Aihe: sähkökitara ja vanhemmat
1 2
rokkitohtori
27.05.2006 15:23:54
minulle ostettiin akustinen 2 vuotta sitten ja kiinnostus loppui heti. nyt olen kuitenkin tosissaan innostunut, mutta haluaisin sähkökitaran, koska haluasin soitta rokkia (iron maiden, metallica, red hot chili peppers)yms..
Mutta vanhemmat ei osta sähkistä koska uskovat että innostus loppuu taas eivätkä siksi anna minun ostaa edes omilla rahoilla..
Millä saisin heidät vakuuttuneiksi,että innostus kestää tällä kertaa?
Akustista pimputtelen mutta en kauheasti akustisella soitettavasta musasta välitä..
hullu_ukko
27.05.2006 15:37:13
Eikö akustisella sitten voi soittaa mitään biisejä jotka pitäisi oikeasti vetää sähkökitaralla?
Vaikka minulla sähkökitara onkin, se on vahvarissa kiinni vain ehkä n.10% ajasta jonka soitan viikon aikana.
Omat virheensä kuulee paremmin ilman säröjä ja muita kivoja effektejä ja soittaminen on näinollen kehittävämpää.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! khassera: ''Straton vibraattori + puupala''
bluesteel
27.05.2006 18:32:38

Kuuntelepa Tommy Emmanuel nimistä herraa, josko akustinen alkaisi pikkasen kiinnostaa...
Little Savage
27.05.2006 18:38:34
Voihan sitä akustisellakin rämpätä noiden bändien biisejä sooloja lukuunottamatta.
Starlia
27.05.2006 19:48:11
Minä soittelin Landolan naikkarilla ensimmäiset kolme vuotta, kunnes ekoista kesäduuneista sai rahaa säästettyä ekaan sähkikseen. Ja sillä tulikin soitettua kaikki Metallicat ja Maidenit, mitä vain osasi ja pystyi. Sen kyllä sanon, että se pari vuotta akustisella ennen sähkistä on varmasti tehokkaampaa treeniä kuin suoraan sähkiksellä aloittaminen. Sormet kehittyvät huomattavasti paremmin, kun pitää painaa perhanasti ja näin sitten sähkis tuntuu paljon helpommalta. Mun mielestä...
rokkitohtori
27.05.2006 21:00:54
pistäkää linkkejä maidenin kappaleisiin joita voi soittaa akustisella niin että kuulostaa hyvältä(siis tab/nuotit), ja kertokaa myös lisää tosta emanuelita
saha
27.05.2006 21:22:38
Ostat kuule nyt niillä omilla rahoillasi mitä haluat. Torilta käytetty skeba, niin saa paremmin omia takaisin mahdollisessa myyntivaiheessa kuin uudesta.
>-)))> #2
Punttisika #5
tissit
Starlia
27.05.2006 21:49:46 (muokattu 27.05.2006 21:49:56)
pistäkää linkkejä maidenin kappaleisiin joita voi soittaa akustisella niin että kuulostaa hyvältä

Biisi yleensä kuulostaa niin hyvältä kuin vain sen osaa soittaa. Varmasti, jos jollain taidot riittää, Eruptionkin kuulostaa hyvältä piereskelemällä.
biibob
27.05.2006 23:01:21
No voit vedota siihen, että kitaroilla saa kyllä kohtuu helposti omansa takaisin jos innostus hiippuu. Eli jostain 200e kitarasta saattaa hyvinkin saada sen 150e myydessään takaisin, ja omasta mielestäni 50e sijoitus siitä ilosta, että saatat saada loppu elämällesi ihanimman harrastuksen on aika hyvä diili.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
baron
27.05.2006 23:19:37

minulle ostettiin akustinen 2 vuotta sitten ja kiinnostus loppui heti. nyt olen kuitenkin tosissaan innostunut, mutta haluaisin sähkökitaran, koska haluasin soitta rokkia (iron maiden, metallica, red hot chili peppers)yms..
Mutta vanhemmat ei osta sähkistä koska uskovat että innostus loppuu taas eivätkä siksi anna minun ostaa edes omilla rahoilla..
Akustista pimputtelen mutta en kauheasti akustisella soitettavasta musasta välitä..

Vaihda vanhempia.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
k...
28.05.2006 02:43:10 (muokattu 28.05.2006 02:45:55)
Sen kyllä sanon, että se pari vuotta akustisella ennen sähkistä on varmasti tehokkaampaa treeniä kuin suoraan sähkiksellä aloittaminen. Sormet kehittyvät huomattavasti paremmin, kun pitää painaa perhanasti ja näin sitten sähkis tuntuu paljon helpommalta. Mun mielestä...

En ymmärrä miksi moni täällä sanoo että sähkiksellä olisi kevyempi/helpompi soittaa. Itselläni Landolan nylonkielinen ja Squierin Strato ja väitän että tuo nylonkielinen akustinen hieman kevyempi soittaa. Eri asia jos kyseessä olisi teräskielinen akustinen.

Mielestäni alottelijalla pitäisi olla parhaat maholliset vehkeet joilla olisi kevyt ja mukava soittaa ettei innostus soitonvaikeuden takia lopahda. Sitten kun on jo perusteet hallussa voi ostaa jonkun ritsan millä kehittää sormilihaksia jos siltä tuntuu.

Osta sähkökitara + muut kamppeet ja sano vanhemmille että heittäkää/myykää pois jos ootte sitä mieltä ettei näitä kannata soittaa. Tuskin näin tekevät ku ton sanot.
http://www.justfuckinggoogleit.com/
Strutsi
28.05.2006 12:54:07
Minä aloittelin joskus soittamaan ikivanhalla landolan romulla akustisella.
Kielet varmaan kolme senttiä otelaudasta. Tuli voimaa sormiin. Sitten parin vuoden päästä sain sähkökitaran.

Toimisikohan homma, jos opettelet ensin soittamaan sillä akustisella ja sanot sitten vanhemmillesi, että haluat sähkökitaran.
Drown in the deep mire
With past desires
Beneath the mire
Drown desire now with you
Mike M. Hiirenloukku
28.05.2006 13:05:26
Toimisikohan homma, jos opettelet ensin soittamaan sillä akustisella ja sanot sitten vanhemmillesi, että haluat sähkökitaran.

Tätä minäkii suosittelen. Onpahan yksi kiinteä maali jota aluksi tavoitella.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
apip
28.05.2006 14:11:51

Millä olet vakuuttanut ITSESI, että kiinnostus kestää? Jos akustisella treenaaminen tuntui tylsältä, niin ei se sähkiksellä treenaaminen sen mukavampaa ole. Mun mielestä sun kannattaa treenata perusteita tolla akustisella. Kun olet vakuuttanut itsesi ja vanhempasi soittoharrastuksen pysyvyydellä niin sitten otat taas puheenaiheeksi sen sähkökitaran.
Strutsi
28.05.2006 15:07:51
Tätä minäkii suosittelen. Onpahan yksi kiinteä maali jota aluksi tavoitella.

Niinpäs.
Perusteet pitää kuitenkin opetella. Soinnut, skaalat jne. Ne onnistuvat ihan hyvin akustisella.
Täytyy tosin myöntää, että itsellänikin motivaatio jossain välissä uhkasi horjua, mutta sitä kurinalaista opettelua tulee kyllä kiittämään myöhemmin.
Sitten jos taas aloittaa sähkökitaralla niin tottakai siinä rupeaa teinihevari heti ensimmäisenä opettelemaan trooperin sooloa.
Ei sillä tavalla. Maltti valttia. Pointti varmaan tullut jo aikaa sitten selväksi...
"MacGyver. His mind is an ultimate weapon."
Juniper
28.05.2006 15:50:14
Tässä on linkki miten voi Iron Maidenia vetää akustisesti :
http://www.youtube.com/w/Run-To-The … CL9Z0pksc&search=fingerstyle%2C
Mulla itsellä sähkikset on nurkassa pölyttymässä kun akkarilla on niin kiva soittaa.
discominister
28.05.2006 16:17:25
Minusta sähkökitaralla soittaminen on helpompaa ja sitä oikeastaan tekee mieluumin, koska ei tarvitse yrittää niin hirveästi saadakseen kitaran soimaan hyvin. Omassa akustisessani on kielet aika ylhäällä otelaudasta ja itse otelauta on aika levyä. Soitettavuus on aika vaikea ja pitää hirveästi yrittää, ettei kielet rämise.
Kannattaa tosiaan miettiä ihan itsekseen, tuleeko se innostus todella kestämään. Toisaalta hyväkuntoisen kitaran voi myydä eteenpäin, jos se jää turhaksi.
Wahi
28.05.2006 16:44:09
Millä olet vakuuttanut ITSESI, että kiinnostus kestää? Jos akustisella treenaaminen tuntui tylsältä, niin ei se sähkiksellä treenaaminen sen mukavampaa ole. Mun mielestä sun kannattaa treenata perusteita tolla akustisella. Kun olet vakuuttanut itsesi ja vanhempasi soittoharrastuksen pysyvyydellä niin sitten otat taas puheenaiheeksi sen sähkökitaran.

I agree.

Muttä tässä: Jos akustisella treenaaminen tuntui tylsältä, niin ei se sähkiksellä treenaaminen sen mukavampaa ole en ole samaa mieltä. Ensimmäinen kitarani oli "romu" akustinen, jossa oli kielet noin 1cm korkeudella otelaudasta ja otelauta aivan kuiva ja kaikkea muuta mukavaa. Kyllä sillä sen ekan vuoden soitteli ja nuotit + muutamat kappaleet opetteli. Mutta sähkökitaran saatua motivaatio kasvoi lisää. Huomattavasti helpposoittoisempi etc.
Going down like a lead Zeppelin
bluesteel
28.05.2006 17:14:07 (muokattu 28.05.2006 17:16:03)

Keppis
28.05.2006 17:25:11
Kuten moni muukin on täälä sanonut, niin alat vaan sillä akustisella soittaan ja näytät ittelles ja vanhemmilles että sua oikeesti kiinnostaa soittaminen.

Ymmärrä kyllä että vanhemmat voivat ajatella, että kun eka ostettiin akustinen ja innostus loppui lyhyeen, niin kai sen sähkiksenkin kans samanlailla käy ja mitä sit seuraavaks.

Itse soittelen nykyään niin heviä kuin näppäilybiisejäkin akustisella. Onhan se vaikeampaa, mutta myös kehittävämpää ja omasta mielestäni mukavampaa. Sähkistä käytän yleensä vain bändireeneissä
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)