Sleeper 04.11.2002 18:16:33 | |
---|
Kun mulla tekis mieli semmosia humppareita, joista näkyis ne kelat, olis hianomman näköinen. Että kun näissä on aina ollu nuo metallinväriset kuoret päällä, niin voiko niitä ruuvata irti ilman että se vaikuttais sointiin? Onko ne suunniteltu niin, että niitä kansia ei voi/kannata ottaa pois? Vastatkaahan nyt joku ärkele jo. |
fox 04.11.2002 21:01:22 | |
---|
Vastatkaahan nyt joku ärkele jo. Älä ny hermostu hyvä mies.... Tuota tuota, kun niillä humpparin kuorilla on tarkoitus - eipä niitä muuten laitettais niihin. Ne suojaa keloja elektroonisesti mutta myös mekaanisesti. Ja jos sulla yhtään vanhempi kitara on niin sitä suuremmalla syyllä ei kannata niitä kuoria poistaa, paitsi että voit kelan käämilangan katkaista, josta seuraa että sulla on täysin toimimaton humppari... Sekä toiseksi jälleenmyyntiarvo putoo. Mikä neuvoksi siis? Minä suosittelisin että ostat ns. avokelaisen humpparin joka on tarkoitettukin toimimaan ilman noita nikkelikuoria. Marziollakin on paletillinen kelarungonvärejä joista voi valita, tosin varastossa ei musaliikkeillä niitä ole varmaankaan kaikkia yhdistelmiä :) Vielä noista kuorien irroituksista. Eräs jaappanilaisen Maxon-tehtaan humbukkeri (löytyi aikanaan Ibanez-LP kopiosta) oli sellainen että kun kuoret otti pois niin se purkeni alkutekijöihinsä. Olen myös nähnyt kun urhoollinen mies oli poistanut Gibsonin SuperHumbuckerista kuoret - se on se humppari joka on valettu täyteen mustaa muovia - ei siis PAF. Hyvä mutta varsin kevyt paperipaino se oli sen jälkeen. Voi sitä. Elikkä siis - anna niiden kuorien olla, ne suojaavat keloja sekä häiriöiltä että kelojen mekaanisilta vahingoilta. Firmathan säästäis x dollaria jos niitä ei tarvitsis laittaa mikkeihin. Osta mieluummin vaihtomikit jos siltä tuntuu että täytyis avokelaiset olla. Kiiltävän kannen alta voi paljastua - ei kaunis zebra (musta-kermanvärinen) kelapari vaan jotain aivan muuta. Eikä kuoren poistaminen lisää volaa vaan häiriöitä. Usko bluus-setää. :) |
Sleeper 05.11.2002 12:17:54 | |
---|
kiitosta paljon.. kai se vaan täytyy tyytyä näihin ku ei oo turhia oravannahkoja uusiin humppareihin.. |
weelie 10.05.2006 14:02:06 | |
---|
> Eikä kuoren poistaminen lisää volaa vaan häiriöitä. Mulla on aina ollut käsitys että se metallikuori toisi pehmeämmän saundin, eli siis leikkaisi trebleä tms. Olenko siis aivan väärässä? (Huom! Olet kirjoittamassa yli 1282 päivää vanhaan ketjuun! :D ) Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
käsi 11.05.2006 07:58:31 | |
---|
Itselläni moinen operaatio lisäsi todella paljon häiriötä, ja jotenkin jäi sellainen kutina että treble puolta olisi vahvistanut. Aika hemmetin kova homma oli mikin putsaamisessa koska siinä oli jotain vahaa tms jolla se mikki oli päällystetty ja sitten kiskaistu siihen päälle se kuori. Eipä kannattanut ottaa sitä kuorta irti. Eikä kuorellisten mikkien käämejä ole suojattu kovinkaan kummoisesti joten sitä piti parantaa heti jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |