Aihe: Sellon sävellystä ilman selloa?
1
Daylight Drowning
08.03.2007 06:36:13 (muokattu 08.03.2007 06:36:36)
Onkohan mistään mahdollista saada ohjelmistoa/sello samplea tai muuta vastaavaa millä voisi säveltää sellolla mussiikkia? Googlebergillä en löytänyt ainakaan haluamaani..aika ei kyllä riitä opettelemaan oikeata selloa vaikka kyllä kiinnostusta löytyisi niin tämähän olisi kohtuullinen ratkaisu jos löytyisi vielä ei niin järkyttävä soundinenkin. Infotkaapa ihmeessä.
Epämuusikko
08.03.2007 11:27:14
Eikö ihan perus-midipankeissa ole sellosoundia? tyyliin, joku ilmaisversio jostain äänisoftasta?

Ja voihan sitä säveltää "mille vain" (pl. äänialan ja joidenkin soitintekniikkaa uhmaavien kuvioiden tuomat kiemurat), siirrät sen sitten sellolle kun sen aika on. Ellet halua kuulokuvaa jo heti 1. vaiheesta asti. Mikä ainakin noilla midi-soundeilla voi olla melkoinen.... Orkesterisamplelevyjä on, mutta nehän maksaa jo. Joku oikeasti asiasta tietävä jatkaa.... :)
It's sounds good! Bustard #1
projekti
08.03.2007 18:02:55
Joku oikeasti asiasta tietävä jatkaa.... :)
Sellaista odotellessa minäkin heitän ehdotukseni:
Jos raskit noin 150€ sijoittaa niin osta joku käytetty Yamahan Psr-sarjan kiippari. Niissä on yllättävän asialliset sellot, viulut ja puhaltimet hintaansa nähden.
Ultra Pro.
-Cale
08.03.2007 18:08:29
http://www.hammersound.com/cgi-bin/ … s&ListStart=0&ListLength=15

Tuolta katselemaan toinen toistaan laadukkaampia soundfontteja, ja mikä parasta, ilmaiseksi!!! :) No okei, ehkä ne kaikki ei ole sieltä parhaimmasta päästä mutta omani olen kaikki lataillut tuolta ja onhan niitä hyviäkin, tosin selloja ja tollasia orkesterijuttuja en ole kyllä paljoa lataillut. Niitä ohjailee sitten midillä.
Little Savage
10.03.2007 12:30:18
Jos raskit noin 150€ sijoittaa niin osta joku käytetty Yamahan Psr-sarjan kiippari. Niissä on yllättävän asialliset sellot, viulut ja puhaltimet hintaansa nähden.

Ei käy ! Sitähän joutuu soittaa itse.
Kirk Hammett Suomen Presidentiksi !
atimoc
11.03.2007 01:54:26

Ei käy ! Sitähän joutuu soittaa itse.

Ei tarvitse, jos midi-liitännät löytyy (ainakin PSR-203:ssa on). Eli tietokoneesta midikaapeli synaan, ääniohjelmasta toistoasetukset kohdalleen ja se on siinä. Syna käsittelee midisignaalin ja toistaa äänen sen perusteella. Voit itse valita mitä synan äänipankkia käytät, vaikkapa sitä selloa.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
Daylight Drowning
11.03.2007 21:16:28
päätelkäämme että little savage on opetellut soittamaan ihan itse metallican nothing else mattersin intron niin muillakin täytyy löytyä yhtä kova uurtajanasenne. Soitan ihan itse kitaraa, koskettimia, pan huilua ja vielä tömistän jalkaakin vielä.uuu...mutta jepulis kiitänpä kaikista vastauksista.
Jaava
12.03.2007 10:24:56
Tarvitseeko sitä välttämättä kuulla juuri sillä mallinnussellosaundilla, joka ei kuitenkaan kuulosta oikeasti sellolta.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Daylight Drowning
12.03.2007 21:37:10
ei soitettu kitarakaan kuulosta aina kitaralta
-Cale
13.03.2007 14:20:30
Tarvitseeko sitä välttämättä kuulla juuri sillä mallinnussellosaundilla, joka ei kuitenkaan kuulosta oikeasti sellolta.

Mä en ainakaan huomaisi sellosaundissa mitään eroa olisi se sitten soitettu aidolla tai mallinnussaundilla.
Jaava
14.03.2007 14:53:41
Mä en ainakaan huomaisi sellosaundissa mitään eroa olisi se sitten soitettu aidolla tai mallinnussaundilla.

12v. selloa soittaneena voin sanoa etten ole vielä ikinä kuullut mallinnusta, jonka edes tunnistaisi selloksi.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
kingdom
15.03.2007 10:44:24

Mulla on tuntuvasti kalliimpi PSR-sarjan Yamaha ja voin kertoa että pelkkien soundien takia ei PSR:sta kannata maksaa yhtään mitään.
Little Savage
16.03.2007 21:17:41
päätelkäämme että little savage on opetellut soittamaan ihan itse metallican nothing else mattersin intron niin muillakin täytyy löytyä yhtä kova uurtajanasenne. Soitan ihan itse kitaraa, koskettimia, pan huilua ja vielä tömistän jalkaakin vielä.uuu...mutta jepulis kiitänpä kaikista vastauksista.

Luulin että asenne pätee myös kaikkeen muuhunkin kuin sellon opettelemiseen. Et kuitenkaan maininnu että osaat soittaa kiippareita.
Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! , ja Susan Kuronen eduskuntaan.
johanssen
17.03.2007 00:20:55

kokeiles tollasta linkkiä..

http://soundkeysvst.free.fr/

tolla soudilla kyllä pääsee alkuun. Ja on ilmainen myös.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
Daylight Drowning
17.03.2007 11:13:32
Jos en opettele sellon soittoa niin sekös meinaa etten opettelisi muita instrumentteja asenteella? Enkä maininnut koskettimien soitosta heti..olisiko pitänyt? Sanoin etten kerkeä ja sehän sulle on riitettävä! Sun mielipiteet asenteista ei kuulu tähän ja ne on löysää paskaa nailonsukassa..ei kyllä tartte tänne tulla tärkeilemään.
Tämä topikki oli tehty sitä varten jossa soundi ei ajaisi musiikin ohi ja kyllä, soundi on tärkeä osa musiikkia mutta en pistä sitä etusijalle. Jossain määrin ihan kelpo ja tunnistettava sello riittäisi, kiippareiden soundit ovat hirveän kuuloista paskaa.
Enpä muuten minäkään ole onnistunut löytämään mallinnusta jossa sello kuulostaisi edes siedettävältä, ajattelin josko tällä tärppäisi. Midiä en ole koskaan edes kokeillut.

Kerkesi jo liikaa ajautumaan sivuraiteille. Saatte viimeisen sanan, tässä oli minun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)