Aihe: Miten ääninäyte tehdään??
1
2109
29.01.2008 11:27:59
Aloittelijana näissä jutuissa haluaisin tietää miten olette omat ääninäytteenne tehneet nettiin??
Itse olen innokas samaan ääneni kuuluviin!!
tommiot
29.01.2008 11:48:53 (muokattu 29.01.2008 11:49:44)
Aloittelijana näissä jutuissa haluaisin tietää miten olette omat ääninäytteenne tehneet nettiin??
Itse olen innokas samaan ääneni kuuluviin!!

Mikrofoni äänilähteen ja tietokoneen väliin. Koneelta sitten joku äänitysohjelma päälle ja REC. Tallentaa sitten siitä softasta koneelle sen pätkän ja sitten lataa tiedoston vaikka Mikseri.nettiin.
--Tomppa--
30.01.2008 18:14:27
Tietyt soittimet (esim. kitaran), saa suoraan koneeseen kiinni, joten mitään mikkejä ei välttämättä tarvita ollenkaan.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
Zealot
03.02.2008 14:38:05
Ennen nauhoittelin digitaaliselle raiturille, josta USB:ta myöten sai äänifilut koneelle. Nykyään POD X3:n kautta suoraan koneelle raiturisoftaan. Samaan hommaan käyvät hyvin kaiken maailman GuitarPortit ja muut.

Ennen mitään ulkoisia laitteita nauhoittelin näin:
Sähkökitaraan piuha kiinni, piuhan toiseen päähän adapteri, jolla isosta plugista tulee pieni. Pieni plugi kiinni tietokoneen äänikortin mikkireikään. Sitten nauhoittelin soittelut Kristal-nauhoittelusoftalla. Ääntä muokkasin siihen liitetyllä VST-Plugarilla (taisi olla FreeAmp).

Keinoja on monia, jokainen löytää itselle parhaiten sopivat. Jos haluaa nauhoitella sähköttömiä vehkeitä (esim. akustinen kitara), niin sitten tarvii tietty mikin.
Coma Song for the wounded.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)