yöpöllö 29.05.2007 22:36:33 | |
---|
Semmosta asiaa oon miettiny että mikä on tämä floikkatalla tai mikä lie kiinteä talla? Pitää kuulemma vireen ja on muutenkin parempi. Yritän siis tässä kysyä että mitä sana floikkatalla tarkoittaa ja että mistä minä tiedän että missä kepissä on juuri tälläinen floikkatalla? Kuulemma tossa Ibanez RG321 kitarassa on tollanen talla ja kaikki on sitä kehunu. |
hullu_ukko 29.05.2007 23:08:18 | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger |
Johann Onn 30.05.2007 02:12:35 | |
---|
...ja kun sen (lisenssi-)floikkatallan blokkaa (kuten mun Ibanez:in Edge:n), siitä tulee hyvinkin kiinteä. |
Muuki 30.05.2007 05:13:41 | |
---|
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Novac 30.05.2007 09:57:15 | |
---|
mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Chieftain 30.05.2007 13:18:09 | |
---|
Ei ollu kaukana että kahvit näppäimistöstä. :D No ei todellakaan. Hymiö. Haulla varmasti löytyy tuhat topicia tästäkin aiheesta. Floikka on kelluva, kiinteä on kiinteä. Musitaakseni juuri toisessa avaamassasi ketjussa selitettiin tätä samaa asiaa. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
-M4ss3 m/
CHECKKAA MIKÄ SÄRö!!
-ultimate guitari |
yöpöllö 30.05.2007 15:45:09 | |
---|
No sori jos oli tyhmä aihe/kysymys, mutta mulle kun ei tuo tieto ole pahitteeksi eikä varmasti kenelle muullekaan. voisitteko laittaa kuvia myytävänä olevista kitaroista joissa on floikkatalla.esimerkiksi thomanilta |
oiva tumpeloinen 30.05.2007 15:53:48 | |
---|
|
yöpöllö 30.05.2007 16:02:11 | |
---|
Sellainen vielä että mitä tuo tallan blokkaaminen kiinteäksi tarkoittaa. aika paljon taitaa nyt tulla noita tyhmiä kysymyksiä amatööri muusikot on perseestä!!!!!!!!!!!!!!! |
oiva tumpeloinen 30.05.2007 16:05:28 | |
---|
Tehdään tallasta liikkumaton, eli kiinteä. |
Johann Onn 30.05.2007 17:59:32 | |
---|
|
ravensoul 30.05.2007 19:06:41 | |
---|
Kuulemma tossa Ibanez RG321 kitarassa on tollanen talla ja kaikki on sitä kehunu. Tuo nyt vielä, jos ei jo muuten selvinnyt, että tuossa 321:ssä nimenomaan EI ole floikkaria, eikä sen puoleen muutakaan tremolotallaa, vaan kiinteä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
yöpöllö 30.05.2007 19:49:20 | |
---|
Ymmärsinkö siis nyt oikein?:Kiinteä talla on liikkumaton ja siinä ei silloin ole vibra kampea. saisinko nyt kuvia kitaroista joissa on tämä kiinteä talla amatööri muusikot on perseestä!!!!!!!!!!!!!!! |
ankkiz 30.05.2007 20:06:33 | |
---|
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Umas 31.05.2007 16:44:41 (muokattu 31.05.2007 16:46:49) | |
---|
Lainaanpas aihetta... Kuinka helppoa on vaihtaa vintage tremolo floikkaan? Onko kukaan tehnyt muutos työtä? On tullut meinaan kova halu laittaa stratoon floikka. Pitääkö ruveta rotan puhiin yms.? Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
oiva tumpeloinen 31.05.2007 19:55:01 | |
---|
Lainaanpas aihetta... Kuinka helppoa on vaihtaa vintage tremolo floikkaan? Onko kukaan tehnyt muutos työtä? On tullut meinaan kova halu laittaa stratoon floikka. Pitääkö ruveta rotan puhiin yms.? Kyllä sun pitää miettiä joko kolo tallalle, tai sitten kaulakulma uusiksi. Ja ne paalut pitäisi porata uusiksi joka tapauksessa. Eli jyrsintää, porausta ja mahdollisesti paklausta maalauksen lisäksi tiedossa, jos siististi meinaa tehdä. |
Dropped C 31.05.2007 21:49:22 | |
---|
...ja kun sen (lisenssi-)floikkatallan blokkaa (kuten mun Ibanez:in Edge:n), siitä tulee hyvinkin kiinteä. Tähän täytyy sanoa että ei tule täysin kiinteää. Vireiden räpläys ei esim. onnistu tuosta noin vain. Demppaustatsi varmaankin on vielä silti erilainen kanssa. Näin pilkunnussimiseksi ja räveltäjän kommentiksi. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
oiva tumpeloinen 01.06.2007 00:33:48 | |
---|
Tähän täytyy sanoa että ei tule täysin kiinteää. Vireiden räpläys ei esim. onnistu tuosta noin vain. Demppaustatsi varmaankin on vielä silti erilainen kanssa. Näin pilkunnussimiseksi ja räveltäjän kommentiksi. ???? Mikä on kiinteän tallan määrite? Mä sanoisin, että se ei liiku. Muoto on sitten eri asia, mutta ei se siitä liikkumattomuutta mihinkään muuta. Ja jos sen floikan blokkaa kunnolla, niin se ei kyllä liiku mihinkään = kiinteä talla. Jos vireidenvaihto huolettaa, niin voi jättää vaikka satulan lukot auki. |
Johann Onn 03.06.2007 23:27:03 (muokattu 03.06.2007 23:29:00) | |
---|
Blokattu "floikka" - Vireiden räpläys ei esim. onnistu tuosta noin vain. Jos se vireiden räpläys tarkoittaa seuraava, niin voi olla toista mieltä tosta: Blokatulla toi menee "lukot auki - C vireeseen ja lukot kiinni". Edge ei liiku suuntaa eikä toiseen. Mites käy, jos se "floikka" ei olekaan blokattu - kielien veto pienenee, mutt jousien veto pysyy samana... -> "down down deeper and down". Demppaustatsi varmaankin on vielä silti erilainen kanssa. Mun mielestä sen on helpompaa, kun ei tarvii välittää, miten käsi makaa "floikan" päällä. |
peteihis 05.06.2007 02:22:36 (muokattu 05.06.2007 02:24:12) | |
---|
Pitäs pitää suuni kiinni, mutta .... Miks ihmeessä pitää blokata vibrallinen talla??? ...Olkoon sitte FoydRose-tyyppinen tai perinteisempi...? Ensinnäskin, se FR maksaa siitä kitaran hinnasta aika ison osan ja jos ei sitten haluakkaan käyttää sitä, niin miksi sitten torpedoisi sen vibrasysteemin hyvät ominaisuudet, kun voisi vaihtaa koko kitaran sellaseen, jossa muut ominaisuudet on kohdallaan??? -- siis että ei oo vibrallista talla, ja (vaikka) kuulostaa hyvältä? Sinänsä, en oo koskaan ollut erityisen ihastunut FloydRoseen.. ei mun tartte pystyä löysäämään kieliä kahta oktaavia kesken soittamisen. Tykkään enempi tällasista vähän rauhallisemmista vibroista, joilla voi sillai hienovaraisesti fiilistellä :D |