Aihe: Ja taas kitaran valintaa 1 | |
---|---|
![]() 26.11.2008 23:23:58 | |
Tervehdys kaikille. Tämä on eka viestini tänne ja pyydän jo etukäteen anteeksi kaikilta jos viestini tuntuu tympeältä. "Eikö toikaan toope osaa käyttää hakua!" Osaan ja käytinkin mutta kun viestejä on kaksi ja puoli tsiljardia niin runsaudenpula vaivaa. Homman nimi on siis se että haluaisin hankkia sähkökitaran ja jostain oudosta syystä on tullut sellainen päähänpinttymä että haluan telecasterin. En oikein tiedä miksi mutta jotenkin se vaan tuntuu viileältä. Taitaa olla Albert Collinsin syytä. Onko jotain syytä miksi tele sopisi aloittelijalle huonommin kuin joku muu malli? Olen soitellut jonkun verran nailonkielisellä akustisella mutta olen kuitenkin aloittelija kitaran kanssa. Aiemmin olen soittanut melko pitkään huilua joten soittaminen ja musiikin teoriakin sinällään ovat tuttuja. Harmi vaan kun se jäi välillä unohduksiin pariksikymmeneksi vuodeksi. Nyt on mittarissa 40 v - lienee lähes paras mahdollinen ikä aloittaa kitaran soitto :) Haen siis hinta/laatusuhteeltaan mahdollisimman hyvää teleä. Laitetaan nyt hinnan ylärajaksi vaikka 500. Mitä suositellaan ja mistä hankittavaksi? Nettikaupatkin tulevat kyseeseen mutta mieluummin hipeltäisin kitaraa ihan henk.koht ennen ostopäätöksen tekemistä. Vaikutan Turun suunnalla joten sieltäpäin voisi liikkeitä suositella. Ehkä Raumallakin voisi käydä. Eikä sen nyt ihan pakko ole olla tele (mutta melkein:) | |
![]() 27.11.2008 00:08:19 | |
Tossa hintaluokassa mun suosikki on Tokai. Itellä on toi japsi ATE-55 ja se on peto peli. Siitä en luovu koskaan. Se hakkaa kyllä kaikki saman hintaluokan (ja vähän kalliimmatkin) Fenkut, joita oon kokeillu. Tais satuu tuuri ja sain superyksilön. Toi malli menee tosin vähän sun budjetin yli, mutta Tokailla on myös muita telemalleja edukkaammassa hinta luokassa. Kannattaa testailla ja miksei vaikka vähän säästääkin lisää, että saa varmaan itelleen sopivan kepin. Eikä tarvi olla heti vaihtamassa, sillä siihen polkkaan sitä rahaa sitte palaakin. Kandee tsekata myös täältä torilta käytetyt. Sieltä löytyy usein hyviä diilejä. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat | |
![]() 27.11.2008 11:01:15 | |
Tossa hintaluokassa mun suosikki on Tokai. Itellä on toi japsi ATE-55 ja se on peto peli. Siitä en luovu koskaan. Se hakkaa kyllä kaikki saman hintaluokan (ja vähän kalliimmatkin) Fenkut, joita oon kokeillu. Tais satuu tuuri ja sain superyksilön. Minullakin Tokai (strato), ilmeisesti korealainen mutta täytyy sanoa että pidän. Muutenkin kaikki pikaisesti testaamani Tokait ovat olleet hintalaadultaan erinomaisia. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point | |
![]() 27.11.2008 22:48:40 (muokattu 27.11.2008 22:58:24) | |
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_tele_50s.htm Tuollaisia ovat jätkät kehuneet täällä todella vuolaasti. Sopisi hintahaarukkaan. Näitä näkyvät tilailleen myös vähän pidempään soittaneet jampat. Mikitkin ovat ilmeisesti hintaluokassaan vallan mainioita. Telet ovat tällä hetkellä myös mulle, niitä ainoita oikeita. Ei varmasti ole mitään syytä miksi et voisi soittamista telellä aloittaa. Tele taipuu mukavasti pehmeistä jazz-soundeista räkkäisen likaisiin rock-soundeihin. Kaiken lisäksi ne ovat vielä mukavan ajattoman näköisiä. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 28.11.2008 02:58:54 | |
Tele taipuu mukavasti pehmeistä jazz-soundeista räkkäisen likaisiin rock-soundeihin. Kaiken lisäksi ne ovat vielä mukavan ajattoman näköisiä. Ei oo itellä noista squiereista paljon pahaa sanottavaa, mutta ne mikit ja kaula...mutta kokeilemalla sen huomaa ja se kaula voi olla jopa plussaa...kelle se sopii ja millainen se on, ahdas vai miten se menee... Mutta, jos aiot tilata kitaran vaikkapa thomannilta, niin suosittelisin, että oot ainakin vastaavaa päässy kokeilemaan livenä, ettei tuu suuria yllätyksiä. Saapa sen Thomaniltakin vaihdettua, mutta menee viikkoja...ja viikkoja, ennenkuin on oikee keppi kourassa! asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat | |
![]() 28.11.2008 15:54:05 (muokattu 28.11.2008 22:02:58) | |
Kiitos tähänastisista vinkeistä. Tuo Tokain ATE-55 vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta hinta menee tosiaan vähän yli budjetin. Haluan kyllä ehdottomasti hipelöidä kitaroita ennen kuin teen hankintapäätöksen. Pitänee lähteä huomenna kiertelemään. Ajattelin käydä Turussa Soitin Laineella ja Vertikaalissa. Rupeanko hiplaamaan umpimähkään sopivan hintaisia vai onko joku josta kannattaa aloittaa? Noista ei kummallakaan taida olla Tokaita... Onkos Turussa muita paikkoja? Edit: Onhan niitä ainakin F-Musiikki ja SuperOstis. | |
![]() 03.12.2008 21:26:39 | |
Saapa nähdä menikö pieleen vai ei. Menin kirjaimellisesti halpaan ja tilasin musicstore.de:stä J&D Telecasterin. Sitä on näemmä aika paljon kehuttu. Jos se on ihan onneton niin lähetän takaisin. Toisaalta jos sitä haluaa muokata niin ei tarvitse paljon sääliä. Vahvistimeksi löysin vuoden ikäisen microcuben. Eiköhän tämä tästä lähde :) | |
![]() 04.12.2008 14:08:11 (muokattu 04.12.2008 14:13:01) | |
Moi! Jos telen tilaat niin suosittelen tilaamaan ilman bigsbyjä sun muita, eli ihan PERUSTELE. Perustelen neuvoni kokemuksen syvällä rintaäänellä. Jos 500 hintaraja ni astut sisään www.dv247.com ja tilaat sikana säkissä mexican telen. Tai sitte käyt kokeilee jossain jos jaksat. Hintaahan tolle tuolta tilattuna tulee about sen 330e + 20e toimituskulut, joten hintalaatusuhde on kohillaan! Jos käy tuuri ja saat yksilön, joka ei sen kummemin ole luistanut fenderin mahtavasta laadunvalvonnasta niin varmasti pidemmäksi aikaa tyydyttävä soitin kyseessä. http://www.dv247.com/invt/34764/ | |
![]() 11.12.2008 19:45:53 | |
Kitara (siis J&D Telecaster) saapui muutama päivä sitten ja täytyy todeta että alkuvaikutelma on todella positiivinen hintaan nähden. Kieliä pitää vähän laskea ja sen jälkeen ehkä säätää reliefiä, mutta teen sen vasta kun vaihdan kielet vähän paksumpiin. Toistaiseksi ei haittaa vaikka kielet on vähän turhan ylhäällä koska näillä taidoilla pysytään enimmäkseen viidennen nauhan alapuolella. Nyt tosin täytyy pitää taukoa soittamisessa kun vasemman käden sormenpäistä on nahka vähissä... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)