuon levyn kanssa ? Osa soinnuista on näppäilyjä niin mistä mä nyt tietäisin miten ne näppäillään kun selvästikään se ei vaan mene matalimmasta korkeimmalle kielelle ?

Siinä on ainakin kaksi slash/chordia, D/F# ja E/G#, joka tarkoittaa sitä, että viivan vasemmalla puolella oleva sointu otetaan siten, että oikealla puolella oleva sävel on soinnun matalin ääni.
My name is Baron, Sir Baron.
oiva tumpeloinen
25.11.2005 13:31:31

Nuohan on vain sointupohjat biisiin. Niiden tarkoituksena on auttaa sua säestämään kappale läpi, eikä soittamaan sitä 1:1. Jos sä haluat soittaa sen samalla tavalla, kuin alkup. kappale menee, sulla lienee noin 2 vaihtoehtoa:

1) hommaat siihen nuotit/tabit, jotka kertoo, miten se soitetaan

tai

2) kuuntelet levyltä, miten homma etenee. Tässä sua auttaa jo kovasti tuo sointujen tietäminen etukäteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)