Chemical 12.08.2006 22:18:41 (muokattu 12.08.2006 22:19:35) | |
---|
Terveppä terve. Sellasta vaan kyselisin, että osaatteko suositella mitään hyvää bassoa + vahvistinta hintakatolla semmoset 400 eukkia? Tarkoitus olisi ainakin näin aluksi alternativea alkaa soitella sitten kun oppii soittamaan. Kiitosta jo etukäteen |
hullu_ukko 12.08.2006 23:47:24 (muokattu 12.08.2006 23:48:48) | |
---|
En ole basisti enkä tunne bassoja läheskään yhtä hyvin kuin kitaroita mutta Yamahalla voisi olla ihan mukavia aloittelijan bassoja. Esim. tämä saattaisi olla aika hyvä tuohon hintaluokkaan: http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_rbx270bl_ebass_prodinfo.html Vai mitä sanovat ne jotka oikeasti tuntevat bassot paremmin kuin minä? Jotain Squierin Presaribassoa kokeilin muutama viikko sitten ja tykkäsin tatsista kovasti. Bassovahvareista en ala sanomaan mitään. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
rattledad 12.08.2006 23:50:47 | |
---|
|
Chemical 13.08.2006 00:20:03 (muokattu 13.08.2006 00:34:36) | |
---|
Äsh unohdin haun kokonaan, liian tottunut siihen ettei yhellä toisella foorumilla sitä ole.. Kiitos molemmille, Yamaha RBX 270 rm näyttää hyvältä ja hintakin oikein passeli :) Nyt tartten vaan apua sitten vahvarin kanssa, mutta kokeilen sen kanssa nyt sitä hakua ainakin ensin EDIT: Okei eli voiko joku joka paremmin tietää kertoa onko tämä hyvä vahvistin itte ei hajuakaan näistä hommista.. http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hb115b_prodinfo.html |
papitsu 13.08.2006 01:02:21 | |
---|
EDIT: Okei eli voiko joku joka paremmin tietää kertoa onko tämä hyvä vahvistin itte ei hajuakaan näistä hommista.. http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hb115b_prodinfo.html Yleinen mielipide täällä foorumeilla on se, että Harley Bentoneihin ei kannata rahojansa tuhlata. Itselläni ei ole edes basson soittamisesta kokemusta, niin vähän vaikea kommentoida. Mutta ehkä vielä joskus.. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42 |
Chemical 13.08.2006 01:39:54 | |
---|
Joo huomasin tämän.. tässä nyt pähkäilen pitäskö luottaa siihen mielipiteeseen vai ei. Ku se kumminkin maksaa sitten 200 niin sit ku se osoittautuukin pjaskaks vehkeeks niin siinä sitten istutaan kun rahaa ei uuden ostamiseen tosiaankaan sen jälkeen ole. Että se olis hyvä ku sais kerralla hyvän vehkeen, mutta se harmittaa ku kaikki ne hyvät vehkeet menee jo ilman soitintaki yli budjetin. Millä ne sitten luulee aloittelijan soittavan ku hintataso on sitä Bill Gatesin luokkaa? ja tällasella natiaisella ei mitään tulolähdettä vielä ole niin kiva siinä sitten >_> Oho tulipas iso läjä tekstiä ja suurin osa jotain unenhöperöistä sössötystä josta en kyllä ota vastuuta.. pitäs varmaan nukkua. Ja okei ei ehkä ne ihan niiiin kalliita ole mutta kummiskin kauhistuttaa tollaset hinnat tällasta ihan tietämätöntä.. |
hullu_ukko 13.08.2006 09:03:20 | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Pallisti 13.08.2006 10:20:17 | |
---|
|
Pallisti 13.08.2006 10:23:52 | |
---|
|
tarzan 13.08.2006 10:58:09 | |
---|
väitän, että tolla ei ole oikeen mitään käyttöä basson kanssa... Mikäs siinä on vikana? Ihan asiallisen oloinen bassovahvistinhan tuo. Kertokaa te jotka enemmän tiedätte.. Helvetin hyvä paimen |
Chemical 13.08.2006 11:42:20 (muokattu 13.08.2006 11:42:26) | |
---|
No bändi meillä on jo kasassa minulta vaan instrumentti puuttuu, että siinä olisi sitten tarkotus soitella. Itse en tiedä näistä asioista yhtään mitään. Tuon ensimmäisen Behringerin minkä näytit pitäis mahtua budjettiin.. Kiitoksia kaikille neuvoista, tähän mennessä siis päädytty tähän yhdistelmään: Yamaha RBX 270 RM + BEHRINGER BX1200 Ultrabass toimiva yhdistelmä tuohon bändisoittoon ja yksinkin? |
Pallisti 13.08.2006 11:48:40 | |
---|
Mikäs siinä on vikana? Ihan asiallisen oloinen bassovahvistinhan tuo. Kertokaa te jotka enemmän tiedätte.. No ton kokosesta vehkeestä ei vaan saa bassoon mitään saundeja, vaikka kuinka haluaisi. Kyllähän tolla himassa soittelee, mutta on se silti niin munatonta, että mielummin vetää luurien kanssa. Vastaava kitaracombo on hauska peli kitaralle, muttamutta... |
Pallisti 13.08.2006 11:50:33 | |
---|
No bändi meillä on jo kasassa minulta vaan instrumentti puuttuu, että siinä olisi sitten tarkotus soitella. Itse en tiedä näistä asioista yhtään mitään. Tuon ensimmäisen Behringerin minkä näytit pitäis mahtua budjettiin.. Kiitoksia kaikille neuvoista, tähän mennessä siis päädytty tähän yhdistelmään: Yamaha RBX 270 RM + BEHRINGER BX1200 Ultrabass toimiva yhdistelmä tuohon bändisoittoon ja yksinkin? No toi vahvari on hiinä ja hiinä. Sitä joutuu kyllä luukuttamaan kosolti, mutta eiköhän sillä pärjää. kannattaa ehkä vielä väijyä noita käytettyjä comboja. Hintahan tolla tosin ei ole paha. |
willie 13.08.2006 13:22:03 | |
---|
Kyllä sä noilla pärjät varsin hyvin (Yamaha RBX 270 RM + BEHRINGER BX1200 Ultrabass). Toi Behringer rittää ihan hyvin, itse olen pärjännyt treenikämpällä jopa vain 100 wattisella kitaravahvistimella, siis tuollaisella combolla. Eihän se bassokamoja vastannut, mutta riitti ihan hyvin kohtuu volumella. Ja tuskin sä tohon hintaa edes haetkaan mitään "maailman parasta saundia" vaan sellasta vahvistinta jota voi käyttää treenikämpällä ja kotona. Parempia kamoja ehtii kyllä sitten hankkia myöhemmin. Tuolla pääset hyvin alkuun. Onnea basistin uralle ! |
Chemical 13.08.2006 16:14:35 | |
---|
Joo etsin vain sellasia kamoja, että saa harrastuksen käyntiin ja että voidaan bändin kanssa jotain säheltää ;) |
Dacatch 13.08.2006 16:18:47 (muokattu 13.08.2006 16:45:08) | |
---|
Edelleen liputan tuon Behkun Ultrabassin puolesta. Minulla on nyt pari vuotta ollut, eikä mitään ongelmia ole ollut. Soundit saa pienellä ruuvaamisella vähintäänkin kohtuullisiksi, mökää on riittänyt vuohentappohevistä bluesiin. Kaikki tämä hintaan 219 tjt., ei minusta yhtään paha. "Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying |