Aihe: kitaran nauhoittaminen
1
jamifail
22.06.2008 13:25:33
Hankin Line6 ToneportGX laitteen jolla kitaran saa yhdistettyä usb:n kautta läppäriin xp windows. Toimii hienosti omalla gear box ohjelmalla eli saundit kuuluu.

Ymmärsin kuitenkin että ko. laitteella voi nauhoittaa kitaran jollakin nauhoitusohjelmalla joita on käytössäni Cubase Le sekä Traction3 demo.

Molemmat ohjelmat tunnistaa laitteen mutta ääntä siitä en saa kuuluviin niiden kautta saati sitten nauhoitettua? Eli kun näppäilen kitaraa ei kuulu mitään.

Tarkoitus olisi soittaa kitara yhteen raitaan ja sitten lisätä rummut, syntikka yms seuraaviin raitoihin.

Manuaaleja olen selannut ja yrittänyt netistä löytää keinot mutta huonon kielipään takia vieraskieliset manuaalit ja ohjeet ei oikein aukene.

jos jollekin tuttua niin olisin neuvoista kiitollinen
Johann Onn
22.06.2008 21:29:02 (muokattu 22.06.2008 21:29:47)
Line6 ToneportGX - Toimii hienosti omalla gear box ohjelmalla eli saundit kuuluu.
Cubase Le sekä Traction3 demo - ohjelmat tunnistaa laitteen mutta ääntä siitä en saa kuuluviin

Onko GearBox, noita softia käytettäessä, päällä vai ei ?

Sen meinaan täytyy olla päällä, muuten ei tule toimimaan.
jamifail
23.06.2008 21:22:50
kyllä, eli kitara on kytketty piuhalla Line6 toneportgx boksiin ja boksi usb-kautta läppäriin. Kuulokkeet kytketty myös Line6 toneport gx boksiin. Gearbox ohjelma on auki läppärissä ja äänet kuuluu kuulokkeisiin soiton mukaan.

Samalla on auki myös nauhoituksiin pystyvä Cubase LE. Olen yrittänyt vaihdella eri Midi in ja out säätöjä mutta se ei ole tuottanut tulosta.
Kalmo
24.06.2008 07:19:37 (muokattu 24.06.2008 07:23:20)
Kitara on audiota, ei midiä.( Ellei sinulla sitten ole erityistä midikitaraa :o)

Gearbox on VST-plugari (eikö?), eli sinun pitää avata se Cubasen sisälle kitaraidallesi.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Johann Onn
24.06.2008 14:19:34 (muokattu 24.06.2008 20:22:26)
Gearbox on VST-plugari (eikö?), eli sinun pitää avata se Cubasen sisälle kitaraidallesi.

Kysymys on varmaan perus GearBoxista. Kai se ja ajurit on sentään uusimmat mahdolliset ?

Sille äänityssoftalle pitää "kertoa", mistä se ottaa äänet, ei se suoraan osaa valita niitä. Ainakin Reaperissä ne löytyy "Prefences -> Audio -> Device -> Audio System / ASIO driver" kohdasta. Ja kuten yllä on mainittu, siinä midissä ei audio kulje.

Ton jälkeen, softasta riippuen, täytyy ehkä vielä valita audioraidasta, se sisääntuleva ("Input") eli "Mono / Stereo / Midi". Jossain aneemisimmissa softissa ehkä jopa erikseen se, mitä raita on eli "Audio / Midi / jne."

Jossain emolevyissä, se missä USB-portissa vehje on kiinni, vaikuttaa myös. Tässä toimii ulkoiset vehkeet vain, jos ovat porteissa 3 - 4. Kun lykkää vaikka USB-muistitikun, hiiren viereen (= porttiin 2), kone ei välttämättä löydä sitä.
Henri93
24.06.2008 15:18:04 (muokattu 24.06.2008 15:21:54)

Joo elikkä ne pitää muutta sieltä asetuksista ylhäältä löytyy device, niin siellä on sit jotku asetukset josta sit voit valita sen ääni kortin, mulla ainaki alimmaisena se tossa device listassa. Sit pistät siihen gear box ääni kortiksi ja tsekkaat et onko ne asetukset oikein. Oon nyt toisella koneella niin ei pysty tsekkaan, mutta jos ei löydy niin määpä ilmotan sit tarkemmat ohjeet :D.

Edit:
Tossa on toi valikko:
http://www.lexiconpro.com/Images/omega_help/cubase-device-set.jpg
Niin sieltä toi Device setup. Ja sit sieltä valittet sen ääni kortin:
http://www.lexiconpro.com/Images/omega_help/vst-multi-track.jpg
Tosin mulla näyttää vähän eriltä mut suurin piirtein tolta.
jeejee
jamifail
24.06.2008 17:22:37
nyt pelittää eli Cubase device setupista piti valita VST Multitrack kohdasta ASIO Tone port GX. Tuhannet kiitokset, nyt jammailemaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)