Aihe: Yamahan sähkökitaran potikat
1
Antero--
05.04.2006 15:51:14 (muokattu 05.04.2006 15:52:03)
Terve,

Tämmöisen kitaran jokin aikaa sitten hankin (tosin omani vasuri):

http://www.thomann.de/prodbilder/186241.jpg

Ja nyt on sähköjärjestelmä alkanut kunnolla kenkkuilemaan. Mikit ovat päällä vain jos pitää tuota kytkintä sormillaan juuri oikeassa aseenossa yms. ikävää. Huollon paikka. Tuli kuitenkin epäiltyä, että sähköjärjestelmässä on ollut alunperinkin jotain vikaa, tai sitten olen vain ymmärtänyt noiden namiskuukkeleiden funktiot aivan väärin.
Jos joku viitsisi hiukan sivistää minua ennen kuin alan takuita yms. juttuja katselemaan.
Näin olen itse ymmärtänyt nuo napiskat (jos kitaraa pitää pystyssä, kuten kuvassa): Kytkin vasemmalla: keskimikki päällä. Kytkin keskellä: molemmat mikit päällä. Kytkin oikealla: tallamikki päällä.
Alin namiska: tone. Keskimmäinen namiska: tallamikki volume. ylin namiska: keskimikki volume.

Vai olenko nyt aivan hakoteillä?

Terveisin,

Antero
Mike M. Hiirenloukku
06.04.2006 23:05:34
Kytkentöjä on niin kamalan montaa sorttia, joten varmuutta en voi sanoa. Todennäköisimmin kytkin toimii kuten kuvailit; edessä: kaulamikki, keskellä: molemmat, takana: talla. Potikoille on kaksi todennäköisintä vaihtoehtoa. Joko molemmille mikeille omat volumet (2 etummaista) ja yhteinen tone, tai yhteinen volume ja molemmille omat tonet. Kaikki selviää testaamalla (jos siis mitään ei ole rikki).
Vaikka näin:
Laitat aluksi kytkimen taakse. Tällöin jos etummainen potikka ei vaikuta, on erittäin todennäköistä että molemmille on omat volumet ja taaimmainen on tone. Jos etummainen vaikuttaa, niin hyvin luultavaa on, että molemmille on omat tonet ja etummainen on yhteinen volume.

Toivottavasti jotain selvää sai.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Antero--
08.04.2006 20:47:51
Terve,

Kiitos paljon avusta, selvis tuo systeemi vihdoin. Maanantaina kitara sitten huoltoon.

Antero
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)