Aihe: helppoja biisejä aloittelevalle viulistille
1
yksvaan
01.09.2007 23:37:09
mitä olette soittaneet ensimmäisinä kappaleina, ja en nyt tarkoita niitä soittovihkojen muutaman rivin minikappaleita, vaan ihan "oikeita" kappaleita!

mielellään balladi tyyppisiä, mutta kunhan jotain edes voisitte ehdottaa..
enary
02.09.2007 14:41:59
Etkö käy tunneilla? Jos käyt niin opettaja varmaan tietää milloin on aika siirtyä parin rivin pätkistä kappaleisiin.
''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa''
Murgo
03.09.2007 07:28:53

Uralin pihlajalla muistaakseni aloitin sen jälkeen kun Hämä-hämä-häkki, tuiki tuiki tähtönen jne. alkoivat sujua.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
-Olivia-
06.09.2007 16:30:47
Enpä muista enää mitä itse aikoinaan soitin, mutta muuten sanoisin, että soita mitä haluat - jollet siis käy tunneilla. Etsi tuttuihin kappaleisiin nuotteja, käytä hyväksesi toivelaulukirjat ja tutki kirjastojen viulunuottihyllyt. Muutaman kuukauden päästä tulee joulu, ja silloin voit soittaa joululauluja. Tällaisesta on sekin hyöty, että kun tutkii itse paljon uusia nuotteja prima vista -soitto kehittyy. Toivottavasti harrastuksesi jatkuu!:)
Murgo
07.09.2007 07:22:23 (muokattu 07.09.2007 07:22:32)

Joo, joululaulut ovat hyviä, esim. Sylvian joululaulu tai Varpunen jouluaamuna kuulostavat oikein kauniilta viululla.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
yksvaan
09.09.2007 21:27:19
kiitos paljon vinkeistä, käyn toki tunneilla mutta kesällä ne olivat tietysti tauolla ja muutenkin minusta on hauskaa kokeilla primavista periaatteella kaikenlaista.. =)
olen huomannut että siitä on paljon apua soiton harjoittelussa. ja onhan se mielenkiintoista kokeilla että kuulostaako yhtään tutulta.. =) vai meneekö metsään niin että rytisee..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)