Aihe: Ensimmäinen basso hankinnassa
1
Janaatti
14.08.2006 11:42:50 (muokattu 14.08.2006 11:44:23)
Huomentapäivää. Tässä ettisin bassoa, tulisi ihan satunnaiskäyttöön, koulussa jotain pientä keikkaa (yläaste, varmaan sitten lukiossakin jatkaisin). Olen harjoitellut bassonsoittoa akustisella kitaralla tähän saakka, Hal Leonard Bass Method-kirjan avulla. Eli pääkaupunkiseudulta (asun Järvenpäässä) pitäisi jotain saada, nettikaupasta tilaaminenkaan ei ole poissa laskuista.

Tämmönen löytyi, ESP-LTD B-50. Hinta olisi mukavaa luokkaa, mutta mikä siinä sitten on niin halpaa (muihin pro-kamoihin verrattuna)? Kehtaisiko tuolla mitenkään soittaa koulun edessä ja kaveriporukan kanssa satunnaisesti?

EDIT: Linkki unohtui tuohon bassoon.
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/202/b50.phtml
Janaatti
15.08.2006 19:41:24
Inhottaa bumpata tätä tällä tavalla, mutta koulu kun alkoi juuri niin vapaa-aika vähenee koko ajan ja näin ollen mahdollisuus käydä Helsingissä ostamassa kyseinen instrumentti ja harjoitella sillä... Eli siis onko tuo ihan Pirkka-laatua vai onko se vaan ihan "tavallinen" basso ilman über-muhkeita ääniä, koristeita ja kahvikupinpidikkeitä?
Carpenter
15.08.2006 21:30:51
Kannattaa kokeilla Levytukussa Ibanezien bassoja ja Fazerilla(?) Yamahan bassoja. Ne ovat hyviä aloittamiseen. Hinta/laatu -suhde kohdallaan. Tuota ESP/LTD:tä en ole kokeillut, joten siitä en tiedä.
Janaatti
16.08.2006 16:10:31 (muokattu 16.08.2006 18:24:24)
Aivan... Kaveri suosittelikin joskus Musiikki-Fazeria... Pitääpä tarkistaa tuokin.

Jep, siellähän oli erittäin hyviä bassoja... Ja vielä ihan rautatieaseman vierellä.
DieGr
19.08.2006 16:24:42
Mulla tuollainen oli aikoinaan ja olin kyllä tyytyväinen. Varma peruspeli aloittelijalle ja sillointällöinharrastajallekkin varmasti täyttää vaatimustason. Lisäksi ibanez tekee samaan hintaluokkaan kelpo pelejä.
Walrus
21.08.2006 15:31:36
Ite ostin just kanssa ekan basson ja useampia bassoja testattuani päädyin Yamahan RBX270J:hin. Soitin lähti DLX:stä 240 eurolla ja oli siinä hintaluokassa mielestäni paras peli mitä pääsin testaamaan.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
gorgonoidi
21.08.2006 18:08:27

Kyllä nuo LTD kamat ovat aina oivia vempeleitä. Uskon että hintalaatu suhde on tosi hyvä. Ostaisin tuon varmaan itsekkin, mutta en ole ihan vielä alottamassa basson paukustusta.
Maiden01
29.08.2006 22:09:19
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=131451

Tonne kirjotin ihan vähän tosta vehkeestä, joten sitä voin itsekkin ihan suositella tollaiseksi aloitusbassoksi. Tosin olen sillä kannalla että kannattaisi suoraan panostaa hyvään, mikäli aikoo vakavissaan alkaa soittaa, voin taata ettet tule myöhemmin katumaan. Tarviitko vahvarin ilmeisesti, tuossa kirjoitin jotain yhestä Behkun combosta, kato onko mitään apua.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)