Näin, Basson ajattelin seuraavaksi valloittaa, mutta en haluaisi olla kuin "kitaristi, joka soittaa bassoa" vaan kitaran- ja basson soittaja. Opettajia ei pyöri nurkissa, niin itse pitäisi opiskella. Kitaran soiton aloittamiseen verrattuna kannattaa ilmeisesti harjoitella sitä rytmiä eniten? Vai kannattaako soitella vain tabeista tms. ? Vai miten? Mitä edullista bassoa kannattaisi harkita? Mieluiten alle kahden sadan, käytettynä käy hyvin. Fendereiden perään olen kuolaillut, mutta ei ole sitä massia, niin Squieria sitten, vai jotain muuta kopiota? Toki saa ehdotella muitakin merkkejä, kun en tosiaankaan tiedä bassoista muuta kuin Jatsarin, Presarin ja Mustangin :) Vahvistimistakaan minulla ei ole mitään hajua. Näihin jeesiä. Rockia, poppia, bluesia, indietä ja jotain punkin tapaista tulee soiteltua. Kiitos siitos avusta. Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2 |
Näin, Basson ajattelin seuraavaksi valloittaa, mutta en haluaisi olla kuin "kitaristi, joka soittaa bassoa" vaan kitaran- ja basson soittaja. Opettajia ei pyöri nurkissa, niin itse pitäisi opiskella. Kitaran soiton aloittamiseen verrattuna kannattaa ilmeisesti harjoitella sitä rytmiä eniten? Vai kannattaako soitella vain tabeista tms. ? Vai miten? Mitä edullista bassoa kannattaisi harkita? Mieluiten alle kahden sadan, käytettynä käy hyvin. Fendereiden perään olen kuolaillut, mutta ei ole sitä massia, niin Squieria sitten, vai jotain muuta kopiota? Toki saa ehdotella muitakin merkkejä, kun en tosiaankaan tiedä bassoista muuta kuin Jatsarin, Presarin ja Mustangin :) Vahvistimistakaan minulla ei ole mitään hajua. Näihin jeesiä. Rockia, poppia, bluesia, indietä ja jotain punkin tapaista tulee soiteltua. Kiitos siitos avusta. Alkuun hankit tietysti sellaisen basson jonka haluat. Tapauksessasi Squierin Jazz tai Presari olisi kova sana. Kotisoitteluun ja reenaamiseen kannattanee hankkia jokin pieni bassokompo (itse en voi kompoja suositella, kun en niistä mitään tiedä). http://www.activebass.com/lessons/lessdir.aspTuolta kannattaa lueskella noita artikkeleita. Juostenkusten hain googlella tuon sivun joten en ole varma onko se se sama jossa on harjoitukseen tabulatuurit ja midiplayback, jonka tempoa voi muunnella. Aikasi harjoiteltua alat huomaamaan että oletko sormisoittaja vai onko plektra kenties se sinun apuvälineesi. Onnea valitsemallesi tielle! |