Aihe: Rummut aloittelijalle
1
LauriO
12.05.2006 21:00:22
Juu, vaikka olen aiheesta löytänytkin muutaman topikin, niin aloitan silti uuden, sillä mikään niistä ei oikein vastaa kunnolla omaa tilannettani..
Eli, rumpuja osaan (vähän ainakin) ja tykkäänkin hakata, ja nyt tekisi mieli hankkia kotiin ihan oma setti. Bänditoimintaakin olisi tarkoitus aloitella kavereiden kanssa joskus.
Mutta koska emme todellakaan tule ikinä soittamaan mitään taitoa vaativaa musiikkia, vaan lähinnä jotain räkäpunkin ja hc:n väliltä, niin se rumpujen saundi on vähän vähemmän tärkeässä asemassa. Eli edes jonkinlaisen soundin omaavat, mutta ennemminkin kovaa kulutusta kestävät rummut (+pellit) olisi hakusessa.
Eli jos jotain ehdotuksia saisi minkälaisia rumpuja ja symbaaleita kannattaisi ostaa, niin olisin kiitollinen, itse kun olen vähemmän kiinnostunut tuosta rumpujen anatomiasta, soittaminen on etusijalla.

Niin, ja hinta olisi mieluusti siinä max. 650€:ssa.
moderndrummer88
13.05.2006 14:14:18
suosittelisin että suoraan kysyt rumpupalstalta
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Jeltz
13.05.2006 17:09:41
Hinta on valitettavasti myös yhteydessä kulutuskestävyyteen, halvempien settien rauta on huterampaa. 650 eurolla ei uutena oikein saa muuta kun Pearl Forum/Tama Swingstar -tasoisia settejä, joiden mukana tulvat symbaalit taas ovat täyttä kuraa. Siispä suosittelen tutkimaan käytettyjen valikoimaa.

Kun kerran paras mahdollinen soundi ei ole pakollinen, niin symbaaleiksi kelpaa varmaankin halvemman pään pronssiset, kuten esim. Meinl MCS, Paiste PST5, Zildjian ZBT/ZXT, Sabian B8. Ei ne hyväsoundisia ole, mutta kuitenkin kunnon symbaaleja verrattuna messinkisiin, jotka eivät syty kunnolla, ja ovat muutenkin kammottavia.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)