Aihe: D - kieli rämisee ja särisee 3,4,5 nauhoillta painettuna
1
Jorte Kariko
06.12.2005 14:45:59 (muokattu 06.12.2005 14:46:09)
moro!

Kitara: Epiphone zakk wylde Les Paul

eli siis D - kieli särisee 3,4,5 nauhoilta kun painaa, kielten korkeus ei ole vaikuttanut asiaan eikä myöskään satulan/kielen uran korkeus koska olen kokeillut. Kieleni ovat DR - Pure Blues 11 - 50 setti ja kun aikasemmin oli ollut 10 - 46 setti ja silloin ei rämissyt ja pärissyt. Voisko ehkä satulan d kielen ura olla liian leveä tai eri muotoinen? vaikuttaako? voisko esim. tallassa olla jotain häikkänä esim se ura?
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
tenkainen
06.12.2005 15:09:43

moro!

Kitara: Epiphone zakk wylde Les Paul

eli siis D - kieli särisee 3,4,5 nauhoilta kun painaa, kielten korkeus ei ole vaikuttanut asiaan eikä myöskään satulan/kielen uran korkeus koska olen kokeillut. Kieleni ovat DR - Pure Blues 11 - 50 setti ja kun aikasemmin oli ollut 10 - 46 setti ja silloin ei rämissyt ja pärissyt. Voisko ehkä satulan d kielen ura olla liian leveä tai eri muotoinen? vaikuttaako? voisko esim. tallassa olla jotain häikkänä esim se ura?

Mulla särisi aluksi DR:n A-kieli... Taitaapi olla DR:n kielissä valitettavan yleistä, että yksi kieli pärisee. Nyt se on käytön jäljiltä himean rauhoittunut, kun en viitsinyt sitä vaihtaa uuteen.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Jorte Kariko
07.12.2005 12:03:20
Mulla särisi aluksi DR:n A-kieli... Taitaapi olla DR:n kielissä valitettavan yleistä, että yksi kieli pärisee. Nyt se on käytön jäljiltä himean rauhoittunut, kun en viitsinyt sitä vaihtaa uuteen.

olisko muka noin? hmm... täytyy kokeilla jotain muuta settiä ehkä.
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
tenkainen
07.12.2005 12:50:42

olisko muka noin? hmm... täytyy kokeilla jotain muuta settiä ehkä.

Näin olen lukenut. Itse en paljoa DR:n kieliä ole käyttänyt, joten absoluuttista totta en uskalla sanoa. Ja on muillakin kielimerkeillä vastaavanlaisia tapauksia.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Jimi
12.12.2005 11:02:33

jo noista kielistä vaan että DR:n kielet on muutenkin huonoja. ne katkeaa ihan liian helposti. ärsyttää aina ostaa yksittäisiä kieliä musakaupasta kun saa aina vaan niitä DR:n kieliä. GHS boomers se olla pitää.
I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one...
Bladder
15.12.2005 20:31:49
Syynä voi olla myös nauhojen hionnan tarve eli ne ovat eritasoilla: Eroa ei huomaa silmin vaan se pitää testata siihen tarkoitetulla välineellä joka löytyy varmasti joka kodista. Ota vaikka joku suora juttu joka menee kolmen nauhan päälle jos se keikkuu on syytä kitara viedä ammattilaisille hiontaan. Tämä nauhajuttu on myös hyvissä kitaroissa kuten omassa jemissäni oli.
Jemi se olla pitää
tommiot
15.12.2005 21:35:30
jo noista kielistä vaan että DR:n kielet on muutenkin huonoja. ne katkeaa ihan liian helposti. ärsyttää aina ostaa yksittäisiä kieliä musakaupasta kun saa aina vaan niitä DR:n kieliä. GHS boomers se olla pitää.

Isot pojat sanoo että tulee muutamalta tehtaalta kaikki nämä isot kielimerkit. Samaa paskaa eri paketeissa.
formaldehyde
15.12.2005 23:43:23
Isot pojat sanoo että tulee muutamalta tehtaalta kaikki nämä isot kielimerkit. Samaa paskaa eri paketeissa.

Jep. Silti ihmiset havaitsevat eroja (tyyliin "X katkee helpommin mutta soi kauniimmin kuin Y") niissä. Johtuiskohan kielisetin kannen pakkaustekniikasta? Tai sen väristä?
Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face
Jorte Kariko
16.12.2005 14:07:56
kokeilin vielä remontin jälkeen, eli remontti oli: nauhojen hionta, vaihdoin silti samat kielet mitä olin käyttänyt eli, dr pure blues 11 - 50 ( uudet ).... jännitys tiivistyy................mitä tapahtui..............hahaa! siltikin särisi....hahaa vaihdoin daddarion 12 - 54, ei piru vie särissyt enään! ja vielä pystyin laskemaan aikas paljonkin kieliä alas päin, eikä siltikään särise. jotkut instrumentin rakentajat kun olen jutellut niin eivät ole hirveemmin hyvää sanonut dr:n kielistä, mutta tämäkin on makuasia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)