balance 29.03.2006 14:11:18 | |
---|
olen ajatellut että pitäisi ruveta ja opetella laulamaan, mutten oikein tiiä että mistä sitä aloittaisi. ja miten. joskus olen "laulanut" rokkipändissä mutta se ei nyt ollut laulua vaan huutamista mikkiin. haluaisin kehittyä monipuolisesti ja monipuoliseksi laulajaksi, mutta niinku sannoin en tiiä miten ja mistä aloittaisi? en siis oikeen tiiä näistä hommista vielä mittää mutta motivaatiota ois opetella ja reenata. ja luultavimmin loppujen lopuksi metalliapändissä alan laulamaan, mutta kuitenkin suomirokkia myös. jos voitte olla avuksi niin todella suuri kiitos. frakin balance |
Cujo 29.03.2006 14:45:06 | |
---|
Muutama laulutunti olisi tietysti aina hirvittävän hyvä ratkaisu alkuun. No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
IommI 29.03.2006 14:59:10 | |
---|
Meikäläinen on huomannut kans sellasia piileviä laulukykyjä, mutta mulla on se ongelma ettei kehtaa... ja se vituttaa... (lukuunottamatta pienessä pöhnässä höräilyä karaoke baarissa) Mutta jos sulla ei ole tätä ongelmaa niin sulla on jo periaatteessa varaslähtö.. En usko onko niistä laulu tunneista mitään vitun hyötyä(mun mielipide/rahan haaskoota), mutta jos tunnet osaavasi laulaa ja tiedät hallitsevasi sen, niin sanoisimpa että otat vastaan kritiikkiä kavereilta/mummoltas/isältäs/mnettiläisiltä ja sitä kautta kehität itseäs... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Cujo 29.03.2006 15:44:26 (muokattu 29.03.2006 15:45:13) | |
---|
En usko onko niistä laulu tunneista mitään vitun hyötyä(mun mielipide/rahan haaskoota) Ainut vaan, että jos aikoo tulevaisuudessa enemmänkin lauleskella, niin olisi kai ihan hyvä, että perustekniikka on kunnossa, ettei ääni mene väärän tekniikan takia. e. Tai enpä tiedä. Mie mikään laulaja ole :) No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
balance 29.03.2006 15:49:29 | |
---|
nniih. musta vaan ei kyllä yhtään tunnu siltä että ossaisin. ei oikeen tiiä että miten lähtis kehittään sitä ommaa ääntä ja vahavistammaan sitä ja jne. vai saatana yksin kertasesti vaan mikki kätteen ja pändin kanssa laulaan ja nauhottaan niitä ja sitte kattua miltä kuullostaa ja sillä tavvoin kehittyä. ja jos tuntuu ettei ääni kule ennää niin laulaa kaks kertaa enemmän. ja pitkä tukkahan auttaa aina. heh joo.. keltasilla lähin, eli melekeen varaslähtö. frakin balance |
jaansi 29.03.2006 16:13:39 | |
---|
meillä on ihan sama tilanne meijän "laulajan" kans... seki ettii kiihkeästi neuvoja laulun kehittämiseen kaikkialta m netistä sun muualta mutta oisko kuitenki se laulutekniikan opettelu opettajan kans helpompaa...? meijän laulajalla ei oo ees pitkä tukka hehe. |
welho666 29.03.2006 18:06:22 | |
---|
On noista laulutunneista jotain hyötyä tai ainakin itselleni olin. Kun aloittelin metallibändissä niin pelkkää huutoahan se aluksi oli, mutta päätin ottaa laulutunteja parin kuukauden ajan (perus jutut äänen käytöstä jne.). Nykyään homma toimii paljon paremmin eikä ole pelkkää räkä huutoa. There's no god but myself |
Atron 29.03.2006 22:12:25 | |
---|
Itselläni taas on sen sortin ongelma että ku bändillä ei ole tällä hetkellä laulaja mutta jonkun pitäis laulaa ja muthan siihen värvättiin kun muut ei kehtaa/pysty samaan aikaan soittaessa. Ja onkelma on siinä että mun ääni ei todellakaan ole tehty laulamiseen. Tosin rääkymiset menee hyvin kun ääni on synnynnäisesti aika matala ja valmiiksi melko "karhea", josta johtuukin se että kliinit ei mene millään nuotilleen, ja muutenkin äänialani on aika kapea. Miten tota vois treenata? Opettajaan ei ole varaa eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Ja mitään tunteja en ole koskaan ottanut/saanut. |
IommI 30.03.2006 10:21:42 | |
---|
Itselläni taas on sen sortin ongelma että ku bändillä ei ole tällä hetkellä laulaja mutta jonkun pitäis laulaa ja muthan siihen värvättiin kun muut ei kehtaa/pysty samaan aikaan soittaessa. Ja onkelma on siinä että mun ääni ei todellakaan ole tehty laulamiseen. Tosin rääkymiset menee hyvin kun ääni on synnynnäisesti aika matala ja valmiiksi melko "karhea", josta johtuukin se että kliinit ei mene millään nuotilleen, ja muutenkin äänialani on aika kapea. Miten tota vois treenata? Opettajaan ei ole varaa eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Ja mitään tunteja en ole koskaan ottanut/saanut. No kai laulamiseen on jonkin sortin kirjallisuutta... Kokeilla sitä? En osaa neuvoa tai mitää muuta, mutta laulaminen kiinnostaa vain itteäki pirusti... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
balance 30.03.2006 11:37:39 | |
---|
palijon ne tunnit maksaa suunnilleen? muutama kymppi per tunti, vai? vähemmän? toki riippuu monista tekijöistä mutta semmonen suuntaa antava heitto. oon opiskelija ja asun yksin niin semmoselle pudjetille pitäs löytyä. mitä helekattia se palleasta laulaminen tarkottaa? tai joku vastaava. se on semmonen juttu että tässä on päästävä laulamaan. ei auta kitaran soitto.. frakin balance |
balance 30.03.2006 11:40:25 | |
---|
kiihkeästi kehittämiseen kaikkialta se on kiiihkeä jätkä se. varma tieto. frakin balance |
balance 30.03.2006 11:42:01 | |
---|
En osaa neuvoa tai mitää muuta, mutta laulaminen kiinnostaa vain itteäki pirusti... se on iommi nyt vaan semmonen homma että istuma samasa venneesä. mutta mitenkä souvetaan etteempäin. frakin balance |
kid ego 30.03.2006 11:53:41 | |
---|
En usko onko niistä laulu tunneista mitään vitun hyötyä(mun mielipide/rahan haaskoota), mutta jos tunnet osaavasi laulaa ja tiedät hallitsevasi sen, niin sanoisimpa että otat vastaan kritiikkiä kavereilta/mummoltas/isältäs/mnettiläisiltä ja sitä kautta kehität itseäs... Tunneista on ihan varmasti hyötyä ja siellä opit oikeat hengitystekniikat ja äänenkäyttöä. Mummoilta ja vanhemmilta saatavasta kritiikistä on paha sanoa, jos heillä ei laulutaustaa ole. Silloin antaisin mennä toisesta korvasta ulos. Mistään "ihan kiva" -lausunnoista ei ole mitään apua. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
IommI 31.03.2006 08:25:21 | |
---|
se on iommi nyt vaan semmonen homma että istuma samasa venneesä. mutta mitenkä souvetaan etteempäin. Enmätiiä... Mä lauleskelen paljo autos... se nyt varmasti riittää toistaiseksi.. mutta tulee siinä soitettua kitaraa ja syntikkaakin joten tekis kyllä mieli sovittaa sitä laulua kitaroinnin yhteyteenkin... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
IommI 31.03.2006 08:27:41 | |
---|
Tunneista on ihan varmasti hyötyä ja siellä opit oikeat hengitystekniikat ja äänenkäyttöä. Mummoilta ja vanhemmilta saatavasta kritiikistä on paha sanoa, jos heillä ei laulutaustaa ole. Silloin antaisin mennä toisesta korvasta ulos. Mistään "ihan kiva" -lausunnoista ei ole mitään apua. Kaikki me tiedetään mitä tarkoittaa "ihan kiva" Kyllä se vain huomaa kuka osaa laulaa tai ei... Mutta pitää kyllä ottaa noita sanoja takaisin, kyllä ne laulutunnit varmasti on hyödyllisiä... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Cujo 31.03.2006 12:22:43 | |
---|
Mä lauleskelen paljo autos... mutta tulee siinä soitettua kitaraa ja syntikkaakin Jaa autossa? :) Anteeksi. No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
kid ego 31.03.2006 12:23:09 (muokattu 31.03.2006 12:24:17) | |
---|
Kaikki me tiedetään mitä tarkoittaa "ihan kiva" Kyllä se vain huomaa kuka osaa laulaa tai ei... Mutta pitää kyllä ottaa noita sanoja takaisin, kyllä ne laulutunnit varmasti on hyödyllisiä... Ei kaikki huomaa, eikä kaikilla ole minkäänlaista sävelkorvaa. Osa levyttävistäkin artisteista laulaa mun mielestä kehnosti, vaikka kavereiden mielestä ne olisi tosi hyviä. Tietenkin osa noista on mielipideasioita, mutta esim. Ressu Redford laulaa epävireisesti vaikka monen mielestä se varmaan onkin ihana. Tekniikasta en mene sanomaan kun en tiedä. EDIT: Ja osan mielestä mä saatan soittaa kitaraa todella hyvin vaikka itse tietäisin soittaneeni todella ulkona timestä, bendanneeni epävireisesti ja ties mitä. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
IommI 31.03.2006 12:54:16 | |
---|
Ei kaikki huomaa, eikä kaikilla ole minkäänlaista sävelkorvaa. Osa levyttävistäkin artisteista laulaa mun mielestä kehnosti, vaikka kavereiden mielestä ne olisi tosi hyviä. Tietenkin osa noista on mielipideasioita, mutta esim. Ressu Redford laulaa epävireisesti vaikka monen mielestä se varmaan onkin ihana. Tekniikasta en mene sanomaan kun en tiedä. EDIT: Ja osan mielestä mä saatan soittaa kitaraa todella hyvin vaikka itse tietäisin soittaneeni todella ulkona timestä, bendanneeni epävireisesti ja ties mitä. Niin no... No Ressu laulaa kyllä epävireisesti, eikä sitä jaksa kuunnella muutenkaan... En nyt tässä rupee väittelemään, luulen että olet oikeassa ja ihmisiähän tosiaan on sävelkorvattomia.. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
reali 31.03.2006 14:27:16 | |
---|
mitä helekattia se palleasta laulaminen tarkottaa? Se on tuo hengitystekniikka. Kannattaa katella läpi Mnetin "laulajat" palstaa, löytyy hyviä vinkkejä. Tuosta palleasta laulamisesta tuli ainakin itselleni sellainen käsitys, että ei hengitetä tavallisesti vaan "syvähengittämällä" eli otetaan palleaan se ilma, pystyt laulamaan pitempään ilman hengenvetoa ja suhina ei kuulu kun otat henkeä/päästät. Kiehtovaa. |
Atron 01.04.2006 20:35:49 (muokattu 01.04.2006 20:36:52) | |
---|
Miten otat pallealihakseen ilmaa, lääkeruiskulla? Mutta joo tavallaan noin. |