Aihe: Multiefektiä bassolle
1
hevoshullu94
29.09.2008 22:33:17
Joo eli nyt olis pakko saada jonkun näköistä ensimmäistä efektilaitosta. Kun noita keskusteluita olen lukenut niin olen vakavasti harkinnut tämmöistä kapistusta:

http://www.thomann.de/fi/zoom_b2_bass_fx_pedal.htm

Eli tarkoitus olisi soitella kotona omaksi iloksi vahvistimen kautta. Kertokaahan onko tuossa laitteessa mitään hyvää? Ja tarvitsenko muuta kun tuon laitteen ja piuhan?
Edzge
29.09.2008 22:44:52
Mulla on tuo ja toinenkin bossin pedaali, ja oikeastaan ainoa hyödyllinen ominaisuus niissä on viritin. Tuossa mainitsemassasi pedaalissa on itselleni ainakin vain yksi hyödyllinen kaikusoundi Pink Pantheria varten. En suosittele.
- "Hei, tuohan kuulosti hyvältä!" - "Niin minäki!"
Einherjar
30.09.2008 14:14:04
Nuo halvemmat efetit toimii kyllä pienimuotoiseen erikoisuuden etsimiseen, mutta tahtoo olla että jonkin ajan kuluttua tuppaavat lähinnä rasittamaan. Saa niistä kuitenkin yleensä ruuvailtua kotikäyttöön sellaisen dynamiikaltaan kuolleen "melkein toimivan" kompromissisoundin.
Itse kuitenkin suosittelen laittamaan rahaa irtopurkkeihin tai vähän parempaan multimedialaitokseen.

Onkos kellään sitten hajua vähän rajummista pedaaleista?
Joskus olen Bossin GT-6B:n törmännyt ja se ainakin tuntui toimivan hyvin. Onko kellään pitempiaikaista testiä lapasessa?
Entäpä Gt-10b? Onko sitä vielä kukaan kunnolla testannut?
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Laaris
18.10.2008 18:19:44
Niin no multa löytynee ton tapanen setti (zoom B1X bass effects pedal -systeemi) ja siinä on liikaa sälää. Kiveksen hakkaaminen pöytään tuottaa paremman äänen kun n. puolet valmiista efekteistä. Rumpukoneesta ei saa muuta irti kun päänsäryn ja 2 päivän leikkimisen jälkeen kokosin 4 efektiä joita käytän. Ihan toimiva peli jos ei sorru liikaan kikkailuun (kikkailu tarkoittaa 3 tunnin soittosessiossa 2 tunnin efektien säätöä ja hakua). Ja maksoi 85€. Päätelkää itse kannattaako ostaa...
Seba
19.10.2008 15:18:14

Itse ostin joskus 10 vuotta sitten jonkun zoomin multiefektin, ja siihen itse säätämällä kuukauden, sain yhden käyttökelpoisen soundin..
Virittimenä tuli enemmän käytettyä.

En suosittele, ja muutenkin nuo multiefektit ainakin bassolle tuntuu olevan kommenttien perusteella kaikki enempi tai vähempi susia jo syntyessään.

Erilliset purkit vaan sellaisista efekteistä mitä hakee. Niitä on paljon helpompi käyttääkin, ja helpompi myydä eteenpäin ja siirtyä kokeilemaan seuraavaa jos ei miellytäkkään.

Noita zoomeja kukaan täysjärkinen jaksa säätää niin että saisi oikeasti käyttökelpoisia ääniä..
Siinä tapauksessa kotikäyttöön ihan ok, jos ei ole vahvistinta himassa ja kuulokkeiden kanssa soittelee cleanina korvaan..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)