Mulla olisi pari kysymystä kahesta kovimmassa käytössä olevista skeboistani. Mulla on Epin akustinen mallia TC10. Kyseinen peli on ostettu joskus vuonna 2002. Niin kauan kun muistan, kitaran 11. nauha on "särissyt" jokaisella kielellä. Mistä kysymys? Löytyy myös samaisen valmistajan LP-kopio, tarkemmin sanottuna standard. Kitara on suhteellisen tuore, ostettu viime alkusyksystä. En tiedä onko tämä ongelma vai ihan normaalia, mutta tallamikin potikka ei vähennä volyymia, vaan heikentää saundia hieman "pörröisemmäksi". Mulla on jonkinlainen muistikuva että se olisi joskus toiminut.. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Akustisessa sulla on varmaankin kielet liian paksut, tai sitten ne on liian alhaalla. Ongelman saat korjattua vaihtamalla kielet, tai nostamalla kieliä. (En oikein tiedä miten pitäis akustisessa tehdä, mutta laita vaikkapa jotain kakkaa sinne satulaan.) Tuo on ihan normaalia. Niin sen pitäisikin toimia. Harr
"Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
Siinä on voinut käydä niin, että kaula on siitä liitoksen kohdalta elänyt ja on nostanut otelaudan tästä kohtaa ylemmäksi. Tämä siis on worst case scenario. Todennäköisempää on se, että ko. nauha on hiottu huonosti, ja nauhan hionta on edessä. Hionta helpottaa myös worst case scenario -vikaa. Räminän aiheuttavaa nauhaa pitää siis saada muiden tasalle. That's the spirit - Tuo on pirtua. |