Aihe: Lieksan suunnalta blues-henkistä jammailukaveria?
1
tippitappi
22.01.2009 03:25:06
Soittotaidot on kyllä aika olemattomat,mut en silti etsi soitonopettajaa vaan jammailukaveria,keltä vois vaikka oppia jotakin.

Välillä tuntuu,et oonko vaan niin tyhmä et en opi,vai vaadinko itseltäni liikaa,tai osaisinko,mut puutttuu vaan idea tai oivallus..
Tai sitten olen vaan liian laiska ja luulen,et itsestään se taito tulee : )

Pelkästään em. jutuista olis kiva kuulla jonkun toisen kommenttia ja jutella vaikka ilman sitä soittamistakin.

Mut ajatuksena olis soitella (minun puolelta yrittää soittaa) kitaraa vaikka olut-tai viinilasin ääressä mukavia jutellen. (viinit ja oluet maksaa allekirjoittanut,tietysti vaan kohtuullisessa määrin)

Profiilia ei näköjään ole nyt kun sillä olis käyttöä,mut miespuolinen olen ja ikää 38v, syksyllä 2008 aloitellut kitaran kanssa,musiikkimaku laidasta laitaan tosin hevitilutuksia ei toistaiseksi kiinnosta opetella eikä soittaa, blues ja rockabilly on lähempänä sydäntä.

Kalustona ei ole mitään ihmeellistä,aloittelijan paketti;
Ibanez AF75 + iban 15w combo
Lennu
22.01.2009 04:02:55

Välillä tuntuu,et oonko vaan niin tyhmä et en opi,vai vaadinko itseltäni liikaa,tai osaisinko,mut puutttuu vaan idea tai oivallus..
Tai sitten olen vaan liian laiska ja luulen,et itsestään se taito tulee : )

Tämähän on yleensä vaan harhaluulo. Ongelma on siinä, että vaikka motivaatiota onkin, ei ole mitään maalia, mihin tähdätä. Kehityksen huomaa parhaiten, kun asettaa jonkun realistisen tavoitteen, vaikka jonkun biisin, ja hetken päästä huomaakin osaavansa edes sinnepäin. Tai soittotekniikan, jonkun lickin yms.

Ihminen on siitä hassu elukka, että jos sen ei ole 'pakko ' oppia mitään, niin ei se myöskään opi, vaan kaivautuu poteroonsa vanhojen ammustensa kera.

Onnea soittokaverin etsintään. Mutta jos ei löydy, niin asettele itelles pieniä tavoitteita aina soittamisen suhteen ja yritä saavuttaa niitä.

Tää nyt oli vähän tällaista käsienheiluttelua, mutta teki vaan mieli puuttua tuohon yleiseen "oonko mä vaan niin paska?" -hommaan.
tippitappi
22.01.2009 11:03:55
Opiskelumetodi onn kyllä aika outo,ainakin omasta mielestä.
Jos toukokuuhun mennessä ei ala "tapahtumaan",niin täytyy vaihtaa tyyliä...Ja paneutua asiaan ihan tosissaan.

Jos tällä systeemillä sujuu,niin vois ostaa itselleen palkkioks toisen kitaran : )
tippitappi
22.01.2009 11:12:25
Mut kiitoksia kannustuksesta,tämä naurattaa vieläkin;
Ihminen on siitä hassu elukka, että jos sen ei ole 'pakko ' oppia mitään, niin ei se myöskään opi, vaan kaivautuu poteroonsa vanhojen ammustensa kera.

tai ainakin hymyilyttää,onkohan mulla jotenkin kiero tai outo huumorintaju : )

Taitaa kyllä mennä ihan offtopikiksi,mut jos ylläpito sietäis tämän verran...
tavaton
22.01.2009 20:08:27
Lieksaan on pitkä matka lähteä soitteleen. Mutta ymmärrän mitä ajat takaa. Itsekin oikeasti haluaisin soitella pienellä porukalla mieluumin kuin vain itsekseni, mutta taitojen puute ja suomalainen asenne pitää kotona. Olen kokeillut korvata bändiä soittelemalla kaikkia mahdollisia soittimia vuorotellen ja nauhoitella niitä tietokoneelle ja kasata musiikkia sillä tavalla. Menee vaan aikaa "hukkaan" hitosti kun opettelee yhtä aikaa bassoa, pianoa, saksofonia, rumpuja, huilua, kitaraa...ja ennen kaikkea aikaa menee kun yrittää avata äänittämisen ja tietokonejuttujen loputonta suota edes jotenkin ymmärrettäväksi, että jotain saa aikaiseksi.

Onnea sinne yritykseen, toivottavasti tärppää.
En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)