Aihe: Kitaran, vahvistimen + muiden sälien osto.
1
Mengele
06.12.2008 00:38:00
Tullut nyt muutama kuukausi soiteltua akustista kitaraa, välillä aktiivisemmin ja välillä ei-niin-aktiivisesti. Haluttas viedä tätä "harrastusta" vähän eteenpäin, joten tuota sähkökitaraa tullut mietittyä.

Olen selaillut nuita muita topiceja täällä, ja ajatellut kitaraksi Ibanez RG321, ja vahvistimeksi se Micro Cube.

Tosin tarvis myös virittimen, hihnan, piuhan, sekä mahdollisesti plektroja lisää ja jotain kieliä jne sälää, joista en kuitenkaan tajua mitään, enkä kyllä pahemmin kitaroista/vahvareistakaan.

Budjetti siinä 500 paikkeilla. Tosiaankin puhdas aloittelija olen niin noi RG321 ja micro cube ilmeisesti tarpeeksi tasokkaita tavaroita liikkeelle lähtöön. Vai ?

Eli ehdotuksia ja vinkkejä tarvisin liittyen noihin piuhoihin, plektroihin, virittimiin, hihnoihin, kieliin.. Jos nyt joku vaivautuu jopa vastaamaan tähän, niin jokin tuotteeseen liittyvä lisäinfo olisi mukava, joka mahdollisesti valaisisi syitä miksi tuote kannattaisi ostaa.
Numb
06.12.2008 11:14:58

Nuo kitara ja vahvistin muodostavat oivan aloituspakkauksen. Niillä pärjää jonkin aikaa, ja microcube kuuluu monen konkarinkin varustukseen.

Piuhaksi jokin aivan tavallinen laku. Spectraflexiin ei välttämättä kannata vielä panostaa, mutta esim. Hotline on pätevä.

Viritin... No, suosittelen virittämistä enimmäkseen ilman. Mutta hyvä se on olla olemassa, jos ei muuten niin intonaation tarkistamista varten. Kotitoimissa ei tarvitse pedaalimallista, joten pääsee halvemmalla. Esim. Boss TU-80 tai Korg TM-40.

Plektrat ovat makuasioita. Ostaessa kannattaa kysäistä saisiko ottaa valikoiman erilaisia plektroja, ja kokeilla siitä mikä loppujen lopuksi miellyttää.

Hihnassa vähän sama juttu. Ihan kapoisinta ei kannata ottaa, ja kantsii myös katsoa millainen pituussäätö hihnassa on. Hihnalukot suosittelen ostettavaksi saman tien.

Kieliksi joko ysisettiä tai kymppisettiä. Kannattaa ottaa niitä ainakin yksi samalla kertaa kun ostaa muunkin. Kysy vaikka samaa settiä mitä siinä kitarassa on tehdasasennuksena. Siinä soitellessa selviää tuntuuko setti sopivalta vai ei. Sitten voi vaihtaa paksumpaan tai ohuempaan. Kielten paksuudet ja merkit ovat myös makuasioita. Itse olen tykännyt Ernie Ballin kielistä, mutta hyviä on paljon muitakin. D'addarion sähkiskielistä taas en pidä, mutta akustisessa ne ovat hyviä.
A waist is a terrible thing to mind.
manifesterr
13.12.2008 12:30:57
Olen kolmisen vuotta harrastanut kitaran soittoa, viime kesänä ostin uuden kitaran (B.C. Rich Son Of Beast WMD) ja uusi vahvistin olisi ensi kesän hankinnoissa mukana.. Olen itse ajatellut joko Randallin RG 50 TC:tä tai Line 6 Valve 112:sta.. Joten kysyisin teiltä että kumpi noista kannattaa ostaa tai onko teillä muita ehdotuksia?

Tässä muutamia huomioitavia asioita: 1. Minulla ei ole suuria mahdollisuuksia luukuttaa (autotallissa voi kyllä)
2. Haluan hyvän soundin suhteellisen pienillä volyymeillä
3. bänditoimintaa ei ole vielä (jos yhdenmiehen bändiä ei lasketa)
4. Budjettini on maksimissaan 700 € (sillä olen hankkimassa myös syntikan, johon menee melkein 1000 €)
5. Haluaisin monenlaisia soundeja

Tällä hetkellä vaakakuppi on kallistunut aika paljon Valveen, koska siinä on mallinnustekniikka sekä putket, mutta ottaisin vastaan teidän ehdotuksia ja kokemuksia näitä kapineista!
manifesterr
13.12.2008 12:36:18
...Olen itse ajatellut joko Randallin RG 50 TC:tä tai Line 6 Valve 112:sta.. Joten kysyisin teiltä että kumpi noista kannattaa ostaa...
...ja pitipä vielä lisätä että olen raskaimman musiikin ystävä joten toivoisin sen mukaisia soundeja!
Schenker
13.12.2008 15:05:52
...ja pitipä vielä lisätä että olen raskaimman musiikin ystävä joten toivoisin sen mukaisia soundeja!

Randall on perinteisesti ollut hevimiesten suosiossa...

Mutta jos monipuolisuutta halajat, niin ehkä toi Valve vois olla hyvä valinta. Kannattaa tosin käydä kokeilemassa mikäli mahdollista, omat kokemukseni Line6 vehkeistä ovat tähän asti olleet hieman huonoja. Toi Randall taas vaikuttaa ominaisuuksiltaan ihan ok perusvahvarilta.
Jos taas mallintava on must, niin kannattaa katsastaa Voxin Valvetronix-sarja. Ne on H-Y-V-I-Ä. Varmasti löytyy Suomesta testattavaksi.

http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vt_valvetronix_gitarrencombo.htm
What are You gonna do...Bleed on Me?
epi2
16.12.2008 15:27:02 (muokattu 16.12.2008 15:34:38)
Jos et tarvii saundeja muuhun kun metalliin, niin et sä varmaakaan tarvii multihärpäkehirviölainkutosta, omien kokemuksien mukaan mallintavien saundi on muovinen, ja tohon hintaan lähtisin jotain muuta hakeen kun mallintavaa,joskin noita multihärpäkehirviölainkutosia on kehuttu juuri metallia veivatessa.

E: joitakin jotka mahollisesti vois olla hyviä, siis niistä, jotka ei oo multi härpäke hirviöita :D

http://www.thomann.de/fi/bugera_6262212.htm muuten varmaan hyvä, mutta luotettavuus ongelmia kuulemma ja tehoja on kyllä ihan liikaa.

http://www.thomann.de/fi/engl_thunder_50_e322_roehrencombo.htm tuokin mahdollisesti metalliin ihan hyvä, mutta hinta menee 50€ yli

http://www.thomann.de/fi/randall_rg50_tc.htm en tiädä tosta vahvarista, että siis miltä kuullostaa, mutta muuten vois olla hyvä, randall on kai heviin ihan hyvä merkki.

Ja pistetääs todellakin villi kortti :D http://www.thomann.de/fi/orange_tiny_terror_combo.htm paljon kehuttu vahvari, eika varmaankaan hirveesti liikaa tehoja, hevi saundeista en tiedä, mutta kyllä tuolla joku ihan hyvin veti heviä kerran juutuupissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)