Aihe: Hyvä kitarakirja aloittelijalle!
1 2
Tuplakarhu
22.01.2006 13:09:49
Mikä soveltuisi hyvin aloittelijan kitarakirjaksi? (erityisesti sähkök.)

-Kirja ei saisi olla pelkkää teoriaa (myös sitä, muttei pelkkää juu nou..), vaan enemmän painotettu soittotekniikoihin ja "kitarakikkoihin" ja eri soundien oppimiseen, kaikki alkaen hammer-on/pull-offeista aina pinch harmnonicseihin ja sweep pickingiin ym ym ym.. Voi osata soittaa vaikean biisin, mutta se pitäisi vielä saada kuulostamaan hyvältä, MIKÄ PROBLEEMA!! kirottua

-Hyvä miltei joka kysymykseen vastauksen antava kirja olisi hyvä, kuten Ralph Denyerin "Suuri kitarakirja". Tooosi laaja-alainen.

-Myös plussaa olisi se, että kirja sisältäisi suht. paljon harjoittelumateriaalia ja vaikkapa harjoitteluun CD:n. (voisi treenata ilman opee ja jopa oppiikkin jotai..)

-Kirjan harjoituksissa pitäisi olla myös tabulatuurit, eikä pelkästään nuotit.

-Ja tietty tärkein.. HINTA!! mun budjetti on olematon. Voitte toki suositella vaikka tonnin kirjaa jos semmosen tiiätte, mutta joku 20-40€ olisi se mitä aion pistää likoon. Jos löytyy halvemmalla niin huba huba

Ehdotuksia pystyyn hep!
dmntn
22.01.2006 14:08:37

Kuulostaa, että olet kuunnellut liikaa COB:ia ja näin ollen kehotan tutustumaan Troy Stetinan oppimateriaaliin.
Sweepatessa roiskuu!
saha
23.01.2006 09:47:46
Lue noita kitarat:soittaminen-alueen faqeja. Jo niistä lähtee ihan hitosti asiaa.
>-)))> #2
"Lilla flicka ju sitta mej knulla. Smiling faces your 'round and around.Scoogie darling saa tyttö maa pyllyyn. Come on baby my kukkuu is on."
Eqi
23.01.2006 10:21:18

Tämä on hyvä.

http://www.suomalainen.com/sk/servl … n=productInfo&productID=3304498

Jostain varmaan irtoaa halvemmallakin, tuo oli googlen tarjoama eka linkki.
http://www.ekinet.com/~eki/
Migo
23.01.2006 12:57:57
Minulta löytyisi aivan uuden karhea suuri kitarakirja, jos kiinnostaa.
I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING?
Tuplakarhu
23.01.2006 13:39:38
Minulta löytyisi aivan uuden karhea suuri kitarakirja, jos kiinnostaa.

Ai se Ralph Denyerin Suuri kitarakirja, vai jotain muuta tarkoititko? Millä hinnalla myyt?
teemu j
23.01.2006 15:57:56
Löysin joulun jälkeen Suomalaisen kirjakaupan ale päiviltä tälläisen kitara kirjan joka on melkein vastaava kuin suuri kitarakirja.
The illustrated Complete Guitar Handbook .Ovh hinta 25 ekee tarjous 19.90. 416 sivua täyttä luettavaa.
Löytyy erillaisia hajotteita mm. vibration, slurs. slides, string bends, tapping, basic arpeggios, power chords, bottleneck, harmonics, jne.
Parempaa kirjaa en ole löytänyt kuin tämä, missä on kaikki samassa paketissa, suosittelen.
Migo
23.01.2006 16:29:37
Ai se Ralph Denyerin Suuri kitarakirja, vai jotain muuta tarkoititko? Millä hinnalla myyt?

Jep, tarjoa jotain.
I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING?
Dtfani
24.01.2006 10:10:39
Kannattaa hankkia Suuri kitarakirja, jota Migo kaupittelee!
"What we've got here is failure to communicate."
Dacatch
24.01.2006 10:22:31
Suuri Kitarakirja on kyllä hyvä opus. Itse sain ihan kohtuullisessa kunnossa olevan kappaleen kirjaston poisto kopasta kolmella eurolla.
"Playing acoustic guitar is like having sex with your clothes on. I mean you know how to do it but it’s more difficult." - Dave Mustaine
Tuplakarhu
24.01.2006 21:56:30 (muokattu 24.01.2006 22:09:36)
Jep, tarjoa jotain.

No tota, mitäs sitä sitten heittäs. Kuulin, et se sama kirja oli aleissa löytyny hintaan 25.90€, ja ku sen ostaa käytettynä ni hinta on jotai 15-20€€. Paitsi jos se on vanhahko tai sukkakuntonen ni sitte 10-15€ Ja oikeen muussina oleva 1-10€
Meneeks toisest korvast sisään ja toisest ulos?

Löysin joulun jälkeen Suomalaisen kirjakaupan ale päiviltä tälläisen kitara kirjan joka on melkein vastaava kuin suuri kitarakirja.
The illustrated Complete Guitar Handbook .Ovh hinta 25 ekee tarjous 19.90. 416 sivua täyttä luettavaa.
Löytyy erillaisia hajotteita mm. vibration, slurs. slides, string bends, tapping, basic arpeggios, power chords, bottleneck, harmonics, jne.
Parempaa kirjaa en ole löytänyt kuin tämä, missä on kaikki samassa paketissa, suosittelen.

No löytyykö siitä suuresta skittakirjasta noi samat (vibration, slurs. slides, string bends, tapping, basic arpeggios, power chords, bottleneck, harmonics, jne.)???
balance
26.01.2006 12:34:51
onko kellään "kokemusta" siitä stetinan metal rhythm guitar vol 1/2:sesta? oon hankkimassa sitä ykköstä, kannattaako se, männöökö rahat hukkaaan? vaan kyllä ne stetinan kirjat on aika arvostettuja ja hyviä?
frakin balance
kaptah76
26.01.2006 17:05:16 (muokattu 26.01.2006 17:06:04)
onko kellään "kokemusta" siitä stetinan metal rhythm guitar vol 1/2:sesta? oon hankkimassa sitä ykköstä, kannattaako se, männöökö rahat hukkaaan? vaan kyllä ne stetinan kirjat on aika arvostettuja ja hyviä?

Ei ole vielä, pistin pari päivää sitten tilauksen vol 1:sestä sisään Suomalaiseen. En ole siis vielä saanut ko. opusta, olen varautunut parin viikon tilausaikaan. Voin laittaa kommentteja kun saan opuksen ja CD:n käsiini...

Kaptah
balance
27.01.2006 12:34:50
Ei ole vielä, pistin pari päivää sitten tilauksen vol 1:sestä sisään Suomalaiseen. En ole siis vielä saanut ko. opusta, olen varautunut parin viikon tilausaikaan. Voin laittaa kommentteja kun saan opuksen ja CD:n käsiini...

Kaptah

kiitoksia vaan. mutta kävin ostaan sen eilen niin eipä tartte ennää..he.
frakin balance
-Aleksi-
28.01.2006 15:26:40 (muokattu 28.01.2006 15:26:51)
Troy Stetina - Speed Mechanics for Lead Guitar. Paitsi tota voisit kattoo sitten ku oot pari vuotta soitellu.
McNulty
28.01.2006 19:46:29
Troy Stetina - Speed Mechanics for Lead Guitar. Paitsi tota voisit kattoo sitten ku oot pari vuotta soitellu.

Troy Stetinalla on paljon muitakin todella loistavia hevikitarointiin suunnattuja teoksia. Suosittelen niitä kaikkia. Aloitat Heavy Metal Rhythm Guitar #1 ja #2, sen jälkeen Heavy Metal Lead Guitar #1 ja #2. Ja noiden kaveriksi vielä Denyerin Suuri Kitarakirja niin johan rupee olemaan paketti kasassa. Kirjastoja kannattaa myös hyödyntää näissä tarkoituksissa. Ainakin HML:n pääkirjastosta löytyy nuo mainitut.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Carpenter
28.01.2006 23:23:26
Troy Stetinalla on paljon muitakin todella loistavia hevikitarointiin suunnattuja teoksia. Suosittelen niitä kaikkia. Aloitat Heavy Metal Rhythm Guitar #1 ja #2, sen jälkeen Heavy Metal Lead Guitar #1 ja #2. Ja noiden kaveriksi vielä Denyerin Suuri Kitarakirja niin johan rupee olemaan paketti kasassa. Kirjastoja kannattaa myös hyödyntää näissä tarkoituksissa. Ainakin HML:n pääkirjastosta löytyy nuo mainitut.

Tämä toimii myös minulla harjoitusmetodina. Kuin ihmeen kaupalla 2 viikkoa ekan sähkökitaran hankkimisen jälkeen löysin kirjastosta Lead ja Rythm Guitar ykköset. Opin parissa kuukaudessa todella paljon noista kirjoista. Sitten hommasin kaveriksi Rythm Guitar kakkosen ja Speed Mechanicsin. Uusimmat hankintani ovat Suuri Kitarakirja ja Lead Guitar 2 (en ole hirveästi kerennyt tutustua).

Stetinan kirjoista harjoittelen tekniikkaa ja Suuresta Kitarakirjasta sointujen muodostamista yms. Jos haluat rockia soittaa, niin suosittelen kyllä tuota Metal Rythm Guitar ykköstä. Kaikkein paras opas, mitä olen nähnyt, hevikitaroinnin maailmaan.
Xizor
29.01.2006 22:38:42
Samaa mieltä olen Troy Stetinan kirjoista kuin pari edellistä kirjoittajaa....varsinkin Metal Rhythm Guitar- sarja on aivan loistava. Juuri sopivasti teoriaa ja harjoituksia.

Metal Lead Guitar- sarjakin on suht hyvä, mutta ehkä niissä on hiukka rakenteessa viilamista. Esim. jos verrataan Lead Guitar 1:sen ekaa ja tokaa harjoitus- sooloa, niin tasoero on kyllä aloittelijalle aika suuri...
Carpenter
30.01.2006 08:33:08
Metal Lead Guitar- sarjakin on suht hyvä, mutta ehkä niissä on hiukka rakenteessa viilamista. Esim. jos verrataan Lead Guitar 1:sen ekaa ja tokaa harjoitus- sooloa, niin tasoero on kyllä aloittelijalle aika suuri...

Itse huomasin myös tämän silloin, kun hankin kirjan (olin kaksi viikkoa soittanut). Eka soolo oli ihan kohtuullinen ja opin sen ehkä kuukaudessa. Mutta toisen opetteluun meni ehkä vuosi. :D Kyllä tämä Lead Guitar 1 on paljon vaikeampi kuin Rythm Guitar 1. Tässä vertailun vuoksi:

Rythm Guitarin viimeinen eli kuudes kappale:

http://www.music44.com/music/soundclips/MR1_darkness1.mp3

Lead Guitarin neljäs kappale:

http://www.music44.com/music/soundclips/ML1_heavyside1.mp3
Xizor
31.01.2006 11:58:50
Itse huomasin myös tämän silloin, kun hankin kirjan (olin kaksi viikkoa soittanut). Eka soolo oli ihan kohtuullinen ja opin sen ehkä kuukaudessa. Mutta toisen opetteluun meni ehkä vuosi. :D Kyllä tämä Lead Guitar 1 on paljon vaikeampi kuin Rythm Guitar 1.

Jep, näinhän se on....Rhythm Guitar 2:sen jotkin kappaleet alkaa sitten komppauksen puolesta olla lähellä samaa vaikeustasoa kuin Lead Guitar 1:sen soolot kakkosesta eteenpäin.

Sama ongelma on tuossa Stetinan Lead Guitar Primerissa, joka pitäisi olla ihan "rookie"- kamaa ja siis opeteltavissa ennen Lead Guitar 1:stä. Siinäkin molemmat harjoitus-soolot ovat selkeästi vaikeampia kuin esim. Lead Guitar 1:sen eka soolo...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)