kesamieshartsa 21.02.2007 22:14:57 | |
---|
Elikkäs olen tässä nyt aina välillä unelmoinut, että viulua pitäisi osata soittaa. Kuitenkin se vähän mietityttää, että kannattaako hommata sitä viulua kun se kuulemma on helvetin vaikea soitin. Ja sitten vielä se että millaisen viulun sitä sitten hommaisi, eikös sähköviulua pysty soittamaan ihan normi kitaravahvarin läpi? Paljonkohan kyseinen kaitos (sähköviulu) mahtaa maksaa? Kaikennäköisestä avustuksesta olen kiitollinen. Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
zirkonium 22.02.2007 17:56:31 | |
---|
Noo toi viulu, huilu, vai kantele-keskustelu vähän sivuaa, käyppäs lukemassa se. Ei se viulu mikään mahdottoman vaikea soitin ole. Suosittelen etsimään ihan ekana opettajan, ja hänen kanssaan juttelemaan mahdollisesta soittimen ostosta. Ekalla tunnilla ei varmasti vielä omaa viulua tarvitse olla, vaan voit opiston/opettajan viululla kokeilla. Ja tosiaan, opettaja on ehdoton. Aloittelijan on tärkeätä oppia oikeat asennot. Kun itse joskus muinoin aloitin, ekoista tunneista puolet oli oikean jousenpitelyotteen yms. treenausta. Käsivarsia ja sormia piti treenata kotonakin. Eli ei muuta kuin opettajan etsintään. Onnea viuluharrastukselle, se on ihana soitin. "Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin mahassa." |
Murgo 23.02.2007 07:33:47 (muokattu 23.02.2007 07:37:50) | |
---|
eikös sähköviulua pysty soittamaan ihan normi kitaravahvarin läpi? Paljonkohan kyseinen kaitos (sähköviulu) mahtaa maksaa? Kaikennäköisestä avustuksesta olen kiitollinen. Pystyy kyllä, hintahaitaria löytyy alkaen reilusta satasesta (Harley Benton,jollainen itsellänikin on) eikä ylärajaa varmaan olekaan :) Passiivisessa piezomikissä on vähän heikko ulostulo,esivahvistin auttaa, mutta paremmissa sähköviuluissa lienee sisäänrakennettu aktiivielektroniikka. Huuto-netissä joku tuossa vähän aikaa sitten kauppasi parilla sadalla sähköviulua, lieneekö vielä myynnissä? Itse aloitin reilu vuosi sitten väärällä tavalla eli ilma opettajaa, mutta kyllä se siitä lähti sujumaan, alku vain oli tahmeaa. Ei kuitenkaan mikään ylivoimainen soitin jos ei ihan huipulle tähtää vaan omaksi ilokseen/naapureiden kiusaksi vinguttelee :) Tuossa muutama vaihtoehto Thomannilta: http://www.thomann.de/fi/search.htm … ine&gk=&bn=&x=8&y=4 ja tuolta http://www.spelektroniikka.fi/ löytyy jonkinlainen kohdasta soittimet/tarvikkeet. Akustisia kiinalaisia viuluja saa myös halvalla,omaani olen ollut oikein tyytyväinen kun en paremmasta tiedä :) Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
ankku 23.02.2007 21:31:13 | |
---|
Viulun soittaminen kannattaa aina. Suosittelen. Haastava soitinhan se toki on, mutta kun sitä alkaa hallita niin muut instrumentit tuntuukin jo kovin helpoilta. Ja sitten vielä se että millaisen viulun sitä sitten hommaisi Riippuu paljon siitä et kuin hyvin ja mitä aiot soittaa.. Jotain muuta kuin klassista viulua? Sähköviuluista en osaa juurikaan sanoa mitään, mutta akustisista... Akustinen voi olla soitettavana hankalampi kuin sähköviulu, mutta se kuvaa paremmin soittimen todellista luonnetta. Kysymykseen sitten että minkälainen akustinen viulu kannattaisi olla, on varmaan juuri niin monta vastausta kuin kysyjääkin. Niitä kannattaa kokeilla. Mieti etukäteen että minkä tyylistä hintaluokkaa. Suorilla en toki kuitenkaan suosittele mitään tuhansia euroja siihen sijoittamaan, varsinkaan jos et nyt ihan maailmantähtiklasariviulistiksi aio. Uskoisin, että jo parilla sadalla saa sellaisen millä soittaa... Soitinliikkeiden (ja mahdollisesti soitinrakentajien) lisäksi kannattanee kattoa myös esim huuto.netistä.. Toivottavasti jotain apua oli tästäkin. :) Onneksi on viimetippa. |
yksvaan 02.03.2007 23:03:53 | |
---|
kannattaa ainakin kokeilla, et menetä mitään itse aloitin aikuisiällä nyt viime syksynä, ihan hyvin olen siihen nähden oppinut etten mikään supermusikaalinen todellakaan ole, eikä harjoitteluunkaan opiskelijana ole hirveästi aikaa vaikeaa se toki on verrattuna esim. pianoon jota vähän aikaa soitin, mutta palkintokin on sen mukainen kun saa jotain järkevän kuuloista aikaan =) |