Astarion 13.06.2007 10:16:10 | |
---|
Onko Muusikoiden.netissä liikkeellä tai ollut liikkeellä jonkin näköisiä managerihuijareita, tuottajia tai säveltäjiä? Onko kokemusta? Millainen kyseinen henkilö on ollut tai miten hän on käyttäytynyt eri tilanteissa? Kaikki asiaan liittyvä on todella tervetullutta! |
yöpöllö 13.06.2007 10:25:09 | |
---|
En muuta kuullu kuin että torilla oli ollu joku huijari, joka oli poliisille kuulemma jo entuudestaan tuttu. amatööri muusikot on perseestä!!!!!!!!!!!!!!! |
Maiden01 13.06.2007 11:18:00 | |
---|
Torilla tosiaankin, ilmeisesti useilla nimimerkeillä, itsekin menin halpaan ja toivottelin 150 eurolle hyvästit, kun luulin ostavani lippuja Ozzyn keikalle;) Mutta tälläisissä yleismaailmallisissa huijari jutuissa kannattaa aina olla vähän skeptinen, varsinkin jos joku "vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta", taustoja kannattaa aina tarkistaa, jo henkilön nimi googleen voi paljastaa paljon. Ja varmaan turha sanoa, että mitään sopimuksia ei kannata mennä tekemään, olen törmännyt sellaiseenkin, että sopimus tehdään puhelimessa ja sinun suostumuksesi nauhoitetaan puhelun aikana, tämä kävi Smartsafetyn tai jonkun muun vakuutusyhtiön kanssa porukoille. Ja musabisneksessä jos jossain niitä silmää kusijoita löytyy;) Ei niinkään välttämättä tavallista muusikoiden keskuudesta vaan enemmän just tältä levy-yhtiö/manageri linjalta Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
IJarro 13.06.2007 22:28:55 | |
---|
Jonkinmoinen henkilöllisyyden varmistus on myös hyvä noissa torihommissa. Jos myyjällä on numerona joku prepaid liittymä, on heti syytä epäillä huijausta, siinäkun voi käydä turvallisen ja varmantuntuiset puhelinkeskustelutkin täysin anonyymisti väärällä nimellä. Ja just "maksa rahat tilille ni mä sit postitan" -tyyliset kaupat on jäänyt kaikki multa tekemättä. Let's do some living after we die... |
Maiden01 14.06.2007 13:17:07 | |
---|
Jonkinmoinen henkilöllisyyden varmistus on myös hyvä noissa torihommissa. Jos myyjällä on numerona joku prepaid liittymä, on heti syytä epäillä huijausta, siinäkun voi käydä turvallisen ja varmantuntuiset puhelinkeskustelutkin täysin anonyymisti väärällä nimellä. Prepaid numero on kyllä yksi juttu mistä voi epäillä, tietysti suurin osa niidenkin käyttäjistä on rehellistä porukkaa, mutta kyllähän se vähän helpottaa tollasta huijaus toimintaa. Ja just "maksa rahat tilille ni mä sit postitan" -tyyliset kaupat on jäänyt kaikki multa tekemättä. Näinhän ne melkein kaikki kaupat hoidetaan, itse olen systeemiin tyytyväinen, sekä myyjänä ja ostajana. Olen nykyään suuremmat kaupat hoitanut postiennakolla, esim. 112 euron pedaalin tuollalailla täältä torilta ostin, en siksi että en myyjään olisi luottanut, vaan periaatteesta. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Landola59 14.06.2007 13:40:07 (muokattu 14.06.2007 13:40:51) | |
---|
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
Jaz 15.06.2007 20:32:57 | |
---|
Ja just "maksa rahat tilille ni mä sit postitan" -tyyliset kaupat on jäänyt kaikki multa tekemättä. Tuolla tyylillä minä olen tehnyt kauppaa aika paljon, yleensä tosin myyjän roolissa. Kahden tuntemattoman ihmisen kaupassa on aina olemassa riski ja myyjänä minä haluan siirtää sen riskin mieluummin ostajalle. Ostajana taas yritän selvittää myyjän henkilöllisyyttä ja siten ehkä myös rehellisyyttä. Eipä tuolle oikein mahda mitään, jos ei sitten osta tuotetta kasvotusten.
|
Gizmo86 16.06.2007 11:08:48 (muokattu 16.06.2007 11:12:06) | |
---|
No eipä se postiennakkokaan paljoa auta koska paketissa voi silti olla mitä sattuu.Pitäisi olla semmonen mahdollisuus postilla/matkahuollolla että paketin voi tarkistaa ennen kuin maksaa sen.Yks tapaus käyny torilla tämän vuoden aikana mutta onneks oli amatööri ja sain rahat takaisin.Nyt on sitten vähän enemmän varuillaan huijareitten kanssa.Tottakai hyviäkin kauppoja saa torillakin tehtyä. |
Landola59 16.06.2007 13:17:53 | |
---|
Mitä noihin tuottajiin ja säveltäjiin tulee... Säveltämistä on kai aika vaikea lähteä huijaamaan? Tuottaja.. noh, eikös nämä asiat hoideta ihan henk.koht kasvotusten? Näissä asioissa on kyllä aika vaikea ruveta huijaamaan, tuo tori-puoli oli sille yhdelle gangsterille yksinkertaisin ja kenties tuottavin huijaustapa. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
Maiden01 16.06.2007 13:34:12 (muokattu 16.06.2007 13:35:22) | |
---|
No eipä se postiennakkokaan paljoa auta koska paketissa voi silti olla mitä sattuu.Pitäisi olla semmonen mahdollisuus postilla/matkahuollolla että paketin voi tarkistaa ennen kuin maksaa sen.Yks tapaus käyny torilla tämän vuoden aikana mutta onneks oli amatööri ja sain rahat takaisin.Nyt on sitten vähän enemmän varuillaan huijareitten kanssa.Tottakai hyviäkin kauppoja saa torillakin tehtyä. Myyjää voi pyytää kirjoittamaan siihen pakettiin että saa avata virkailijan läsnä ollessa, tämä toimii ja maksat siitä mistä olet aikonutkin;) E. Jos ei ole kirjoittanut, niin (mielestäni) ei ole mikään rikos jättää pakettia sinne postiin, jos yhtään epäilee myyjän luotettavuutta ja sitä että myyjä on ajatellut "Kyllä se sen kuitenkin ottaa, vaikka ei saa avata" Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
hq 16.06.2007 16:14:24 | |
---|
E. Jos ei ole kirjoittanut, niin (mielestäni) ei ole mikään rikos jättää pakettia sinne postiin, jos yhtään epäilee myyjän luotettavuutta ja sitä että myyjä on ajatellut "Kyllä se sen kuitenkin ottaa, vaikka ei saa avata" Mutta tuo on taas todella törkeää käytöstä, jos myyjä sattuukin olemaan ihan rehellinen. Saa ainakin paskan ostajan maineen jos jättää rehellisin aikein liikkeellä olleelta myyjältä saapuneen pakettinsa noutamatta. Että mieluummin tekee sen pohdinnan myyjän luotettavuudesta ENNEN kuin myyjä ehtii pakettia lähettämään. |
Maiden01 16.06.2007 22:32:15 | |
---|
Mutta tuo on taas todella törkeää käytöstä, jos myyjä sattuukin olemaan ihan rehellinen. Saa ainakin paskan ostajan maineen jos jättää rehellisin aikein liikkeellä olleelta myyjältä saapuneen pakettinsa noutamatta. Että mieluummin tekee sen pohdinnan myyjän luotettavuudesta ENNEN kuin myyjä ehtii pakettia lähettämään. Tämä on kyllä totta, mutta mikäli myyjälle on painottanut että kirjoittaa siihen pakettiin sen, niin ei luulisi olevan liian suuri homma, ja molemmat olisivat tyytyväisiä. Itse ainakin myyjänä tekisin tuon verran ihan mielellään. Aina ei pysty oikeen pohtimaan kunnolla myyjän luotettavuutta ja mun mielestä se ilmenee juuri tuollaisena tarkkuutena ja viitseliäisyytenä. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Gizmo86 17.06.2007 20:40:42 | |
---|
Myyjää voi pyytää kirjoittamaan siihen pakettiin että saa avata virkailijan läsnä ollessa, tämä toimii ja maksat siitä mistä olet aikonutkin;) Aijaa tuommonenki mahdollisuus on en oo kyllä aikaisemmin kuullut tuosta.Hyvä vaan et on kyl. |