Aihe: Basson valinnan vaikeus!
1
Badan
03.11.2008 11:14:24
Moi!

Olen tässä jo koko alkusyksyn miettinyt basson hankkimista, pelkkä bändissä huutaminen ei enää riitä!

Kriteereiksi olen asettanut n.300eur hinnan, suht monipuolisen äänivalikoiman joka ei sido tiettyyn tyylisuuntaan ja hyvän keikkakestävyyden. Tulisin soittamaan pääasiassa klassisemman rockin/countryn/popin alueella.. Maustettuna pienillä ekskursioilla raskaamman rockin/hevin puolelle!

Olen selannut kaikki mahdolliset foorumit ja lehdet läpi ja tullut nyt siihen tulokseen että kolme ehdokasta olisi pääsemässä finaaliin.

Eli nämä:

-Ibanez SR 300

-Ibanez BTB 200

- Yamaha RBX 374

Mikä näistä olisi "paras" vaihtoehto? Onko näissä malleissa jotain erityisiä heikkouksia? Saa ehdottaa muitakin vastaavanlaisia!
Olen käynyt jo hypistelemässäkin kandidaatteja..

T.Badan
Jamppa2
04.11.2008 10:59:03
Yamaha on aina varma valinta sanotaan. Tässä on nyt melkein tärkeintä se, että millä tuntuu parhaimmalta soittaa. Noissa muutaman huntin bassois ei nyt mitään ratkaiseavaa eroa oo. Lähinnä se mikä tuntuu sulle parhaimmalta.
Jotain pientä.
kassper
04.11.2008 22:18:10 (muokattu 04.11.2008 22:26:43)

Tuosta SR 300:sta pitäsin näpit erossa. Elektroniikka viimenäkemältä ihan susi ja tatsi perseestä. Jälleenmyyntiarvoa ei juuri ole sitten, jos vaihdat parempaan.

BTB on pähee basso ja siinä on hyvä soundi ;) Tatsi on kohtis hyvä. Yamahasta en osaa sanoa juuta enkä jaata. Sanoisin, että käy vielä testaamassa molempia samaan aikaan ja mahdollisimman samanlaisella vahvistuksella kuin sulla tulee olemaan. Sähän sen päätöksen teet loppupeleissä ja täältä saat (jos saat) niin puolesta kuin vastaankin lausuntoja noista kaikista.

E: Jos nyt jostain kumman syystä ole sattunut http://www.harmony-central.com/ nimiseen paikkaan, niin satupa. Itse käyn lueskelemassa tuolta aina liudan käyttäjien arvioita muun infon lisäksi, jos olen jotain hankkimassa soittorintamalla. Sieltä löydät ihan varmasti tietoa, jos vähänkään on tyyppivikoja jossain noista bassoista.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
CloudC
11.11.2008 20:13:19
Osta multa Ibanez Gsr180 ja hjomma soi ;)
HYVÄ BASSOPAKETTI KAUPAN: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87501465
salmari
12.11.2008 12:51:33
Tuosta SR 300:sta pitäsin näpit erossa. Elektroniikka viimenäkemältä ihan susi ja tatsi perseestä. Jälleenmyyntiarvoa ei juuri ole sitten, jos vaihdat parempaan.

Ei mulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa tuosta Ibanezista ole. Kohta vuoden omistanut, mutta toisaalta olenkin aloittelija ja en tiedä mistään mitään :)
Badan
13.11.2008 10:00:13
Kiitoksia kommenteista!

Taitaapi valinta mennä tuon jammun puolelle... Ja ihan pelkästään tuon tatsin ja ulkoisten puitteiden vuoksi!

Istuu ehkäpä minulle parhaiten...

Raportoin sitten edistymisestäni :)
beissi man
17.11.2008 19:19:20
Kannattaa muistaa että kukaan ei voi sanoa sinulle että jossain soittimessa on paska tatsi. Sehän voi olla sinulle mitä parhain mahdollinen. Kannattaa käydä jossain itse toteamassa se tatsin "paskuus"
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
Badan
18.11.2008 14:11:52
Heippa taas!

Tein nyt kuitenkin U-käännöksen bassovalinnassani, päädyin kuitenkin tuohon klassiseen P-bassoon...

Vaikka olin pitkään edellämainittuja kandidaatteja punninnut, niin en ollut kuitenkaan täysin tyytyväinen niiden "fiilikseen", jos nyt näin voi sanoa...

Hiplailin nyt nämä viime päivät tuollaista Squierin Vintage Modified P-bassoa ja ihastuin heti sen klassiseen soundiin ja tuntumaan...

Eli nyt on korttia vingutettu ja moinen tilattu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)