Aihe: äänittämiseen neuvoa?
1
leaf of fall
02.09.2007 19:22:59
Tilanne on tämä: teen musaa hydrogenilla,reaperilla ja kitaroilla.Olen äänitellyt sitten että huudatan raitoja kaiuttimien kautta ja olen kuulokkeista kuullut kitarani.
Nyt haluaisin kuitenkin tietää hyvän konstin jolla voisin saada sekä biisin että äänitettävän kitaran samaan luuriin jotta voin harrastaa äänitelyä naapureita ja muita häiritsemättä kun tahdon.
Oli mielessä että ohjaan esim tietokoneesta vasempaan luuriin ja vahvarista oikeaan mutta millä konstilla saisin saisin molemmat kumpaakin luuriin?
if it is too loud,your neighbour are too old.
Lennu
03.09.2007 11:57:49

Millä vehkeillä sä soitat sitä kitaraa? Joissain efektilootissa on "aux"-tulo, johon voit kytkeä esim rumpukoneen CD:n, tietokoneen yms. mutta se ei tule äänitykseen mukaan (siksi se on auxiliary).

Kerro vähän kamppeita ensin, niin katellaan sitten.
"Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine
Miikathebest
03.09.2007 14:49:13 (muokattu 03.09.2007 14:52:00)

Itsehän olen toistanut niin taustat kuin äänitettävän signaalinkin samojen luurien kautta. Onnistuu ainakin emolle integroidulla AC97:lla. Valitsee vaan Windowsin volumecontrollista mitä haluaa toistaa. Oletuksena on microphone tulolle toistossa mute.
Hei sinä!
leaf of fall
03.09.2007 20:47:21 (muokattu 07.09.2007 09:17:41)
Olen käyttänyt vahvistimen "cd in & emulated line out" liitäntää tallenukseen ja kuulokeliitäntää kuulokkeisiin.Vahvari on marshall mg15cdr.

Tuolla AC97:llä onnistuu suora kuuntelu eli kiitos vinkistä mutta löytyykö muuta konstia kun asiota tukevalla kortillani ei tuo toimi.

E:Hommasin behringerin pikumikserin ,nyt sitten ihmettelen miksi kitarasoundi muutuu niin paljon kun kuuntelen vahvistimen kuulokeliitännästä mikserin läpi
Kalmo
09.09.2007 14:23:20
En ole käyttänyt mainitsemiasi ohjelmia, mutta todella oudolta tuntuu, etteikö
monitorointia ja äänitettävää signaalia saisi PC:n kuulokeulostuloon. En myöskään ymmärrä, kuinka mikseri voisi ongelmaasi poistaa (tai ethän sinä nimenomaisesti niin väittänytkään). Tai sitten olen ymmärtänyt ongelmasi jotenkin väärin.
Olisiko niin, että mikseriin pistetyt rahat olisi kannattanut pistää äänikorttiin. Yksin soitellessa mikseri ei kyllä ole se eka, toka eikä kolmaskaan hankinta (minun mielestäni).
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
leaf of fall
09.09.2007 21:01:53
no en viitsinyt heti uutta äänikorttia ostaa kun tuo tuli hankittua ja maksoi pari satkua (audiotrak maya) Mikserin kautta voin kuunella nyt molempia.mutta se kitarasaundi tökkii luureissa.

windowsin perus äänikortissa on mikrofonille valittavissa toisto ,ihmettelen kans että miksei tollasessa paremmassa.

Luulis kyl et reaperin kauttakin vois saada äänitettävän singnaalin luureihin mutten ole löytänyt ainakaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)