Jubeh 24.02.2006 18:44:47 | |
---|
Tarvitsen apua kun yritin ensimmäistä kertaa vaihtaa kieliä sähkökitaraan mutta se ei onnistunut. Kielikin tais mennä piloille kun se on tommonen vänkkyrä nyt. |
Cujo 24.02.2006 18:53:48 | |
---|
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Jubeh 24.02.2006 19:13:49 (muokattu 25.02.2006 19:07:42) | |
---|
Joo oon kokeillu niinku tuolla kuvissa näkyy mutta ei tästä tuu kimbleäkään. |
randy 24.02.2006 21:08:18 | |
---|
Kattele miten ne kielet on siinä ennestään ja tee päätelmiä ja laskelmakaavoja miten voisit tehdä itse saman. Seuraa vaikka sitä kielen kulkua viritintappeihin niin eiköhän sekin hauskuus vielä aukea. Kielten vaihto onkin kyllä veemäisintä puuhaa kitaransoitossa. Älä lue kirjoituksiani! |
Cujo 25.02.2006 14:09:18 | |
---|
Joo oon kokeillu niinku tuolla kuvissa näkyy mutta ei tästä tuu vittuakaan. No mikä kitara siulla on, ja mikä vaihe tuottaa hankaluuksia? Pelkästäänkö tuo kielten viritystappeihin kiertäminen? "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Jubeh 25.02.2006 19:05:58 (muokattu 28.02.2006 00:56:41) | |
---|
Pelkästäänkö tuo kielten viritystappeihin kiertäminen? Kyllä tämä juuri ja kitara on Ibanezin Gax30. En oo eilisillan jälkeen koskenutkaan kitaraan ja enpä taida tänäänkään vielä kun kuitenkin iskee se armoton kimbletys. Eli suurinpana ongelmana tässä on se kun tein noiden kuvien mukaisesti, sen missä tää joku tyyppi laittaa punotut kielet niin. Kun siinä tehdään joku solmuntapainen juttu, en saa jotenkin pysymään kieltä siinä paikallaan, sitten monien epätoivoisten yritysten jälkeen kieli meni ihan vänkkyräksi ja koetin sitten sen jälkeen laittaa vaan jollakin solmulla kielet kiinni ja aloin pyörittämään tappeja niin kieli ei kiertynyt tasaisesti tapin ympärille vaan jäi osaksi repsottamaan ja osaksi meni tiiviisti. |
Cujo 25.02.2006 19:48:38 | |
---|
Vielä suomeksi noista kuvistä, jos vähän lisää selventäisi: Härvellät sen kielen sinne tallaan ensin. (1)Vetäiset sen kielen viritystapin reiästä läpi tiukalle ja (2)otat sitten muutaman sentin löysää takaisin. (3)Kiristä sitten neljäsosakierros sitä viritystappia, nottei kieli niin luistaisi. (4)Sitten pyöräytät sen irtopään kielestä myötäpäivään (riippuu toki virittimien paikoista) sen tapin ja tallan välisen kielenosan alitse, (5) ja käännät sen sitten siitä takaisin. Sitten koitat pitää kieltä kireällä sekä otelaudan puolelta että sieltä irtopäästä, jotta saat kiristettyä vähän sitä viritintä. Huomaat, että kohta se kieli lukitsee itse itsensä, ja siun tarvitsee pitää kieltä kireällä enää sieltä otelaudan puolelta. Jos tuntuu, että kädet loppuu kesken, niin pyydä vaikka isä tai naapurin setä auttamaan. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Jubeh 25.02.2006 20:09:42 | |
---|
Eipä onnistu siltikään |
Zl z 25.02.2006 21:29:09 | |
---|
Jos sinulla on joku kokenut ystävä, mene hänen luokseen, käske häntä tekemään SE, ja katso silmä kovana miten SE tehdään. Seuraavalla kerralla onnistut varmasti paremmin miellyttämään kitaraasi uusien kielien merkeissä. Kun Uusis jäällä liukuu taas, kivi nänniin vilahtaa.
Tupakalle------->
V.U.K. #20 |
sus 25.02.2006 22:50:41 | |
---|
Jos sinulla on joku kokenut ystävä, mene hänen luokseen, käske häntä tekemään SE, ja katso silmä kovana miten SE tehdään. Seuraavalla kerralla onnistut varmasti paremmin miellyttämään kitaraasi uusien kielien merkeissä. Olenko ainoa, jonka mielestä tämä oli todella likaisesti ilmaistu? Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
32788 26.02.2006 13:16:42 | |
---|
Olenko ainoa, jonka mielestä tämä oli todella likaisesti ilmaistu? Et. Kirka Saatana! |
Montte 26.02.2006 13:24:19 | |
---|
Harjoittelemalla tuonkin oppii. Signature: Montte |
Jubeh 28.02.2006 00:55:52 | |
---|
Tuossa äsken lopettelin just näitä kielien laittoa ja oli tää kyllä aika helppo homma, kuvittelin vaan jotain muuta kun olin eka kertaa asialla. |
Cujo 28.02.2006 11:00:14 | |
---|
Tuossa äsken lopettelin just näitä kielien laittoa ja oli tää kyllä aika helppo homma, kuvittelin vaan jotain muuta kun olin eka kertaa asialla. Hyvä, hyvä! "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Krister 28.02.2006 14:08:42 | |
---|
...ja kieliveivi helpottaa äheltämistä huomattavasti.Hatuttaa edelleen ne vuodet,kun tuli sohellettua ilman.... |