Joo, laitoin tänne aloittelijat palstalle vaikka olen jo sähkökitaraa soitellu reilut pari vuotta, mutta ekaa akustista olisin nyt hankkimassa (ehkä peräti vaihtamassa sähkiksen pois!) Niin eli tuommosta ibanezin aw15 mallia oon vähän meinannu. Kokemuksia? Saako samalla rahalla (EHDOTON max. 250€) parempaa? Onhan tuo toki artwood sarjaa, jota mainostavat ibanezin lippulaivamallistoksi akustisissa. Tiedän kyllä että ovat makuasioita ainakin soundin ja soitettavuuden suhteen, mutta noin yleisesti? On sen verta matkaa lähimpään soitinliikkeeseen ettei viitsi ihan koko ajan siellä ajella. Niin ja tämä meinasi unohtua: haulla ei löytynyt. Ainakaan epävirallisella haulla ei löytynyt ensimmäistäkään mainintaa tuosta mallista, joten mahdolliset ´käytä hakua´ -tyyliset vastaukset eivät tässä tapauksessa hyödytä ketään. |
Artwoodit ovat hintalaadultaan ihan hyviä kitaroita. Ja erinomaisia ensimmäiseksi akustiseksi. Itselläni on aw-50 mallinen eli ei ihan samasta mallista ole kokemusta(speksit on kutakuinkin samat). Sointi oli ihan jees omassa kitarassa, muutenkin kitara oli helppo soittonen. Intonaatio oli aika hyvä ja kaula hyvin viimeistelty. Soinnissa puutteet oli lähinnä pientä kuminaa alapäässä, yläpäästä puuttui kirkkautta ja yleistä erottelevuutta. Mutta tuon hintaluokan kitarasta ei voi sellaista täydellistä sointia vaatiakaan. Ongelmana oli mulla vaan kitaran eläminen. Kaulan ja rungon liitos petti ja kaulakulma muuttui aika paljon. No kitaran sai kuitenkin korjattua ja säädettyä soitettavaksi ja nyt se toimii ihan ok. |
AW15:n kanssa en osaa auttaa, mutta itselläni on tuo AW200 ja se on ainakin todella hyvä peli äänensä puolesta. Soitettavuus vähän kusee koska mulla on turhan paksu setti kiinni ja kielet on pikkaisen korkealla. Toisaalta soitan sitö melko vähän. Uskon että tuo AW15 on hintansa väärti. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |