Aihe: Kotistudioon oikeat kamat 1 | |
---|---|
![]() 11.12.2008 13:56:07 | |
Hei, laitetaanpa kyssäri tänne aloittelija osioon - lienee oikea paikka tässä tilanteessa:) Olisi siis tarkoitus herätellä henkiin vanhaa harrastusta. Aikoinaan tuli sävelleltyä/soiteltua syntsällä ja cubasen/cakewalkin (heh ja tietty trackereilla) kanssa. Tarkoitus olisi siis tehdä "konemusaa", mutta tarvisi myös mahdollisuuden laululle ja kitara ym. akustisen soittimen tallennukseen. Mitä tänä päivänä kannattaa hankkia? Jonkinlainen midisyntikka löytyy (vanha korg) ja pc, mutta eipä juuri muuta. Mitä softaa, äänlähteitä ym. suosittelette? Harrastukseen olisi laittaa muutama tonni.. . t-kootee | |
![]() 11.12.2008 16:52:00 | |
Ekaks PC. Minkälainen mylly sulla on? Riittääkö tehot ja muisti? Ite duunaan seuraavanlaisella kokoonpanolla eikä oo mitään ongelmia ilmennyt. Ite teen rummut koneella. Bassot, kitarat ja laulu äänittäen. Muut äänet koneella. PC Prossu Intel Core 2 Duo E6700 2,67 GHz 4 Gigaa muistia (josta 32 bit XP hyödyntää about 3,5 Gigaa) riittävästi Firewire (texas instrumentin piirillä) ja USB liitäntöjä äänikortti Presonus Firebox Esivahvistin Art Tube Pac Aktiivipöntöt Behringer Truth B2030A Kuulokkeet AKG K271 Mikit Rode NT1A (laajakalvokonkka) Shure SM58 ja SM57 (dynaamiset) Softat Cubase Studio 4 FL Studio 7 XXL Superior Drummer 2.0 Jonkisenkin verran kaikellaisia ostettuja tai free plukkareita lisäksi on midikontrolleri. Noilla mennään ja tekee jo aikaspaljon vaikka mitä. Loppu on sitte itestä kiinni. Nää noin niikuin esimerkiksi, millä pääsee hyvin alkuun. Ja alkuun pääsee toki paljon vähemmälläkin ja ja toiset tykkää erilaisista vermeistä kuin minä. Sen olen vaan huomannu, että alussa kandee sijoittaa vähän parempaan, eikä ostaa sitä halvinta, ettei joudu ostamaan kaikkea kahdesti niinkuin minä. Nyt olen jo oppinut. Mutta kannattaa lueskelta ja hakea täältä kaikkia mahdollisia juttuja. Niistä on paljon apua. Lisäksi hommaa J.P. Mäkelän kotistudio -kirja. Suosittelen. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat | |
![]() 25.12.2008 14:12:37 | |
Minulle "studio" kamojen osto on erittäin haastavaa sillä a) minulla on kannettava ja b) koska koneeni tehot ovat 1.6 Ghz 1.50 gt muistia... Olen katsellut hieman tuotteita, mutta ne todettiin aika laaduttomiksi, varsinkin monitorit... Ainoa ohjelma joka toimii tehoillani, on cubase LE.. Että sillä lailla.. :-) | |
![]() 25.12.2008 14:32:14 | |
Uuden koneen saan vasta kesällä, mutta musiikkia haluan tehdä vanhalla koneellani.. Suunnittelemani kamat ovat studiotyöskentely palstalla kirjoituksessa ensimmäiset "studio" kanani.. Yksi juttu vielä.. Budjettini ei ole mikään kauhean suuri: suunnittelemieni kamojen yhteishinta oli vähän reilu 400€ | |
![]() 26.12.2008 00:52:55 | |
Minulle "studio" kamojen osto on erittäin haastavaa Voisitko vähän vinkkaa, mitä sie oot tekemäs? Äänittää instruja kait kuitenkin aiot, koska mikki on hankinta listalla? Näihin kysymyksiin saat kuitenkin varmasti parhaat vastaukset, kun heität ne tonne STUDIOTYÖSKENTELY -> Äänityshommien alkuun -ketjun palstalle. Luin ehdotuksesi tuolta muualta: Behkun MS16 monitoreilla ei tuu kuin pahamieli. Hyi. UNOHDA. Yök. Mielummin vaikka kohtalaiset kuulokkeet (http://www.thomann.de/fi/akg_k121_studio.htm). Alesis multimix...OK, mutta tarvitko sitä, vai riittääkö joku muu? The t.bone SC400...No joo, mutta tollanen (http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm) olis kuitenkin varmasti parempi ja varmempi ja loppupelissä halvempi sijoitus tulevaisuuteen. Nämä vain minun mielipiteitäni tietämättäni todellisia tarpeitasi. Lisäksihän sie tarvit kaapeleita eli ota ne huomioon budjetissasi. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)