Slepah 08.11.2005 17:06:28 (muokattu 08.11.2005 17:18:58) | |
---|
Moi! Olen soitellut akustista kitaraa pari vuotta ja olen hankkimassa sähkökitaraa. Budjetti on sellaiset 300e ja rapiat päälle. Mitäs sähkökitaraa te suosittelisitte? Ostaisin mukaan myös vahvistimen jossa olisi(?) särö. Onkos tästä Behringerin V-Tone Guitar Pacista mihinkään? Vaikuttaa aika halpikselta. ( http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_vtone_guitarpack_prodinfo.html) Hinta on vaivaiset 115e ja mukana tulisi vielä vahvistinkin Ehdotuksia, kiitos. |
Cujo 08.11.2005 18:21:34 (muokattu 08.11.2005 18:22:01) | |
---|
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
Slepah 08.11.2005 19:55:02 | |
---|
Tulee joo. Ehkä välillä soitan kavereiden kanssa (toisella rummut ja toisella basso.) Haluaisin silti vahvistimen olevan kelvollinen. Ja särö mielellään valmiiksi mukana. Ps. Tiedän että näitä aiheita on jo aika monta, mutta päätin nyt kysäistä omassa aiheessa tuntemattomasta syystä. :) |
Muuki 09.11.2005 00:28:27 | |
---|
Jackson on elämäntapa |
tommiot 09.11.2005 08:04:30 | |
---|
|
Montte 09.11.2005 08:29:16 (muokattu 09.11.2005 08:30:58) | |
---|
Crate GX15R. Sitä ei enää valmisteta (muistaakseni), mutta käytettynä noita liikkuu täällä mnetissä aika ajoin. Hinta uutena oli silloin aikanaan 150€, ja torilla niitä liikkui 70:lla aika paljon. Tässä lainaus Härskin kirjoituksista: Crate GX-15R, kotikäytössä. Tämä tarvittiin, kun ensimmäinen "oikea" vahvistin (Laney TF200) siirtyi treenikämpälle. Transistoriloota, jep jep. Särö on aika huvittava; pahimmillaan aivan hirveä tuhnu, parhaimmiillaan raivokas rockmuristin! Etenkin se pitää yläpäätä korostavista mikeistä, kuten SD:n distortioneista. Kelpaa kotiin. It Ain´t What You Do, It´s How You Do |
weelie 09.11.2005 09:58:45 | |
---|
Ei missään tapauksessa tätä. Ihan kamala. Behringerit voittavat tämän varmasti. Niinpä! Mulla on Behringer ollut vuodesta 2002, ja saundissa nuo pikku-Fenkut eivät todellakaan pärjää. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
milkman 09.11.2005 10:35:01 | |
---|
Ei missään tapauksessa tätä. Ihan kamala. Behringerit voittavat tämän varmasti. mitäs vikaa tuossa on jos ajatellaan ensimmäistä vahvistinta? kyl se menee nyt ensimmäisenä vahvarina hyvin. ittelläni oli tuo ensimmäisenä ja pelitti hyvin, kun en tajunnut edes vielä, että saundin saisi paremmaksi muilla vahvistimilla:D örr |
ravensoul 09.11.2005 13:13:41 | |
---|
Pysy kaukana noista starter päkeistä. Tuohon hintaluokkaan ei taida saada _uutta_ pätevää keppiä JA tehokasta vahvistinta. Tärkeysjärjestyksessä ekana on kuitenkin se kitara. Yamaha Pacifica taitaa olla tuohon parin sadan hintaluokkaan paras. Vahvistinta sit etsimään käytettynä, saattaa hyvinkin löytyä siihen 150:n pintaan joku 50-wattinen trankku 12" elementillä, jolla voi hyvin soitella jo rumpalin ja basistin kerakin. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Slepah 09.11.2005 14:59:06 (muokattu 09.11.2005 15:00:58) | |
---|
Yamaha Pacifican voisin ostaa. Budjettikin on kohonnut, nyt se on 400e! Eli pistäkääs nyt niitä vahvistin ehdotuksia. Särö tietenkin ja olisi hyvä jos soiton kuulisi jotenkin rumpujen takaa. EDIT: Kuinkas paljon semmonen virityslaite maksaa? |
se7en 09.11.2005 16:18:31 | |
---|
Ite ostin kesällä Yamaha Pacifica 112JBL -kitaran ja Rolandin Microcuben vaffariks. Ite oon ollu tyytyväinen, mutta vertailukohtia ei juuri ole. Muutama kaveri, jotka enemmän noista tietää on kitaraani kehunut, varsinkin hintaansa nähden kai ihan hyvä skitta. Vahvari riittävä kotisoitteluun, en tiedä sitten jos soittelis rumpujen ym. kans. Ehkä sit tarvii vähä isomman(?) Virityskoneesta maksoin 30e. Eikö tästä "kitara aloittelijalle" -aiheesta vois tehdä joku osaava jonkun stickyn tuonne ylös. Siinä vois olla koottuna, että millanen kitara aloittelijalle sopii, riippuen toki siitäkin, millasta musiikkia meinaa soitella. Näitä threadeja aiheesta on meinaan aika paljon. |
Cujo 09.11.2005 18:18:51 (muokattu 09.11.2005 18:19:59) | |
---|
Yamaha Pacifican voisin ostaa. Budjettikin on kohonnut, nyt se on 400e! Eli pistäkääs nyt niitä vahvistin ehdotuksia. Särö tietenkin ja olisi hyvä jos soiton kuulisi jotenkin rumpujen takaa. http://www.thomann.de/thoiw3_roland_cube_30_combo_prodinfo.html voisi olla aika hyvä valinta. EDIT: Kuinkas paljon semmonen virityslaite maksaa? Näitähän on monenlaisia: http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … wid=3&PAGE=1&ABTEILUNG=GIZT Eikö tästä "kitara aloittelijalle" -aiheesta vois tehdä joku osaava jonkun stickyn tuonne ylös. Siinä vois olla koottuna, että millanen kitara aloittelijalle sopii, riippuen toki siitäkin, millasta musiikkia meinaa soitella. Näitä threadeja aiheesta on meinaan aika paljon. Eikös tuolla jo yksi tällainen ole? :) "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
Muuki 09.11.2005 18:23:24 (muokattu 09.11.2005 18:24:02) | |
---|
Jackson on elämäntapa |
tommiot 09.11.2005 19:25:44 | |
---|
mitäs vikaa tuossa on jos ajatellaan ensimmäistä vahvistinta? kyl se menee nyt ensimmäisenä vahvarina hyvin. ittelläni oli tuo ensimmäisenä ja pelitti hyvin, kun en tajunnut edes vielä, että saundin saisi paremmaksi muilla vahvistimilla:D Niin, mutta miksi ostaa huonoa jos samalla rahalla saa parempiakin? Pitää nyt kuitenkin sanoa että tuo Frontman toimii ihan kivasti kun kytkee 2x12" kaappiin, mutta yksinään on ihan hirveä. |
Slepah 09.11.2005 20:03:51 | |
---|
Tuo Rolandin cube vaikuttaa aika hyvältä, tosin se maksaa melkein yhtä paljon kuin kitara itse. :P Ehdotuksia vaan tulemaan. myös kitaroita saa ehdottaa. |
Muuki 09.11.2005 21:34:17 | |
---|
Tuo Rolandin cube vaikuttaa aika hyvältä, tosin se maksaa melkein yhtä paljon kuin kitara itse. :P Ehdotuksia vaan tulemaan. myös kitaroita saa ehdottaa. Eikös tuo Pacifica - Cube -yhdistelmä kävisi? Toinen mahis on lähtä hakemaan käytettynä, mutta tuossa on nyt luultavasti laadukkain setti tuohon hintaan. Ibanez RG321 olisi myös yksi vaihtoehto, jos viitsit satsata kitaraan enemmän. En jaksa linkittää, haeppas itse. Jackson on elämäntapa |
Slepah 10.11.2005 16:56:41 | |
---|
|
ravensoul 10.11.2005 18:55:49 (muokattu 10.11.2005 18:57:57) | |
---|
Olisihan sekin ok, mutta entäs tämä? http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … sn=7f54f854c8993027cf10c9ddbf235526 Sisältää kaiken tarvittavan (mm. viritysmittarin) ja on Yamaha. Tuosta vahvistimesta en sitten tiedä. Kai siinä sentään on särö. Ei. Saat samaan rahaan paremman kun ostat kitaran erikseen (Esim. se Pacifica 112) ja käytetyn pikkuvahvistimen. Tai muutama kymppi lisää niin vaikka Microcuben uutena. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Jusbastus 10.11.2005 19:45:11 (muokattu 10.11.2005 19:46:28) | |
---|
En viittiny tästä uutta aihetta tehdä, joten laitan tänne. Minulla on kohta syntymäpäivät ja kitaraa halajaisin lahjaksi vanhemmilta. Hinta saisi olla ehkä joku -300e. Kannattaisiko hommata joku starterpaketti jossa on kaikki tarvittava, vai ihan erikseen kitara ja muut kaikenmaailman vahvistimet ja kaapelit. Niin mitäköhän kannattais ostaa? E: Kyse on siis sähkökitarasta, ja olen ihan aloittelija, mitänyt siskoni akustista vähän rimputellu. |
Cujo 10.11.2005 20:07:14 | |
---|
En viittiny tästä uutta aihetta tehdä, joten laitan tänne. Minulla on kohta syntymäpäivät ja kitaraa halajaisin lahjaksi vanhemmilta. Hinta saisi olla ehkä joku -300e. Kannattaisiko hommata joku starterpaketti jossa on kaikki tarvittava, vai ihan erikseen kitara ja muut kaikenmaailman vahvistimet ja kaapelit. Niin mitäköhän kannattais ostaa?. -300 eurolla tuskin saa kitaraa tai paljon muutakaan, mutta +300 eurolla voisi katsella, tässäkin ketjussa lukuisaan kertaan mainittuja Yamaha Pacifica -kitaraa (012 tai mieluummin 112) ja Rolandin Micro-Cube -vahvisinta. Noissa paketeissa on yleensä ainakin vahvistimet aikamoista kuraa, ja mielestäni erikseen ostamalla saa rahoilleen paremmin vastinetta. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |