Aihe: Kitaran soittoa aloittelemassa
1 2
M.U.
26.06.2006 19:27:07
Eli olen siis 17-vuotias poika ja olen ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut minkä tahansa soittimen soittamisesta ja nyt eräältä foorumilta löytyi mielenkiintoinen myynti-ilmoitus, nimittäin yli 10v vanha sähkökitara+vahvistin 100e! Tiedän, että noin halvoilta ja vanhoilta välineiltä ei paljoa kannata odottaa, mutta mitä luulette pääseeköhän noilla hyvin alkuun?
Ajattelin vain, että 100e ei kuitenkaan hirveän paha hinta ole, jos soittaminen ei kauaa kiinnostakaan. Minulla on myös muutamia kitaraa soittavia kavereita, joten heiltä saan varmasti apua ja neuvoja ja täältä tuntuu löytyvän tosi hyvin tietoa.
Kitaran merkistä ei selvää tietoa ole, mutta ilmeisesti Saksassa valmistettu ja vahvistin on joku 15W. Mielipiteitä?
Petrukki
26.06.2006 19:33:00
Kitaran merkistä ei selvää tietoa ole, mutta ilmeisesti Saksassa valmistettu ja vahvistin on joku 15W. Mielipiteitä?

Vaikea sanoa. Pistä vähän tarkempaa kuvausta.
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
M.U.
26.06.2006 19:49:23
Vaikea sanoa. Pistä vähän tarkempaa kuvausta.

Tässä kuva kitarasta http://img427.imageshack.us/my.php?image=kitarapieni2mu.jpg
Ja tässä vahvistin http://img79.imageshack.us/my.php?image=vahvistinetupieni2vq.jpg
gorgonoidi
26.06.2006 22:43:59

Eli olen siis 17-vuotias poika ja olen ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut minkä tahansa soittimen soittamisesta ja nyt eräältä foorumilta löytyi mielenkiintoinen myynti-ilmoitus, nimittäin yli 10v vanha sähkökitara+vahvistin 100e! Tiedän, että noin halvoilta ja vanhoilta välineiltä ei paljoa kannata odottaa, mutta mitä luulette pääseeköhän noilla hyvin alkuun?
Ajattelin vain, että 100e ei kuitenkaan hirveän paha hinta ole, jos soittaminen ei kauaa kiinnostakaan. Minulla on myös muutamia kitaraa soittavia kavereita, joten heiltä saan varmasti apua ja neuvoja ja täältä tuntuu löytyvän tosi hyvin tietoa.

Jos mikä tahansa soitin kiinnostaa niin ala ihmeessä soittamaan jotain mitä kaverisi eivät soita. Sitä vois olla bändi sitten kasassa. Näitä kitaresteja on vaa nii perkuleesti (itsekkin olen). Varmaa aika monet haluavat saman tien lead kitaristiksi, mutta jos monet kaverisi soittavat kitaraa nii tartu bassoon, synaan, rumpuihin tai vaikka haitariin.
M.U.
26.06.2006 23:14:58
Jos mikä tahansa soitin kiinnostaa niin ala ihmeessä soittamaan jotain mitä kaverisi eivät soita. Sitä vois olla bändi sitten kasassa. Näitä kitaresteja on vaa nii perkuleesti (itsekkin olen). Varmaa aika monet haluavat saman tien lead kitaristiksi, mutta jos monet kaverisi soittavat kitaraa nii tartu bassoon, synaan, rumpuihin tai vaikka haitariin.

Kaikki kaverit, jotka jotain soittavat, ovat jo bändeissä. Tai no yhdestä bassoa soittavasta en oo ihan varma onko se missään tällä hetkellä. Rummut houkuttelisi myös, mutta ne maksaisi ja ei olisi tilaa niille (ja porukat ei tykkäisi).
gorgonoidi
26.06.2006 23:26:03

Kaikki kaverit, jotka jotain soittavat, ovat jo bändeissä. Tai no yhdestä bassoa soittavasta en oo ihan varma onko se missään tällä hetkellä. Rummut houkuttelisi myös, mutta ne maksaisi ja ei olisi tilaa niille (ja porukat ei tykkäisi).

Sitten sulla on ikävä ongelma. Luulisi kuiteskin että jollain kaverillasi kuka soittaa ei ole bändiä tai jossain bändissä on paikka vapaana. Otat vain sen paikan ja alat soittaan sitä soitinta mikä bändistä puuttuu.

Jos bändissä soittaminen ei kiinnosta niin paljon tai se ei ole tärkeää (yleensä monille on tärkeää myöhemmin löytää bändi, koska yksin soittelu alkaa yleensä aina tympimään) niin sitten se on sama mitä soitinta alat hakkaamaan tai rämpyttämään.

Eiköhän kavereittesi bändeistä löydy jokunen paikka täytettävänä.
M.U.
26.06.2006 23:36:17
Sitten sulla on ikävä ongelma. Luulisi kuiteskin että jollain kaverillasi kuka soittaa ei ole bändiä tai jossain bändissä on paikka vapaana. Otat vain sen paikan ja alat soittaan sitä soitinta mikä bändistä puuttuu.

Jos bändissä soittaminen ei kiinnosta niin paljon tai se ei ole tärkeää (yleensä monille on tärkeää myöhemmin löytää bändi, koska yksin soittelu alkaa yleensä aina tympimään) niin sitten se on sama mitä soitinta alat hakkaamaan tai rämpyttämään.

Eiköhän kavereittesi bändeistä löydy jokunen paikka täytettävänä.

Mutta toisaalta kitara kuitenkin kiinnostaa soittimista tällä hetkellä eniten ja sitä olisi varmaan mukavin itsekseenkin rämpyttää, jos ei mitään bändiä löydy. Mitä mieltä sinä olet tuosta kitarasta ja vahvistimesta? 100e ei kuitenkaan hirveän paha hinta ole vaikka sitten myöhemmin siirtyisikin bassoon tai johonkin muuhun soittimeen.
gorgonoidi
26.06.2006 23:54:25 (muokattu 26.06.2006 23:58:21)

Mutta toisaalta kitara kuitenkin kiinnostaa soittimista tällä hetkellä eniten ja sitä olisi varmaan mukavin itsekseenkin rämpyttää, jos ei mitään bändiä löydy. Mitä mieltä sinä olet tuosta kitarasta ja vahvistimesta? 100e ei kuitenkaan hirveän paha hinta ole vaikka sitten myöhemmin siirtyisikin bassoon tai johonkin muuhun soittimeen.

Hmm... Tuosta kuvasta on vaikea sanoa mitään. Jos tuon enempää ei ole noista kamoista infoa, niin en suosittele.

Tälläisia vehkeitä kuitenkin suosittelen ja vielpä mainiolta ja luotettavalta sivustolta.

kitara: http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=8b368125cf8a5ceff06e7f88a551e365

vahvistin: http://www.thomann.de/thoiw3_roland … sn=8b368125cf8a5ceff06e7f88a551e365

Voin sanoa että noiden kamojen kanssa innostusta pitäisi riittää. Vahvistin voi näyttää lelulta, mutta on kyllä mahtava vehje. Halpa ja hyvä koti käyttöön. Ei vie paljonkaan tilaa ja erilaisia saundejakin löytyy. Ibanez on aina hyvä kitara merkki aloittaville kitaristeille. Nuo ovat ehkä ne halvimmat hyvät kamat, mutta Ibaneziltä löytyy paljon muitakin halpoja hyviä kitaroita.

Edit: Jos vain rahaa ja innostusta riittää niin kannattaa kuitenkin panostaa parempii kamoihin kuin 100 euron kitaran ja vahvistimen yhteis hintaan joista ei ole muuta infoa kuin kuvat ja ikä

Edit 2: Vahvistin ei kyllä näyttänyt kuvassasi pahalta, mutta kitarasta en osaa sanoa.
Schnowotski
26.06.2006 23:55:03 (muokattu 26.06.2006 23:57:45)
Kyllä minä uskon että tuolla paketilla alkuun pääsee. Enemmän kuin ne soittokamat vaikuttaa kiinnostuksen pysyvyys ja oma aktiivisuus. Kitaran merkki oli sen verran outo etten osaa sanoa, että onko sijoitus niin sanotusti kannattava. Halpakitarapaketit, joissa on mukana vahvistin, kitara, hihna ja jotain tilpehööriä tuppaavat uutenakin olemaan tuohon satasen pintaan. Mutta sen takia tuolla luki että "niin sanotusti", koska kuten itse sanoit: se ei ole paha hinta, ja jos oikeasti kiinnostut soittamisesta niin eihän sitä ole menetetty mitään.

Mutta tuota laittamasi kitaran kuvaa kun katsoo, niin jos siinä on elektroniikka kunnossa niin noiden mikkien pitäisi todennäköisesti ehkä olla suhteellisen häiriöttömät jos eivät ihan sekundaa ole. (Verrattuna omaan aloituskitaraani jossa potentiometrit ja mikit olivat söhöt sekä itse kitara semmoista monta senttiä paksua painavaa liimapuuta).

Joka tapauksessa päädyt aloitussetin jälkeen ostamaan paremmat vehjakset, usko minua, ja satasta vähempää on ehkä vaikea saada aloitussettiin laitettua jos ei satu käymään tuuri.

edit: Demon of the Hillin ehdotukset olivat hyviä, MikroCube on tykki vahvistin ja varmaan tuo kitarakin hyvä, mutta tuommoinen 400€ laitettavaksi... hmm. No, jos rahaa riittää ja tietää että kiinnostus pysyy.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
M.U.
27.06.2006 00:01:00 (muokattu 27.06.2006 00:02:24)
Minä uskon, että ostan nuo 100e laitteet näin aluksi kun kitaran soitostakaan ei ole muuta kuin vähän yläasteajoilta kokemusta (sieltäkin sen verran suunnilleen, että oon kitaraa kädessä pitänyt :D). Noilla 100e välineillä pärjään varmaan ainakin tämän vuoden loppuun ja syksyllä on koulussa musiikkia niin siellä voi sitten vähän paremmilla vehkeillä treenata.
Myyjäkin vaikuttaa luotettavalta kaverilta.
gorgonoidi
27.06.2006 00:02:38

Kyllä minä uskon, että nuo 100e laitteet ostan. Tuo 400e on aivan liian paljon näin aluksi kun kitaran soitostakaan ei ole muuta kuin vähän yläasteajoilta kokemusta (sieltäkin sen verran suunnilleen, että oon kitaraa kädessä pitänyt :D). Noilla 100e välineillä pärjään varmaan ainakin tämän vuoden loppuun ja syksyllä on koulussa musiikkia niin siellä voi sitten vähän paremmilla vehkeillä treenata.
Myyjäkin vaikuttaa luotettavalta kaverilta.

Jos myyjä vaikuttaa luotettavalta, niin se on sit hyvä. Kannattaa kysellä myyjältä vähän infoa. Kysele vaikka että miten kamat ovat hänellä itsellään toimineet.
M.U.
27.06.2006 00:07:43
Jos myyjä vaikuttaa luotettavalta, niin se on sit hyvä. Kannattaa kysellä myyjältä vähän infoa. Kysele vaikka että miten kamat ovat hänellä itsellään toimineet.

Hän ei ole soittanut niillä paljo yhtään kuulemma, mutta testasi nyt että ne varmasti toimivat.
gorgonoidi
27.06.2006 00:15:28

Hän ei ole soittanut niillä paljo yhtään kuulemma, mutta testasi nyt että ne varmasti toimivat.

Hyvä. Eiköhän siitä ihan hyvät kaupat sitten tule. Noilla vehkeille voi olla ihan hyvä aloittaa.
Little Savage
27.06.2006 01:26:34
Tässä kuva kitarasta http://img427.imageshack.us/my.php?image=kitarapieni2mu.jpg

Jos kitarassa on floikkatalla ja kitaran hinta 100e niin on syytä epäillä kitaran laatua. Muutenkin noi floikat on vähän veemäisiä kun virittäminen kestää kauemmin eikä virettä sitten muutella niin vaan.
tommiot
27.06.2006 01:44:59
Jos kitarassa on floikkatalla ja kitaran hinta 100e niin on syytä epäillä kitaran laatua. Muutenkin noi floikat on vähän veemäisiä kun virittäminen kestää kauemmin eikä virettä sitten muutella niin vaan.

Epäselvä kuva, mutta eiks toi oo joku vintagetalla, jossa on hienovirittimet tjsp? Ei toi ihan tavalliselta floikalta kyllä näytä.
Lord of the strings
27.06.2006 03:17:35
Ei toi ihan tavalliselta floikalta kyllä näytä.

Ei tosiaan. Kuitenkin kielilukoista päätellen jonkinlainen Floyd Rose -tyyppinen talla taitaa olla kyseessä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
sus
27.06.2006 20:20:35 (muokattu 27.06.2006 20:21:53)
Jotenkin onnettomalta paketilta vaikuttaa.. Voi mennä rahat ihan kankkulan kaivoon ja sitten kaduttaa ja se laskee soittomotivaatiota vielä entisestään. Jos myyjä ei soita, hän tuskin pystyy teesimään, pysyykö kitarassa vire eikä osaa arvioida, onko vahvistimen särinä liian häiritsevää soittoa ajatellen.

Mie ainakin suosittelisin sitä perinteistäkin perinteisempää noviisin kuositusta eli Yamaha Pacifica-sähkökitara ja Rolandin MicroCube-vahvistin. Säästät sitten rahhoo vaikka loppuvuotta ajatellen tai kyselet porukoilta millasta tukea he voisivat antaa. Näillä eväillä!

E: Semmoisen vinkin voisin heittää että kannattaa käydä vaikka jonkun soittotaitosen ja soittimista vähän enemmän tietävän kaverin kanssa mulkoilemassa noita satasen kamoja..
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
M.U.
27.06.2006 20:47:05
Jotenkin onnettomalta paketilta vaikuttaa.. Voi mennä rahat ihan kankkulan kaivoon ja sitten kaduttaa ja se laskee soittomotivaatiota vielä entisestään. Jos myyjä ei soita, hän tuskin pystyy teesimään, pysyykö kitarassa vire eikä osaa arvioida, onko vahvistimen särinä liian häiritsevää soittoa ajatellen.

Mie ainakin suosittelisin sitä perinteistäkin perinteisempää noviisin kuositusta eli Yamaha Pacifica-sähkökitara ja Rolandin MicroCube-vahvistin. Säästät sitten rahhoo vaikka loppuvuotta ajatellen tai kyselet porukoilta millasta tukea he voisivat antaa. Näillä eväillä!

E: Semmoisen vinkin voisin heittää että kannattaa käydä vaikka jonkun soittotaitosen ja soittimista vähän enemmän tietävän kaverin kanssa mulkoilemassa noita satasen kamoja..

Minä nyt vielä kyselen myyjältä vireen pysymisestä ja tuosta särinästä. Lisäksi ajattelin kysyä jos hän muistaisi paljonko kitara on uutena maksanut, siitäkin varmaan voisi jotain päätellä laadusta?
sus
27.06.2006 21:00:58
Minä nyt vielä kyselen myyjältä vireen pysymisestä ja tuosta särinästä. Lisäksi ajattelin kysyä jos hän muistaisi paljonko kitara on uutena maksanut, siitäkin varmaan voisi jotain päätellä laadusta?

Voithan sä toki kysellä. Joo jos nyt saat oikean alkuperäisen hinnan selville, niin tokihan siitä voi jo jotain päätellä. Olisi tietysti hyödyksi saada kitaran ja miksei vahvistimenkin merkki selville ja niillä voisit sitten löytää internetistä tietoa paketin todellisesta laadusta.

Haluaisin kuitenkin tietää, miksi tuo uuden kitaran + vahvistimen ostaminen tuntuu niin mahdottomalta? Ilmeisesti rahatilanne ei ole sopiva? Onko säästäminen täysin poissa kysymyksestä? Jos säästäisit vaikka tuohon Yamaha Pacifica & Roland Micro Cube-settiin, pärjäisit niillä todella pitkälle. Laitteiden arvo säilyy myös hyvin, eli jos motivaatiota ei todellakaan löydy edes noin hyvillä kamoilla, voit myydä ne ja saada hyvin pitkälti hinnan takaisin. Joissakin kaupoissa on varmaankin myös palautusoikeus.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
M.U.
27.06.2006 21:47:36
Voithan sä toki kysellä. Joo jos nyt saat oikean alkuperäisen hinnan selville, niin tokihan siitä voi jo jotain päätellä. Olisi tietysti hyödyksi saada kitaran ja miksei vahvistimenkin merkki selville ja niillä voisit sitten löytää internetistä tietoa paketin todellisesta laadusta.

Haluaisin kuitenkin tietää, miksi tuo uuden kitaran + vahvistimen ostaminen tuntuu niin mahdottomalta? Ilmeisesti rahatilanne ei ole sopiva? Onko säästäminen täysin poissa kysymyksestä? Jos säästäisit vaikka tuohon Yamaha Pacifica & Roland Micro Cube-settiin, pärjäisit niillä todella pitkälle. Laitteiden arvo säilyy myös hyvin, eli jos motivaatiota ei todellakaan löydy edes noin hyvillä kamoilla, voit myydä ne ja saada hyvin pitkälti hinnan takaisin. Joissakin kaupoissa on varmaankin myös palautusoikeus.

Ei se varsinaisesti mahdottomalta tunnu, mutta tosiaan rahatilanne ei ole kovin sopiva ja olisi hyvä jos pystyisi aloittaa harrastuksen kohtuullisen pienillä kustannuksilla. Sitten jos tuntuu että tää on mun juttu ja alkaa soitto sujua joten kuten, ostan tietenkin paremmat välineet. Pääasia olisi, että pääsisi mahdollisimman pian treenaamaan. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)