Aihe: Apua vahvarin/efektin hankintaan
1 2
derble
30.10.2005 22:37:33
Tarvitsisin vähän neuvoja. Tilanne on tämä:
Sain ensimmäisen sähkökitarasetin vajaa vuosi sitten jouluna. Sitä ennen soitellut reilut puolisen vuotta. Tarvikkeina Yamahan aloittelijasetti (erg 121?). Ja kyseisessä setissähän kitara on ihan kohtuullisen hyvä näin aloittelijalle, mutta nyt vuoden jälkeen tuo vahvari alkaa tympimään. 10 wattia siinä on, tehoja siis kotikäyttöön ihan tarpeeksi, mutta säätömahdollisuuksien puute häiritsee. Olen siis tässä miettinyt, että miten tuota äänimaailmaa pääsisi hieman "avartamaan". Vaihtoehtoina tuli ensimmäisenä mieleen että voisi ostaa vahvarin, jossa on enemmän säätömahdollisuuksia. Tai sitten vahvarin jossa efektejä mukana. Tai sitten pitää vanha vahvari ja ostaa pelkkä multiefekti? Vähän neuvoja tarvitsisin, että mitä vaihtoehtoja on. Yhtenä tollaisena "efektivahvarina" olen katsonut netistä Line6:n SpiderII 15 wattista. Mutta onko noi spiderit enimmäkseen hevikäyttöön suunnattuja? Apua siis.
apenaattori
31.10.2005 18:25:47
VOX Valvetronix. Itse olen tyytyväinen omistaja, jotkut kehuvat tämän hetken parhaiksi mallintaviksi. Mukana on vahvistinmallinnuksia ja efektejä. Tuon 15-wattisen taitaa saada pariin sataan juroon. Täältä lisätietoja: http://http://www.voxamps.co.uk
Go ahead, punk, make my day!
Defactor
31.10.2005 22:37:47

Niin noista efekteistä...

En oikein tiedä onko järkeä tyytyä tuohon 10 wattiseen comboon jossa on huikaisevat kolme (3!) nappulaa ja ostaa jotain häröefektejä tai multiefekti. Mielestäni uusi vahvari vaan suosiolla.

Mutta, tämä nyt oli vain oma mielipiteeni...
derble
01.11.2005 15:11:56 (muokattu 01.11.2005 15:14:39)
En oikein tiedä onko järkeä tyytyä tuohon 10 wattiseen comboon jossa on huikaisevat kolme (3!) nappulaa ja ostaa jotain häröefektejä tai multiefekti. Mielestäni uusi vahvari vaan suosiolla.

Mutta, tämä nyt oli vain oma mielipiteeni...

Joo, järkevältä kuulostaa. Varsinkin siks kun ton nykyisen vahvarin säätömahdollisuudet on mitä on (huikeat 3 nappulaa + kanavavalitsin). Ainoo mikä on niin tehoille ei olisi mitenkään tarvetta, mutta esim. 15W pysyy ihan rajoissa. Eikä sitä aina pakko täysillä ole luukuttaa. :D
Tota Voxia kävin netissä vähän kuuntelemassa ja kattelemassa, vaikutti sentyyliseltä mitä etsin. Onko mitään tietoa mistä kyseistä tuotetta löytyisi? (PK-seutu)
apenaattori
01.11.2005 22:08:29
Onko mitään tietoa mistä kyseistä tuotetta löytyisi? (PK-seutu)

Varmaan ihan joka puolelta. :-) Ainakin Tampereella melkein joka musiikkiliikkeessä on noita Voxeja. Senkun soittelet keltaisten sivujen avulla liikkeet läpi ja kyselet, ja sitten jos (ja kun) löytyy niin riennät testaamaan.
Go ahead, punk, make my day!
derble
05.11.2005 17:49:39
Törmäsin eilen musaliikkeessa ilmiöön nimeltä Roland Micro Cube. Vaikutti aika näppärältä peliltä. Tiedän että aiheesta paljon kirjoituksia, mutta minkälaisia kokemuksia teillä on? Hinta/laatusuhde tuntui olevan paikallaan, ja ratkaisuna sopivan tuntuinen mulle. Ainoa asia mikä mietityttää on tehon aleneminen entiseen verrattuna. Mutta pitäis kai testailla lisää tota Microcubea.
Hohhoijaa
05.11.2005 18:13:21
Törmäsin eilen musaliikkeessa ilmiöön nimeltä Roland Micro Cube. Vaikutti aika näppärältä peliltä. Tiedän että aiheesta paljon kirjoituksia, mutta minkälaisia kokemuksia teillä on? Hinta/laatusuhde tuntui olevan paikallaan, ja ratkaisuna sopivan tuntuinen mulle. Ainoa asia mikä mietityttää on tehon aleneminen entiseen verrattuna. Mutta pitäis kai testailla lisää tota Microcubea.

Kyllä, varsin mainio pikkuvahvari kyseessä. Ja haulla lisää.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
Ocean Boulevard
05.11.2005 18:15:00
No kyllä MicroCubesta ääntä ihan mukavasti lähtee. En minä ainakaan ole keksinyt parempaa sadan euron pientä combovahvistinta. Ehkä käytettynä voi saada samaan hintaan jonkun paremman, jos vaivautuu etsimään. Kuulokeliitännän lisäksi löytyy Aux In -liitäntä, johon voi liittää vaikka cd-soittimen.

Nyt noin puolen vuoden soittamisen jälkeen olen alkanut kuolata jotain hieman tuhdimpaa vahvaria tuolta 300 euron tietämiltä, mutta soittotaidoissanikin on niin paljon vielä kehitettävää, että kyllä tuo microcube saa kelvata vielä ensi vuoden puolelle.
Tyytyväinen olen kuitenkin tuohon MicroCubeen ollut. Kyllä se päihittää monet tuhnut 10-15 wattiset.

Mene ja vertaa!
derble
05.11.2005 18:21:57
Kiitoksia jo tulleista neuvoista, alkaa selviämään dilemmat. :P Sitten vielä sellainen kysymys: Mitä tarkoittaa mallintava vahvistin? Tarkoitetaanko sillä juuri vahvaria jossa eri efektejä/ääniä valmiina?
tenkainen
05.11.2005 19:07:17

Mitä tarkoittaa mallintava vahvistin? Tarkoitetaanko sillä juuri vahvaria jossa eri efektejä/ääniä valmiina?

No se nimi mallintava tulee siitä, että se mallintaa toisia vahvistimia. (Tai efektejä). Eli se yrittää simuloida toisten vahvistinten soundeja.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
derble
05.11.2005 19:10:27
Kiitos. Sellaista siis olisi vähän niinkuin hakusessa.
Jungleman
05.11.2005 20:39:47
Micro Cube on aivan loistava, mutta ketjun aloittajan tilanteessa harkitsisin ehkä isompaa Cubea (30- tai 60-wattinen) tai edellä ehdotettua Voxin Valvetronixia (30 wattia ja siitä ylöspäin). Noilla pystyy soittamaan riittävän hiljaa asuintalossa, mutta volan pitäisi riittää myös bändikäyttöön. Olen itsekin mietiskellyt ostavani jonkin tuontyyppisen vehkeen kotiäänittelykäyttöön, kunhan nyt ensin lunastan omakseni kaverilta lainassa olevan 12-wattisen näppärän pikku putkicombon ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
derble
05.11.2005 20:56:07
Micro Cube on aivan loistava, mutta ketjun aloittajan tilanteessa harkitsisin ehkä isompaa Cubea (30- tai 60-wattinen) tai edellä ehdotettua Voxin Valvetronixia (30 wattia ja siitä ylöspäin).

Hmm, samoilla linjoilla oli eräs musiikkiin paneutunut tuttu. Ehdotti tosin että säästän ja ostan sitten käytetyn 300-400€ hyvän keskitason vahvarin. Mut enhän mä malta. :D Ja toi yamaha tympii. Mutta onko noissa isommissa cubeissa ollenkaan mallinnuksia? Kun kävin kattomassa siellä luki että siinä on vaan eri särökanavat. Mut en sitten tiiä, valvetronixia tai vastaavaa vois kanssa testata.
derble
05.11.2005 20:58:38
http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2002/Cube-15.htm
Tollanen siis. Musta tossa ei oo kun se perus EQ-säätö ja eri särökanavat.
tommiot
05.11.2005 21:02:27
http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2002/Cube-15.htm
Tollanen siis. Musta tossa ei oo kun se perus EQ-säätö ja eri särökanavat.

Cube 15 on periaatteessa eri "sarjaa" kuin nuo muut (Micro Cube, Cube 30/60 ja onkos niitä vielä jotain muita). Siinä on vähemmän mallinnuksia ja efektit puuttuvat.
derble
05.11.2005 21:04:59
Cube 15 on periaatteessa eri "sarjaa" kuin nuo muut (Micro Cube, Cube 30/60 ja onkos niitä vielä jotain muita). Siinä on vähemmän mallinnuksia ja efektit puuttuvat.

Joo, näin mä arvelin. Mut toi Vox vaikuttaa nettisivujen perusteella aika asialliselta. Pitäis päästä jonnekin testaamaan.
derble
05.11.2005 21:20:54
http://www.soitinkeskus.com/vahvistimet.html

Aikamoinen! Toi 30W maksaa 235€ tuolla, thomannilla 300€. Aika hyvä diili olis.
apenaattori
06.11.2005 12:13:04
Aikamoinen! Toi 30W maksaa 235€ tuolla, thomannilla 300€. Aika hyvä diili olis.

Joo, noissa 30 ja 50 wattisissa on se hyvä, että niiden tehon voi säätää portaattomasti takana olevalla namiskalla. Eli voit luukuuttaa kotona vaikka 1 watin teholla.
Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa.
derble
06.11.2005 16:38:16
Harmi vaan etten asu tampereella. Paljon maksoit Ape omastasi? Sanoitko että sulla oli se 15 vai 30W?

Joo, noissa 30 ja 50 wattisissa on se hyvä, että niiden tehon voi säätää portaattomasti takana olevalla namiskalla. Eli voit luukuuttaa kotona vaikka 1 watin teholla.

Toi on kyllä ihan kiva ominaisuus. Ainakin vanhempien mielestä. :D
apenaattori
06.11.2005 17:34:41
Harmi vaan etten asu tampereella. Paljon maksoit Ape omastasi? Sanoitko että sulla oli se 15 vai 30W?

Maksoin tuosta 30 wattisesta 235 euroa, sain alennusta. Pitääpä näemmä ruveta vertailemaan ja kilpailuttamaan enemmän ennen ostoa. Kyllä ne musaliikkeet nyhtävät tasan joka sentin jonka vain irti saavat, eli KILPAILUTA/VERTAILE ennen ostoa! Kyllä meinaan rupeaa hinta tippumaan, kun sanoo että naapurikauppa myy parikymppiä halvemmalla. ;-)
Janne Henrikson ja kokemus heittää tua alakerrassa saundtsekkii et mennään tsiigaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)