Nappinen 01.04.2006 16:16:50 | |
---|
Terve! Tälläista kysyisin: Mulla oli akkarissani Staggin High Tension Nylon kielet, mutta en tykännyt yhtään niistä lähtevästä äänestä. Kielet vaikuttivat myös "löysiltä". Vaihdoin sitten kitaraani uudet kielet, (myyjän suosituksen mukaan) Carl Martinin High Tension Nyloneihin. Soundi kyllä parani, mutta edelleen tuntuu kuin kielet olisivat löysät, eikä jämäkät. Jossain olen soittanut kitaraa, missä kielet ovat paljon jämäkämmät, ja sellainen tuntui paljon paremmalta. Eli missähän mahtaa olla vika, kitarassa, kieleissä vai pääni sisällä? Ps. Ihan tavallinen tuo akkarini, muutaman vuoden vanha Alliancen elektroakustinen perusmalli. |
ANtTIKRISTUS 01.04.2006 18:06:34 (muokattu 01.04.2006 18:09:37) | |
---|
Kokeile pykälää paksumpia kieliä. E: Hetkonen, puhut siis elektroakustisesta ja nylon kielistä? Onko sulla nyt klassinen vai teräskielinen elektroakustinen?? Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä |
Nappinen 02.04.2006 00:17:49 | |
---|
Nyt on klassinen (joka on siis elektroakustinen, mutta sehän ei kai vaikutta asiaan millään lailla) ja siinä on nylonkielet :-) |
ANtTIKRISTUS 02.04.2006 02:33:21 | |
---|
Nyt on klassinen (joka on siis elektroakustinen, mutta sehän ei kai vaikutta asiaan millään lailla) ja siinä on nylonkielet :-) Siis mikillinen klassinen? Eipä sitten mitään, mä oon aina käsittäny elektroakustiset teräskielisiksi. Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä |
Cujo 02.04.2006 12:11:26 | |
---|
No nailonkielethän on tunnetusti aika löysän tuntuiset. Onhan niitä kyllä vissiin vielä jotain extra high tension -kieliä, jotka olisi vielä pykälän jäykemmät. No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
strophe 04.04.2006 08:15:49 | |
---|
Nailonkieliä ei kyllä kovin tiukiksi saa, syystä että ne katkeavat. Mulla aina silloin tällöin pamahtelee ne esim öisin katki. On muuten aika psykedeelistä herätä, kun kitara alkaa "soimaan" itsestään. *RRRRÄMPPSSSS!* Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
McNulty 04.04.2006 10:19:05 | |
---|
Kokeile jotain muuta merkkiä kuin Stagg. Esimerkiksi Hannabach High Tenstion (olikohan se nyt sininen paketti... no musta tai sininen). "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |