melodica 03.01.2006 12:38:33 | |
---|
|
elektra 05.02.2006 20:16:23 | |
---|
Onkos kukaan tehnyt raskaampaa tonebar-tyyppistä siis umpiputkea tyyliin Dunlopin 30 euron värkki? - vinkkejä matariaalista (teräs tms) tai aihioita mistä hioskella? ... jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään... |
dfloreno 05.02.2006 21:24:09 | |
---|
Onkos kukaan tehnyt raskaampaa tonebar-tyyppistä siis umpiputkea tyyliin Dunlopin 30 euron värkki? - vinkkejä matariaalista (teräs tms) tai aihioita mistä hioskella? Ei kai siinä ite pötkössä mitään ihmeellistä kaiketi ole, mutta nehän on kromattuja, mikä ei varmaan ihan omassa keittiössä onnistu? Tai mistä sitä tietää ;). Ja jos ei hae sellaista old sk00l -lätkää, niin tommoisen pötkön pyöristyskin voi olla aika hankalaa. Kyllä se hinta kaiketi jostain tulee ;). God made me funky |
Zarmo 11.06.2006 13:05:41 | |
---|
En kokonaan jaksanut tätä lukea, eli en tiedä onko jo mainittu, mutta itse olen saanut pullon kaulan poikki myös viilaamalla ensin alku-uran ja sitten vaan lyömällä pöydänreunaan tms. Pullon voi laittaa esim. pyyhkeen sisään, niin uskaltaa kalauttaa kovempaa eivätkä mahdollist sirpaleet lentele ympäriinsä. Ota läski, rakastu basistiin! |
Veikko 19.06.2006 11:36:48 | |
---|
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
p0tikka 23.06.2006 16:17:28 | |
---|
Onkos kellään kokemuksia tälläisestä kaupan pelistä: http://www.custom-sounds.com/epages … 4dcd010682+FI/products/1044&2D2 Mulla on, ajattelin sitä aluksi silleen että olis helppo pyöräyttää "tieltä pois" kun ei tarvitse, mutta en löytänyt tuosta oikein lisäarvoa, pitäis kai olla melko justiinsa tuon ringin koko - jotta pysyy tiukasti sormessa. helpompi on perinteisellä mesinkkiputkellla pelailla, se kun menee taskuun ja takaisin sormeen näppärästi. tättärää |
Veikko 22.08.2006 19:33:39 | |
---|
Sahasin teräsputken palasesta sliden, joka sopi sormeen just eikä ihan. Jotenkin parempi tatsi tulee mulla tuollaisen lyhyen putken kanssa. http://kuvablogi.com/nayta/84774/"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
Zarmo 16.09.2006 12:34:52 | |
---|
Pari uutta putkea tässä punkkupulloista taas väsäilin. Hittolainen, kun ei sitä päältäpäin voi tietää, että missä on sopivan kokoinen reikä ja mikä olisi mukavan paksua lasia. Kellään ei liene mitään salatiedevinkkejä tähän pullon valitsemiseen? Kun rakastelu on vilpitöntä, se on parhaita ideoita, mitä Saatana pani käärmeelle antamaansa omenaan. Paras omenan ideoista oli kuitenkin jazzmusiikki. -Vonnegut
Vapinamonologeja |
Zarmo 16.09.2006 12:53:45 | |
---|
Mä mietin ihan samaa mutta se lanka pitäis saada kuumenemaan siten että pullo ei kuumenisi muualta. Se lämpöerohan pullon halkaisee. Toimiskohan jos jonku vastuslangan laittais pullon ympäri ja lämmittäisi sen oikosululla?
Tuota kokeilin joskus, mutta käyttämäni laturin sulake sanoi aina "naks", ennen kuin sai kuumennettua tarpeeksi ja myös vastislanka tahtoi katkeilla liikaa kuumennuttuaan. Kun rakastelu on vilpitöntä, se on parhaita ideoita, mitä Saatana pani käärmeelle antamaansa omenaan. Paras omenan ideoista oli kuitenkin jazzmusiikki. -Vonnegut
Vapinamonologeja |
Mäci 16.09.2006 14:01:01 | |
---|
Päädyin sitten ostamaan Maestro Italianoa Slide-materiaaliksi.coolisti punainen pullo eikä saumaa!Illalla sitten nähdään sopiiko sormeen ja kuinka äijän käy katkaisu- hommassa. Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Mäci 17.09.2006 15:03:34 | |
---|
...Arvashan sen:ei aivan käynyt kuin elokuvissa!Aikas epätasainen ja särmikäs leikkupinta.No, soitto soi ja hyvältä soundaa! Uuden aihion kimppuun sit ensi viikonloppuna. Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Zarmo 17.09.2006 22:57:06 | |
---|
...Arvashan sen:ei aivan käynyt kuin elokuvissa!Aikas epätasainen ja särmikäs leikkupinta.No, soitto soi ja hyvältä soundaa! Uuden aihion kimppuun sit ensi viikonloppuna. ehän ne särmät siellä päässä mitään haittaa. Kun rakastelu on vilpitöntä, se on parhaita ideoita, mitä Saatana pani käärmeelle antamaansa omenaan. Paras omenan ideoista oli kuitenkin jazzmusiikki. -Vonnegut
Vapinamonologeja |
dfloreno 20.09.2006 16:26:28 | |
---|
ehän ne särmät siellä päässä mitään haittaa. Ei haittaa, ja pahimpia voi kevyesti hioa pois. Sitten vaan liimalla tekee siitä tasaisemman; pitää myös sitä lasia kurissa ettei lähde murtumaan. Pitäsikö laittaa slideshow pystyyn, kaikki laittaa kuvat sildeistä mitä on tehnyt? Toi punaisesta pullosta tehty voi olla aika hotti. God made me funky |
Mäci 20.09.2006 19:32:20 (muokattu 20.09.2006 19:35:23) | |
---|
Toi punaisesta pullosta tehty voi olla aika hotti. No sen pitikin olla...mut osoittautu että onkin vaan värjättyä kirkasta lasia.Suuosa on kirkas.Tosin hyvin sileä on,ihan kuin"lasia".Voi olla että aikaa myöten rapisee värit kieliin...Eikä siitä tullut ihan vähän röpelöistä,vaan about sentin kolot!Mutta toimii ja hyvältä soundaa!Aika hyvä,noin rototyypiks. Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
VesaK 27.10.2006 10:03:24 | |
---|
Mulle on jäänyt vesijohtoputkitöistä muutama metri 22 mm kupariputkea. Aikoinaan lasinen slide tipahti ja hajosi. Korvikkeeksi katkaisin pätkän kupariputkea ja sen jälkeen en ole muuta käyttänytkään. Toimii sekä akustisella että sähkärillä. Vaikka on tullut katkottua joka kitaralaukkuun oma putki ja kokeiltua eri mittaisia versioita niin materiaalia on jäljellä vielä loppuelämäksi ja kaikille slideä soittaville sukulaisille ja tuttaville... |
pökö 28.11.2006 12:21:15 | |
---|
Mä ostin rautakaupasta timanttiterän rautasahaan, sillä sai siistin vaikka aika työlästä puurtamista; saadulle lasijauholle voi olla käyttöä myöhemmin (vrt. keskiajan hoviherrojen ruoanlisät!!!) jos muija käy vittuileen ainasesta kitaran rämpyttelystä ja uusien kamojen etsinnästä... |
Wahi 28.11.2006 12:52:38 | |
---|
Pienestä lääkepurkista saa muuten loistavan sliden! Juuri sopivan kokoinen sormeen. Soundia en oikein osaa kommentoida kun ei muuta vertailupohjaa ole kuin tuo toinen slideni, huono messinki (?) slide. |
Shuffle and Boogie 01.03.2007 10:15:46 | |
---|
Jesus Just Left Chicago |
Magic Bullet 13.05.2007 23:02:54 | |
---|
|
Arabian Lauri 10.01.2008 15:53:29 (muokattu 10.01.2008 15:54:18) | |
---|
Pienestä lääkepurkista saa muuten loistavan sliden! Juuri sopivan kokoinen sormeen. Soundia en oikein osaa kommentoida kun ei muuta vertailupohjaa ole kuin tuo toinen slideni, huono messinki (?) slide. Mä hommasin tuollaisen, mutta en oikein tykännyt siitä. Sattui ilmeisesti vähän liian väljä mun nakeille, kun se hölskyy todella holtittomasti. Sormi mahtuu tosin olemaan mukavammin vähän taipuneena. Mun mielestä saundi oli ehkä ihan ok, mutta en voinut arvata että pikkusormi erittää kosteutta niin paljon että koko purnukka huurtuu sisältä minuutissa. Sitten on sormenpää niin pehmeänä että täytyy pitää tauko... Pidän enemmän normaalista lasisesta, paksuseinäisestä slaidista. "Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs." |