Aihe: Ekakeikka?
1 2
Heimix
28.05.2006 20:01:25
Minkälainen oli ensimmäinen esiintymisesi eli keikkasi? Mitä otit huomioon mitä jäi huomioimatta? Oliko kivaa vai jännittikö niin maan pirusti. Omakohtainen kokemus on tosiasia aivan pian, antakaa nyt jotain vinkkiä hemmetti soikoon! Olen Rumpali grungehtavssa rokkipumpussa, olen 30v ja ollut bändissä sellaset 8 kk.
Bonesaw
28.05.2006 20:22:02
Koulun keikkoja vain tullut soitettua. Kyllähän se ekana jännittää,mutta kun ottaa sen kitaran käteen ja biisi lähtee käyntiin,niin jännitys häviää oikeastaan saman tien.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
tommiot
28.05.2006 20:22:15 (muokattu 28.05.2006 20:22:57)
Hmm, oisko ollu että vedettiin Metallican Seek & Destroy (ja Äidin porsaat) yläasteen joulujuhlassa. Ei kuitenkaan siinä varsinaisessa joulujuhlassa, vaan sellaisessa missä oli kaikkea hauskaa ohjelmaa. Ihan hyvin meni (kai? Ei ollut paljon soittokokemusta silloin), jännitti sillä tavalla sopivasti. Oikeastaan lavalla ei enää jännittänyt, mutta ennen sitä jonkin verran.
Vinkkejä ainakin sen verran että älkää laskeko niitä biisejä liian nopeasti käyntiin, mitä on ainakin itselläni tapahtunut ekoilla keikoilla :) Toki livenä vedetään usein vähän nopeammin kuin normaalisti, mutta kuitenkin.
Johann Onn
28.05.2006 23:41:39 (muokattu 28.05.2006 23:47:09)
Minkälainen oli ensimmäinen esiintymisesi eli keikkasi?

Toistoa (koska tätä on kysytty joskus ennenkin):

Eka esiintyminen kanssa tapahtui eräissä kotibileissä, joista tulee heinäkuun lopulla kuluneeks 20 vuotta. Ei meillä (= kaks kitaristia, jotka soitteli huvikseen covereita kahdestaan) ollu mitään tietoa, ett tosta viikonlopusta alkais toisen (= mun) "bändiseikkailut", joita kesti melkein seuraavat 9 vuotta. Ja ett siihen loppuis sen toisen "ura". Sille kai riitti, ett se sai kerran elämässään soittaa yleisön edessä.

Oikeastaan: täh ? Miten tuntuu, kun se olis tapahtunu just äsken ? No, toi tapahtuma on videolla (tottakai), sellaisena "viikonloppu puristettuna 3:n tuntiin" koosteena. Ehkä se "justhan eilen..." juttu johtuu siitä ?. Muistan vieläkin, miltä se omakotitalon autotalli / kellari "tuoksui", kun saavuttiin sinne.

Ja sen metelin (sananmukaisesti), mitä ne toiset sai aikaan. Meteli ? = Jos joidenkin basisti suuttuu, kun meinaat virittää sen basson, niin ei kai jotain bändiä kovin "musikaalliseks" silloin voi kutsua...
McNulty
29.05.2006 09:51:00

En ole sata% varma oliko meidän ensimmäinen keikka koulun jossain juhlissa vaiko nuorisotalolla. Kuitenkin joskus 90-luvun alussa... ehkä '92 kun oli 12-vuotias ja meillä oli ensimmäinen hevibändi pystyssä. Olin tuon bändin nuorin jäsen ja soitin rytmikitaraa.

Mitä otit huomioon mitä jäi huomioimatta?

Ei tuolloin otettu mitään huomioon :)
Periaatteessa kaikki kamat oli lainakamoja ja valmiina jo keikkapaikalla. Oman Epiphonen singlecoileilla varustetun strato-kopsun otin mukaan, eikä sille ollu sillon mitään laukkua tahi pussia. Kitara selkään ja toivoi että remmi pysyy kiinni ja sitten fillarilla menoksi :)

Ei mulla ollut silloin mitään tietoa mistään efekteistä, varakielistä, putkivahvistimista tms. Sitä vaan mentiin ja soitettiin.

Oliko kivaa vai jännittikö niin maan pirusti.

Sekäettä... kivaa oli kyllä, yleisöä muistaakseni kourallinen ja niistäkin 99% tuttuja. Jännitti kuitenkin, sillä muistan elävästi kuinka pelkäsin virheitä omassa soitossa... vaikka en paljoa muuta osannutkaan, kuin soittaa väärin :)

Omakohtainen kokemus on tosiasia aivan pian, antakaa nyt jotain vinkkiä hemmetti soikoon!

Tee parhaasi... äläkä anna jännityksen pilata koko esitystä. Eli jännittää saa ja oikeastaan pitääkin, mutta ei liikaa. Pitää myös muistaa että suurin osa yleisöstä ei noteeraa soittovirheitä lainkaan, jollet nyt sitten jätä aivan 100% soittamatta tai jotain. Eli virheitä sattuu, mutta annat mennä vaan. Satanen lasiin ja nautit siitä touhusta.

Olen Rumpali grungehtavssa rokkipumpussa, olen 30v ja ollut bändissä sellaset 8 kk.

Eikös grungehtavaan musaan juuri kuulu se että "sama se mitä soittaa kunhan meininki on kohdillaan... ja asenne" :) Eli reenatkaa bändin kanssa biisit valmiiksi ennen keikkaa, ettei tartte sitten siellä reenailla että "mites tää biisi alkoikaan".
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
dazed
29.05.2006 13:56:10
Tsemppiä ekalle keikalle!!

Oma eka keikka tapahtui 2viikkoa bändiin liittymisen jälkeen. 13 biisiä piti opetella ja ennen lavalle nousemista ei ollu minkäänlaista mielikuvaa miten joku biisi alkaa tai joku loppuu..hyvin se meni.
I`m not a great player, but I can make it howl.
saha
29.05.2006 14:39:00

Olen soittanut (n+1)x3^3 kertaa yleisön edessä, ja ensimmäisestä esiintymisestä ei mitään muistikuvaa.

Eimmuutako eteen vaan ja antaa palaa. Väki on tullut keikalle kattomaan teitä ja teiän shouta, antakaa niille mitä ne haluaa. Tärkeintä on pitää hauskaa ja muistaa, että vain pändikaverit huomaa sun mokat :)
>-)))> #2
Punttisika #5
NEW FOUND POWER
Paranoid Trooper
29.05.2006 21:03:11

Kosketinsoittajan koulun keikka, vedettiin yks biisi. Ei jännittäny, meni hyvin, ja kaiken lisäks bändi oli ollu kaks viikkoo kasassa.
May all of your nuclear weapons rust in peace.
L4t3
30.05.2006 14:14:58

Koulun Idolssissa soitettiin kotieollisuutta, vaikka minä olisin halunnut soittaa Priestiä.

Mitä otit huomioon mitä jäi huomioimatta?

Kaikki nupit oli suurinpiirtein kaakossa. Muutenkin soitin aivan liian maalailevasti. Kuulosti varmaan ihan paskalta.

Oliko kivaa vai jännittikö niin maan pirusti.

Sekäettä. Kädet hikosivat hirveästi ja oli paska lentää housuihin kun meidät kuulutettiin lavalle. Lavalla seisoin melkein selkä yleisöön päin. Lopulta se kuitenkin oli ihan hauskaa.

Omakohtainen kokemus on tosiasia aivan pian, antakaa nyt jotain vinkkiä hemmetti soikoon! Olen Rumpali grungehtavssa rokkipumpussa, olen 30v ja ollut bändissä sellaset 8 kk.

Ite olen soittanut ehkä 3 "keikkaa" + Ala-asteen pianoräpellykset. Syksyllä olisi ilmeisesti ensimmäinen kunnon keikka tiedossa. Opetelkaa biisit niin, että osaatte ne vaikka nukkuessa. Eikä sitten oteta sitä liian vakavasti. Pääasia, että on hauskaa IMO.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
Kaihua
31.05.2006 00:12:29
Eka varsinainen ''keikka'' tais olla reilu vuosi sitte. Olin jossain ''bändi-koulussa'' muutaman kaverin kans. Se homma sitte huipentu keväällä tähän keikkaan jossa soitettii pari biisiä. Ainaki Hotel california ja trooper.. Jännitti aivan karseesti mutta helpotti sitte loppua kohti.. Rumpali mokas californian alun mutta päästiin siitä melko sujuvasti kulkeen ja soitettii ihan hyvin se loppuun, soolo meni erityisen hyvin. (mä soitin, tottakai..) Trooperista ei puhuta.(!) Sitte on tietenki niitä koulussa esiintymisiä kohtalaisesti, seiskalla soitin yseillekki rumpuja. köh köh..

Huomenna ois pikkunen keikka sampoaukiolla, kyllä muuten jännittää.. Biisejä on kaks; Ikkunaprinsessa (iisi piisi..) ja Stairway to heaven. (saa jo vähän keskittyä..)
Musiikinopettaja Puppe pelotteli että siellä voi olla monta sataa ihmistä kattomassa......... god damn, i'm gonna die..
''Mut hei, sellasta se monesti on... - Life sucks, luckily I don't own one. - Rovaniemi Fuckin' ROCKS!!!''
tommiot
31.05.2006 07:11:59
Eikä sitten oteta yhtään mitään.
McNulty
31.05.2006 14:30:37
yhtään mitään.

Kyl nyt vähän pitää ottaa :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Kaihua
31.05.2006 18:25:51

Höpö höpö, ei piä ottaa mitään muuta ku kitara käteen ja soittaa! eiks jea? ;)
''Mut hei, sellasta se monesti on... - Life sucks, luckily I don't own one. - Rovaniemi Fuckin' ROCKS!!!''
tommiot
31.05.2006 20:43:27

Ei ehkä ekalla keikalla... :) Vaikka tavallaan se vois kyllä olla hyvä jos ei vaikka muistais sit mitään siitä...
hyrski
31.05.2006 21:07:01 (muokattu 31.05.2006 21:11:51)

Tänään oli keikka koulun kanssa Sampoaukiolla(tai Lordiaukiolla)Rovaniemellä, n. 400 päätä oli kattomassa tihkusateessa. Soitin koulun musiikkiryhmän kanssa Stairway To Heavenin..

Keikka meni ihan hyvin, vaikka siellä oliki "aika" paskat rummut, lopussa vähän vauhti kiihty :D mut ei se paljoa ketää silleen haitannu...
It's hard to hold a candle, in a cold november rain...
Makelele
31.05.2006 21:21:36

lopussa vähän vauhti kiihty :D mut ei se paljoa ketää silleen haitannu...

Eli Stairwayn soolosta tuli tilutusta? :D

Itsellä oli eka keikka joskus yläasteella. Ihan helppoja biisejä soiteltiin, mutten näköjään ollut harjoitellut tarpeeksi paljon, sillä en muistanu miten biisi meni. Jälkeenpäin kaverit sanoivat että kuulosti ihan hyvältä...
Kaihua
31.05.2006 21:38:26
lopussa vähän vauhti kiihty :D mut ei se paljoa ketää silleen haitannu...

HELPPOHAN SE ON SUN HYRSKI SANOA KU ET SOITTANU SOOLOA......
Joo hyvin se kyllä meni, ainaki mun mielestä. Kyllä ne muutki kehu. :)
kondensaattori
03.06.2006 11:51:19
Tänään soitettiin kevätjuhlassa zztop Tush ja sitten Born to be wild.
Sössin born to be wildin intron (perkele)

Yleisöä 250-300.
Lord of the strings
03.06.2006 13:44:26
Ei ollu eka keikkani mutta tänään väännettiin Comfortably Numb koulun kevätjuhlassa. Pari henkilöä oikeasti kyynelehti katsomossa. Aika imarreltu olo.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
Juuho
03.06.2006 16:28:11
Ei ollu eka keikkani mutta tänään väännettiin Comfortably Numb koulun kevätjuhlassa. Pari henkilöä oikeasti kyynelehti katsomossa. Aika imarreltu olo.

Oijoi. Toi ois varmaa aika kiva ollu nähä. Millaset soolot? Veditkö ite?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)