Aihe: Sähkökitaran hankintaa!
1
Tinde-95
13.12.2008 18:46:28
Elikkäs joululahjaks oon sähkökitaraa ja vahvistinta pyytämässä. Harkinnassa on Ltd M 50 ja Rolandin Microcube, mutta en tiiä onko toi M 50 hyvä vai huono hankinta. Tota settiä jos voisitte kommentoida ja tietysti saa ehdotella muutakin. Budjetti on siinä 300 egee mut ei oo nyt niin tarkkaa.

Kiitos!
ravensoul
13.12.2008 21:51:43
Näistä on juttua niin paljon, että varmaan tän osaston parilta ekalta sivulta löytyy useampia topikkeja, joissa on noitakin käsitelty. Sanotaan nyt vielä, että itse en ostais agathisrunkoista keppiä koska nykyään löytyy "oikeistakin" puista tehtyjä halpisosaston keihäitä. Ja muutenkin karsastan tuota parin sadan hintaluokkaa koska pykälää ylempänä, 250-300e, löytyy jo oikeasti melkoisen päteviä vaihtoehtoja. Esim. Ibanezilta mm. RG321 ja SA120/160, Epiphonelta SG G400 ja Firebird Studio, Squierilta Classic Vibe jne.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
cr4b
23.12.2008 12:56:26
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, ja just kannattaa suosia tuossa hintaluokassa sellaista kitaraa, jossa on kiinteä talla. Tuolla rahalla se vibratalla on väkisinkin melko heikkolaatuinen.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
ravensoul
23.12.2008 19:03:12
Tuolla rahalla se floikkatalla on väkisinkin melko heikkolaatuinen.

Pieni korjaus. Stratotyyliset tremolot mennee halvempinakin, säädöstä vaan kiinni.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Kitarasankari25
23.12.2008 19:36:00
Niin ja eikös tuossa ESP:ssä ole lehmus body? Ainakin valmistajan sivuilla niin lukee..
ravensoul
23.12.2008 20:07:32
Niin ja eikös tuossa ESP:ssä ole lehmus body? Ainakin valmistajan sivuilla niin lukee..

Uusissa malleissa kaiketi on. Vanhoissa agathista. Ja se on muuten LTD, ESP:t on inasen kalliimpia.
Kitarasankari25
23.12.2008 20:12:08
Uusissa malleissa kaiketi on. Vanhoissa agathista. Ja se on muuten LTD, ESP:t on inasen kalliimpia.
Joo tiesin, että on LTD. Mutta tarkotus olikin, että tiedetään mistä kitarasta puhun, joten tuskin sillä tässä tilanteessa on väliä :)

Itse olen muuten saamassa joululahjaksi juuri Tuo M-50. Pystyykös sillä soittamaan muutakin kuin heviä? Hevikepin maineessa kun on?
ravensoul
23.12.2008 20:28:02
Joo tiesin, että on LTD. Mutta tarkotus olikin, että tiedetään mistä kitarasta puhun, joten tuskin sillä tässä tilanteessa on väliä :)

Tässä ketjussa ei ESP:tä ole mainittukaan, oletin vain että puhut aloittajan mainitsemasta M-50:stä. :)

Itse olen muuten saamassa joululahjaksi juuri Tuo M-50. Pystyykös sillä soittamaan muutakin kuin heviä? Hevikepin maineessa kun on?

Pystyyhän niillä kitaroilla muutakin soittamaan vaikka oletusarvoisesti heviin olisivatkin orientoituneet. Tuossakin kuitenkin kaksi mikkiä, joten ei siitäkään jää kiinni. Pelkällä tallahumpparilla varustetuilla hevisuunnikkailla jazzin veivaaminen varmaan vähän haasteellisempaa.
Kitarasankari25
23.12.2008 21:28:05
Tässä ketjussa ei ESP:tä ole mainittukaan, oletin vain että puhut aloittajan mainitsemasta M-50:stä. :)
No ihan miten vaan, M-50 kuitenkin puhuin :)

Taitaa tosiaan olla tuo M-50 mun eka kitara, kun kerran on lehmustakin jopa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)