Aihe: Mitä on blues?
1 2 3 4 5 6 721 22 23 24 25
dfloreno
09.11.2005 11:51:13

En ole kuitenkaan niin pihalla asiasta kuin luulet.

No tuskin kukaan on. Ihme topi toi kyllä on, tulee tollaista läppää heittää, kandee jättää rauhaan... Tää pätemisleikki on kyllä ihan viimeinen niitti tälle palstalle, IMO. Sanoit ihan oikein, mitä tulee Googlee:en, kun sitä tietoo tarvitaan, löytyhän sitä. Kyllähän aiheen historia on tärkeä, mutta ei siksi, että voisi esitellä trivia-tietoa ja kyykyttää jengiä; tai ainakin yrittää... täälläkin on kuitenkin asiaan hyvin perehtyneitä immeisiä, voi nesu tulla äkkii kipeeks... ;-).
God made me funky
Veikko
09.11.2005 12:00:21 (muokattu 09.11.2005 12:01:03)
... Tää pätemisleikki on kyllä ihan viimeinen niitti tälle palstalle,

Kompaan satasella. Kohta ei erotuta hevimiehistä jos meno jatkuu tälläsenä. ;-)
Tän mitä on Mitä on blues -keskustelun vois lopettaa. Näitä juttuja on ihan kiva jauhaa vaikkapa baarinnurkassa, mutta tälläsessä nettikeskustelussa tämä aihe ei oikeen toimi.
Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita
BigPapa
09.11.2005 12:00:58 (muokattu 09.11.2005 12:27:57)

että voisi esitellä trivia-tietoa ja kyykyttää jengiä; tai ainakin yrittää...

Ei ole kyse tuosta.Okei asioihin ei kannata perehtyä.Ja jokainen on ihan pätevä blues äijä.Ei kai siinä kuitenkaan ymmärtääkseni ole mitään väärää jos oikein kunnolla tuntee esim.bluesin.Tai ihan minkä tahansa alueen.Eivät kaikki voi olla yhtä hyvin perillä jostain jutskasta kuin toiset,ihan ok.Jokainen harrastaa omalla tasollaan.Sana on vapaa.Ja mitä pätemiseen tulee niin ei minulla ole siihen tarvetta.Rumpaleista kysyttiin ja siihen vastasin oman kantani.Laittakaa niitä omia rumpali ehdokkaitanne,niitäkin varmaan löytyy.Pätemisiin T.BigPapa ; )

Mites muuten voisin sanoa rumpaleiden klaaraavan jutun jos en olisi soittanut niiden kanssa.Olisi hiukan ulkokohtaista lähteä heittämään arvioita kuulopuheiden tai jonkin muun perusteella.En edes noita nuoremman polven rumpaleita tiedä ellei Salesvuota sellaiseksi lasketa.Kiitos ja anteeksi.

voi nesu tulla äkkii kipeeks... ;-)

Kaipaisi hiukan selvennystä.....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
dfloreno
09.11.2005 12:31:15

Kompaan satasella. Kohta ei erotuta hevimiehistä jos meno jatkuu tälläsenä. ;-)
Tän mitä on Mitä on blues -keskustelun vois lopettaa. Näitä juttuja on ihan kiva jauhaa vaikkapa baarinnurkassa, mutta tälläsessä nettikeskustelussa tämä aihe ei oikeen toimi.

Loistavaa itsekuria: lukkoa keskustelijoiden toimesta! :). Moderaattorit, hei? :)
God made me funky
BigPapa
09.11.2005 12:33:41 (muokattu 09.11.2005 12:34:21)

No selvishän se.Tätä on siis blues?

Loistavaa itsekuria: lukkoa keskustelijoiden toimesta! :). Moderaattorit, hei? :)
BigPapa
09.11.2005 14:32:51 (muokattu 09.11.2005 14:33:48)

Katselin tuossa Bluesniksipirkkaa ja tuli mieleen että eräältä frendiltä aikoinaan sain sellaisesta paksummasta lasista tehdyn sopivan kokoisen lääkepullon slideksi.Ihan toimiva putki,soundiakin kuulee Coupe De Villen ykköslevyllä Rideawayssä.Biisin nimi varmaankin aiheuttaa assosiaatioita jonkin biisin suuntaan.Sitten jossain vaiheessa se slide hajosi,putos lattialle.Vieläköhän sellaisia saisi jostain?
M-Juhana
09.11.2005 15:48:18

Katselin tuossa Bluesniksipirkkaa ja tuli mieleen että eräältä frendiltä aikoinaan sain sellaisesta paksummasta lasista tehdyn sopivan kokoisen lääkepullon slideksi.Ihan toimiva putki,soundiakin kuulee Coupe De Villen ykköslevyllä Rideawayssä.Biisin nimi varmaankin aiheuttaa assosiaatioita jonkin biisin suuntaan.Sitten jossain vaiheessa se slide hajosi,putos lattialle.Vieläköhän sellaisia saisi jostain?

Mun rakas äitini puuhailee maalaus yms. jutuissa ja keräilee lääkepulloja maaleille. Oon niitä aina siihen-malliin tutkinut. Mut kovin ohutta lasia on hänen pullot :-) slideks.
möllykkä -Tetsuo-
dfloreno
09.11.2005 16:18:59

Mun rakas äitini puuhailee maalaus yms. jutuissa ja keräilee lääkepulloja maaleille. Oon niitä aina siihen-malliin tutkinut. Mut kovin ohutta lasia on hänen pullot :-) slideks.

Noi voi toimiakin, koska niissä pulloissa on pohja, joka lisää sitä massaa siihen slideen. Tähän perustuu esim. juuri tuo Corricidin-lääkepullon toimivuus, tälläiasta slidee käyttää monet noista etelänrockin-paavoista, johtuen kenestä muusta kuin Duane Allmanista. Eli semmoinen ohut lasislide, missä ei oo pohjaa ei kuulosta läheskään samalta kuin tuommoinen puteli, plus tuntumaon paljon huterampi.
God made me funky
dfloreno
09.11.2005 16:20:17

Löytyyhän noita, esim. http://www.custom-sounds.com/epages … 062741d94dcd010610+EN/products/1051

eikä oo edes kovin kallis.
God made me funky
BigPapa
09.11.2005 16:40:35 (muokattu 09.11.2005 16:43:25)

Kiitos vinkeistä.
Veikko
09.11.2005 19:38:05
Lappisoitannossa tai sen harjoittelussa mulla on vanha pikkuinen yskänlääkepullo. Ohut ruskeaa lasia. Kirkas soundi lähtee. Enemmän sellanen southern kuin blues.
dfloreno
09.11.2005 19:53:00

Lappisoitannossa tai sen harjoittelussa mulla on vanha pikkuinen yskänlääkepullo. Ohut ruskeaa lasia. Kirkas soundi lähtee. Enemmän sellanen southern kuin blues.

lappi... ööh, siis sylissä vai jossain joiku-hommissa? :) joo, lasi kyllä toimii mustakin parhaiten, tollei vaan lapstailiin monet lasiputket on liian kevyitä... setit kun on kuitenkin .016-> ...
God made me funky
M-Juhana
09.11.2005 19:55:07

lappi... ööh, siis sylissä vai jossain joiku-hommissa? :) joo, lasi kyllä toimii mustakin parhaiten, tollei vaan lapstailiin monet lasiputket on liian kevyitä... setit kun on kuitenkin .016-> ...

Hei lukasin sun kuvauksen, sulla on tollainen Appalause strato ? Made in korea ??
möllykkä -Tetsuo-
Veikko
09.11.2005 20:03:03

Syli. Joikuasteelle en ole päässyt vielä. Juu, mulla on .013 siinä toimii. On ne liian ohuet blueskäyttöön vähä kait, minut saa ampua ;).
M-Juhana
09.11.2005 20:06:33

Syli. Joikuasteelle en ole päässyt vielä. Juu, mulla on .013 siinä toimii. On ne liian ohuet blueskäyttöön vähä kait, minut saa ampua ;).

Hei, ei ole olemassa ohjekirjaa bluesin vaatimista kieltenvahvuuksista.
möllykkä -Tetsuo-
dfloreno
09.11.2005 20:10:19 (muokattu 09.11.2005 20:16:58)

Hei lukasin sun kuvauksen, sulla on tollainen Appalause strato ? Made in korea ??

Joo, ostin se joskus huutokaupasta 110mk... Se body on ihan kauhee, vaneria, jonka joku on itse maalannut valkoiseksi automaalilla. Ihan karmee, mutta siinä on aivan uskomattoman hyvä kaula. Siis aivan täydellinen muodoiltaan ja just oikeat nauhat: ei isot eikä pienet. Taidan jossain vaiheessa teetättää tosta kaulasta replikan jollain kitarasepällä, kun tulee stratolle oikeesti tarvetta. Toi on mulla avoimessa G:ssä ihan slide-hommissa, siinä ne mikit on ihan kummalliset, se on kyllä yksikelaiset, mutta paljon leveämmät, ja soundi kanssa jotain ennenkuulumatonta; onneksi tohon slide-hommaan ei oo niin vakiintuneita soundimieltymyksiä, niin kaikki käy. Mutta oikeesti hyvä skeba. :).

EDIT: ja jos jollain on tollainen turhaqna roikkumassa, ostan mielelläni pois. En o nimittäin muita yksilöitä nähnyt kun omani. Siis stratoja.
God made me funky
dfloreno
09.11.2005 20:14:07

Joo, ajattelinkin. Tuli muuten joikusta mieleen, kylläpä Norjan pojjiaat taas veti kovan ässän hihasta: http://www.halua.no/ ... hyvä soundi, ja musta tosi makeekin! Paljonkohan lienee hinta? Mutta ei kai liian ohuita kieleä voi olla? (njoo, .008 triiit traat sweep...) riippuu ihan vireestä. Mua nyt tällä hetkellä miellyttää tommoinen pudotettu vire (c, jne..)
God made me funky
dfloreno
09.11.2005 20:16:03

Hei, ei ole olemassa ohjekirjaa bluesin vaatimista kieltenvahvuuksista.

Aivan, eikä se tee kenestäkään miehekästä soittaa paksuilla kielillä. Prkl, ne maksaakin liikaa.. ;)
God made me funky
Veikko
09.11.2005 20:22:13
Mutta ei kai liian ohuita kieleä voi olla? (njoo, .008 triiit traat sweep...) riippuu ihan vireestä. Mua nyt tällä hetkellä miellyttää tommoinen pudotettu vire (c, jne..)

Juuh, ja orkesterin kanssa ei bluesia soitella. Yksin sitä veivailen. Tolla yskänlääkepullolla on kiva kotona keskenään soitella. Tosin välillä kyllä treenikämpilläkin ujutan sitä johonkin väliin. Ihan alkutekiöissään oon vielä sliden ja eri vireiden kanssa. Vaikeaa puuhaa, mutta silloin kun sattuu hyvin meneen tuntuu ihan jumalattoman hyvältä.

Ps. Nyt muuten kuuntelen BB. Kingin ja Claptonin yhteislevyä. Tämä kulkee kivasti.
M-Juhana
09.11.2005 20:22:31

Joo, ostin se joskus huutokaupasta 110mk...

Aha, kysyin , kun mulla on ton merkkinen "hevi" kitara tos seinällä. N, 87 vuodelta. Siinä on ilmeisesti kans body jotain vaneeria (en oo enempi tökkiny) mut siinä on joku "floikka" talla viritelmä, joka toimii ihan jees ja tossa on kans kaula ihan helvetin asiallinen , meinannu sen ruuvata irti muutamaan kertaan ja laitaa johonkin parempaan bodyyn.

Tuota merkkiä en ole kauheasti tavannut, mut kitara on oikein siististi tehty ja soi & toimii moitteetomasti. Mikkien & bodyn puutteet huomioiden !! Soitettavuus ihan hyvä.

Sellainen Jackson / Charvel tyyppinen, h-s-s mikeillä.
möllykkä -Tetsuo-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)