Aihe: Uusi vahvistin
1
Ocean Boulevard
13.11.2005 22:24:28
Uutta vahvistinta olen katsellut ja kovasti on kehuttu Voxin Valvetronix AD30VT ja Tech21 Trademark 10 comboja. Kokeilemaan en ole vielä päässyt, mutta joitakin ääninäytteitä olen kuunnellut ja hyvältä kuulostaa. Vahvistin tulisi ensisijaisesti kotikäyttöön harjoitteluun, mutta tuo ykköseksi rankkaamani Voxin 30 wattinen ilmeisesti riittäisi jo pienimuotoiseen bänditoimintaankin.

Soitan melkein kaikkea laidasta laitaan, rautalangasta (antakaa armoa) Metallicaan. Hevimpi osasto on jäänyt rauhaan. Jonkinlaista blues-meininkiäkin olisi hyvä saada. Keppinä on single-coil-mikeillä varustettu Squier Standard Stratocaster.
Tällä hetkellä vahvarina toimii ansiokkaasti Microcube. Haluaisin kuitenkin laajentaa soundimaailmaa ja kokeilla jotain uutta. Vai onko askel Microcubesta 200-300 euron hintaluokan comboihin liian pieni ja parempi säästää rahat ja hankkia tulevaisuudessa kunnon putkivahvistin?

Vahvariehdotuksia, neuvoja, vinkkejä, tajunnanvirtaa otetaan vastaan. Kiitos.

Ps. Mikä auttaisi lääkkeeksi kasvavaan rautalankamusan soitteluun. Olen aina pitänyt rautalankaa hieman - suokaa anteeksi - junttien musiikkina (joopa joo, itse olen maalaispoika punaniska-alueelta). Annanko vain virran viedä ja Hank Marvinin ohjata polkuani?
Vapour
14.11.2005 17:23:52 (muokattu 14.11.2005 17:26:18)
Mainostan nyt tässä allekirjoitustani. Saa paheksua ne, jotka tahtovat. Vehje taipuu kyllä tajoittelemiisi musatyyleihin ja riittää bänditouhuun. Soudit on hintaluokkaan nähden mielestäni varsin ok. Toki kannattaa kokeilla kaikki vaihtikset ja miettiä esim Peaveyn Classic 30, tai Laneyn pikkuputkivehkeet käytettyinä, etenkin jos rautalanka on pääosassa ja hevi jää sivujuonteeksi.
Ocean Boulevard
14.11.2005 19:21:55 (muokattu 14.11.2005 19:33:18)
Peaveyn Classic 30 olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto juuri blues- ja rautalankapuolelle. Kotisoittelun kannalta kuulokeliitännän puuttuminen pieni miinus.

Niin, ei kait putkivehje kuulokeliitännällä enää olekaan kovin uskottava. :-)
Vapour
14.11.2005 19:39:28
Peaveyn Classic 30 olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto juuri blues- ja rautalankapuolelle. Kotisoittelun kannalta kuulokeliitännän puuttuminen pieni miinus.

Niin, ei kait putkivehje kuulokeliitännällä enää olekaan kovin uskottava. :-)

No, kotisoittelussa tuo 30W on jo aika paljon, semminkin kun putkivahvistimien soundilliset erot tulevat useimmiten esille suuremmilla volilla. Kuulokeliitäntä voi lisäksi kuulostaa hiukan ikävältä, jos sen yhteydessä ei ole minkäänlaista kaiutinsimulointia. Kaiuttimen hiljentäminen vaatii putkivahvistimissa myös keinokuorman. Putkivahvistimista ainoa speksit täyttävä, joka mun mieleen tulee on Koch Studiotone. Todella hyvän kuuloinen, mutta maksaa sen n. 1000€.

Toisaalta, jos sulla on jo Mikrokuutio, niin sillähän soittelee kotona ihan kivasti. Itselläni on putkipeli treeniksellä ja kuutio kotona
Migo
14.11.2005 20:09:07
Kröhöm.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=80511 tossa olisi sulle vaffari.
Tykkään soittaa soittimilla.
superfly
15.11.2005 18:45:15
No, kotisoittelussa tuo 30W on jo aika paljon, semminkin kun putkivahvistimien soundilliset erot tulevat useimmiten esille suuremmilla volilla. Kuulokeliitäntä voi lisäksi kuulostaa hiukan ikävältä, jos sen yhteydessä ei ole minkäänlaista kaiutinsimulointia. Kaiuttimen hiljentäminen vaatii putkivahvistimissa myös keinokuorman. Putkivahvistimista ainoa speksit täyttävä, joka mun mieleen tulee on Koch Studiotone. Todella hyvän kuuloinen, mutta maksaa sen n. 1000€.

Toisaalta, jos sulla on jo Mikrokuutio, niin sillähän soittelee kotona ihan kivasti. Itselläni on putkipeli treeniksellä ja kuutio kotona

Classic 30 tosin ainakin mun korvaan kuulostaa paremmalta juuri näillä kotisoittovolumeilla. Alkaa heti treenikämppävolumella honottamaan tuo combo. Ja mikrokuutiota parempaa kotisoittopeliä ei taida olla olemassakaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ocean Boulevard
17.11.2005 17:48:50
Jees. Ehkä viisainta jatkaa perusharjoittelua näillä vehkeillä ja säästää rahaa kunnon (putki)vahvistimeen. Voisi sitä ennen ottaa vähän selkoa noista putkikamakäsitteistä kuten biasoinnista ym.
Tuota Valvetronixia voisi kyllä piruuttaan käydä testaamassa. Täytyy kuitenkin muistaa jättää lompakko kotiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)