Aihe: Metronomin käyttö
1
blackorwhite
29.04.2006 04:44:00
Tällainen yksinkertainen kysymys, että kun laitetaan metronomi vaikka 100 kertaa nakuttamaan minuutissa (onko se niin?). Kuitenkin se luku on 100. Niin täytyykö sillon pikata perus 1234 reeneissä neljä nuotti sen yhen naksauksen aikana? Vai voiko sitä metronomia käyttää kuten haluaa? En tiedä yhtään..
Jape Muusa
29.04.2006 07:02:03

Tällainen yksinkertainen kysymys, että kun laitetaan metronomi vaikka 100 kertaa nakuttamaan minuutissa (onko se niin?). Kuitenkin se luku on 100. Niin täytyykö sillon pikata perus 1234 reeneissä neljä nuotti sen yhen naksauksen aikana? Vai voiko sitä metronomia käyttää kuten haluaa? En tiedä yhtään..

Voit laskea sen naksauksen aina samalle numerolle. Eli vaikka näin:(1)2(3)4. Tossa esimerkissä noi numerot,jotka on suluissa,tulee aina naksauksen kohdalle.Tai naksaus vain yhdelle tahdin iskulle,esim. lasket esim. (1)234.(1)234 jne...
Eli "perus 1234 reeneissä" lasket sen naksun aina samalle numerolle.
Toivottavasti tästä oli jotain apua,vai selitinkö liian vaikeesti?
Stratocaster_90
29.04.2006 07:47:08 (muokattu 29.04.2006 07:47:26)

Menee kivan vaikeaksi jos jotain sooloa alkaa treenaamaan metronomilla tuolla tyylillä.
baron
29.04.2006 08:28:47

Yleensä mä käytän metronomia niin että isku vastaa neljäsosa nuottia.
Sormiharjoituksissa mä soitan 16-osia eli neljä säveltä iskulle.

Kyllä metronomi on tärkeä treenatessa, ei ainoastaan nopeasti vaan myös tahdissa/tempossa.
My name is Baron, Sir Baron.
Jape Muusa
29.04.2006 09:34:54

Yleensä mä käytän metronomia niin että isku vastaa neljäsosa nuottia.
Sormiharjoituksissa mä soitan 16-osia eli neljä säveltä iskulle.

Toi on varmaan just hyvä systeemi.Yleensäki kannattaa varmaan käyttää metronomia silleen,että etenki alussa niitä iskuja per tahti tulee varmasti tarpeeksi. Sitte ku tuntuu,että sujuu hyvin,nii voi koittaa harventaa.
Mun mielestä sillalailla treenaamalla saa kehitettyä rytmitajua,mikä taas auttaa sitte esim. bänditouhuissa.
blackorwhite
29.04.2006 18:31:29
Voit laskea sen naksauksen aina samalle numerolle. Eli vaikka näin:(1)2(3)4. Tossa esimerkissä noi numerot,jotka on suluissa,tulee aina naksauksen kohdalle.Tai naksaus vain yhdelle tahdin iskulle,esim. lasket esim. (1)234.(1)234 jne...
Eli "perus 1234 reeneissä" lasket sen naksun aina samalle numerolle.
Toivottavasti tästä oli jotain apua,vai selitinkö liian vaikeesti?

Kiitoksia, mielestäni erittäin etevästi ja selvästi kerrottu, miten sitä tulee käyttää :) Noin olen ajatellu, että noin sitä varmaan voisi käyttää, mut en ollut varma. Ja opin tässä threadissakin jotain uutta :)

Baronille täytyy sanoo, etten ite meinaa tahissa pysyä ku laitan tollaset arvot netti metronimiin, mutta synttärilahjaksi äiti saa ostaa mulle oikeen metronomin, että voin reenailla kunnolla :P

Mut kiitän kertomisistanne :)
baron
29.04.2006 19:18:53

Baronille täytyy sanoo, etten ite meinaa tahissa pysyä ku laitan tollaset arvot netti metronimiin, mutta synttärilahjaksi äiti saa ostaa mulle oikeen metronomin, että voin reenailla kunnolla :P

Mut kiitän kertomisistanne :)

Aloita tarpeeksi hitaasti!!
Tasapaino
29.04.2006 20:35:59
Menee kivan vaikeaksi jos jotain sooloa alkaa treenaamaan metronomilla tuolla tyylillä.

Häh? Siis millä tyylillä? Metronomin kanssa? Liian vaikeeksi?

Metronomin kanssa soittaminen ei ole mitään muuta kuin soittamista tasaisessa rytmissä. Jos ei pysty sooloaan rytmissä soittamaan, niin sitten jättää soittamatta ennen kuin osaa.
Ora et labora.
Basshunter
29.04.2006 23:37:59
Ei metronomissa oo muuta hankalaa ku se, et ku tuijottaa sitä viisaria liian pitkään tulee silmät kipeeks..
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
baron
30.04.2006 03:57:31

Ei metronomissa oo muuta hankalaa ku se, et ku tuijottaa sitä viisaria liian pitkään tulee silmät kipeeks..

Mun metronomi sanoo "klik", sitä voi kuunnella, tulee vain korvat kipeeksi!

Ihan oikeesti: Paljon synkooppeja sisältävän piisin treenaus metronomin kanssa niin, että sisäistät piisin ja pystyt sen jälkeen soittamaan sen miten tahansa on hirveän palkitsevaa!
Angus
02.05.2006 02:05:20

Häh? Siis millä tyylillä? Metronomin kanssa? Liian vaikeeksi?

Metronomin kanssa soittaminen ei ole mitään muuta kuin soittamista tasaisessa rytmissä. Jos ei pysty sooloaan rytmissä soittamaan, niin sitten jättää soittamatta ennen kuin osaa.

Kotitiluttelijoille tahdissa pysyminen on aika vieras käsite :)
Fast Remedy Good Time Rock 'N' Roll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)