Aihe: Sähkökitaralla soittaminen
1
Jezze_
28.06.2008 13:44:15
Elikkä siis, olen aivan aloittelija tässä hommassa ja omistan nyt tollasen ihan perus skeban ja vahvarin, mutta ongelma on tässä se, että ei ole hirveesti hajua mistä pitäisi lähteä liikkeelle. Nuotteja oon yrittänyt opiskella, mutta eipä niistä ole juurikaan hajua joka on erittäin turhauttavaa. Kaiken hyvän lisäksi mulla taitanee olla aivan väärä tekniikka soittaa ku yritän siirtyä nuotista toiseen nuottiin ja kun päästää kielestä sormen irti ni se ääntelee ihan epämääräisesti. Mikä tähän on oikea tekniikka? Parhaimmat kotikonstit otetaan ilomielin vastaan, kuinka tästä vaikeasta harrastuksesta pääsisi hyvin alkuun. Kiitokset etukäteen.
Seba
28.06.2008 22:32:34

Kannattaa varmaan harkita ihan opettajaa alkeiden opiskeluun jos ei ole ketään tuttua joka voisi vähän auttaa.

Tai rockway.com auttaa myös pidemmällekin ehtineitä.

Löytyyhän netistä ilmaiseksikin vaikka mitä opetusvideoita, mutta suosittelen kokeilemaan tuota rockwayta.
flamez
29.06.2008 11:47:10 (muokattu 29.06.2008 11:53:21)
Itsekin vielä aloittelija tasolla ollaan, joten hirveästi en osaa neuvoa, mutta yritetään nyt sitten... Elikkä jos olet täysin uusi myös musiikin teorialle (kuten minä), eli esim. nuoteista et tiedä hölkäsen pöläystä, niin kannattaa tutustua tabulatuureihin. Ne on yksinkertainen ja helppo tapa päästä soittelemaan lempi bändin biisejä, ja oppiminen käy paljon nopeammin (tosin jos olet päättänyt opetella nuotteja, niin jatka myös sitä, nuotitkin on hyvä osata!). Itseäni auttoi myös hirveästi kitarakirjojen lainaaminen kirjastosta, erittäin valaisevia varsinkin tekniikan osalta. Noilla pääsin itse todella hyvin vauhtiin, mutta kannattaa tosiaan harkita myös soittotunteja. Tässä on sellaset viitisen kuukautta nurkassa köhöttäny ja soitellu sillon kun huvittaa, ja voin sanoa, että kyllä innostus laskee nopeasti jos näin jatkuu (soittotunnit siis edessä).

Toivottavasti oli edes jotain hyötyä. :)