Aihe: John Mayer Trio
1 2 3 4 5
JMTrio
23.12.2009 21:31:45 (muokattu 23.12.2009 21:32:29)
Hullu se kyllä on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta hyvin se soittaa ja hyvää musiikkia se myös tekee.

Ehkä Mayerin suosion takana tällä hetkellä on se, että mies uskaltaa tehdä töitä eri musiikkityylien edustajien kanssa. Vaikka esimerkiks rap-musiikki onkin kaukana meikäläisen suosikkityylistä, niin kyllä esim. tuota on huvittavaa katsella kun ensimmäiset 2,5min kelaa eteenpäin: http://www.youtube.com/watch?v=PMBMpg5Y_KY
velsa
23.12.2009 23:44:22

Kuuntelin tossa just sen uuden lätyn (Battle Studies) ja kyllä toimii......onhan sielä niitä hempeitä hetkiä mut tää Jamppa on tajunnut että soittaakseen Trion kanssa isoilla lavoilla ison tuotannon blues/rock keikkoja sen on myytävä vidusti levyjä Pop osastolla.....ja mikäs siinä myydessä kun materiaali on lähestulkoon täydellistä!!!!
Harvinainen hahmo siinäkin mielessä että sävelkynä on erittäin terävä
eikä turhaa kitaran vingutusta sotketa tähän kuvioon.....se tehdään Trion kanssa....ymmärrän täysin että tän tason soittaja haluaa myös tuoda sen kitaristin itsestään esille isolle yleisölle mutta henkilökohtaisesti diggaan tätä Poppis osastoa enemmän.......päteviä kitaran vinguttajia on nykyään jo joka snagari jonossa mutta biisintekijöitä ei niinkään!!!!!

Tosin Crossroads on aivan sairaan kova!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
blaekie
24.12.2009 00:33:36

velsa: .......päteviä kitaran vinguttajia on nykyään jo joka snagari jonossa ....

Missä semmonen snagari on ? , mä voisin hakee sieltä spudarit, jos vaikka tarttus jotain ketsuppia, sinappia ja valkosipulii rinnuksiin :)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
arc
24.12.2009 01:04:51
Tosin Crossroads on aivan sairaan kova!!!!!!

Livenä se gruuvaa vielä enempi :)
velsa
24.12.2009 01:13:28

blaekie: Missä semmonen snagari on ? , mä voisin hakee sieltä spudarit, jos vaikka tarttus jotain ketsuppia, sinappia ja valkosipulii rinnuksiin :)

Eikös sulla ne oo jo rinnuksilla.....8D
blaekie
24.12.2009 01:30:17

velsa: Eikös sulla ne oo jo rinnuksilla.....8D

Sinnehän ne tahtoo aina valahtaa, vaikka kuinka siististi yrittäs syödä ! Sitä se muijakin aina valittaa. 8)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
velsa
24.12.2009 01:32:29

blaekie: Sinnehän ne tahtoo aina valahtaa, vaikka kuinka siististi yrittäs syödä ! Sitä se muijakin aina valittaa. 8)

Joo,mut se on muijien tehtävä......ilman niitä meil olis aivan liian letkeetä.....8DDDD
apenaattori
24.12.2009 11:35:13
Ja pidätkös sinä Bonamassaa jotenkin persoonallisempana häiskänä ku tätä?????
Mitä uutta tai tuoretta se on tähän skeneen tuonu??????

Pidän. Mielestäni Bonamassan tapa soittaa bluesia on huomattavasti omaperäisempi, kekseliäämpi ja mielenkiintoisempi kuin Mayerin. Pidän myös Derek Trucksin soittoa huomattavasti mielenkiintoisempana. Molemmat näistä ovat ottaneet runsaasti bluesin ulkopuolisia vaikutteita ja yhdistäneet ne hienosti blues-perinteeseen, Mayer on blues-puolella jumittunut aika lailla tuttuun ja turvalliseen texasstratoblues -osastoon.

Mutta saatanan kova jätkähän tuo Mayer on, en vain pidä häntä mitenkään erityisen noteerattava blues -kitaristina. Allekirjoitan täysin kommentit miehen soitto- ja laulutaidosta, aika järjetöntä settiä äijä vetää samalla kun laulaa ja molemmat menevät 100% puhtaasti. Velsan kommentti bluesin ja popin rinnastamisesta on myös totta, kyllähän se sydäntä lämmittää kun bluesia soittava äijä myy levyjä ja kyntää Hollywood -kaunottaria.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
arc
24.12.2009 15:34:18
Pidän. Mielestäni Bonamassan tapa soittaa bluesia on huomattavasti omaperäisempi, kekseliäämpi ja mielenkiintoisempi kuin Mayerin. Pidän myös Derek Trucksin soittoa huomattavasti mielenkiintoisempana. Molemmat näistä ovat ottaneet runsaasti bluesin ulkopuolisia vaikutteita ja yhdistäneet ne hienosti blues-perinteeseen, Mayer on blues-puolella jumittunut aika lailla tuttuun ja turvalliseen texasstratoblues -osastoon

Mä olen tässä pikkusen erimieltä. Bonamassaan en ole tutustunut youtubea enempää, mutta Derecki kaikessa virtuoosimaisuudessaan on musta aika lähellä Duanea, eikä mun mielestä erotu niin hyvin juuri persoonallisella tavalla. Mayerissa on jotain mystisen samaistuttavaa hyvän lyriikkapäänkin ja oivan sarkasmihuumorin ansiosta näin reilu kakskymppiselle miehelle :)

Riippu tietysti vähän mistä näkökulmasta katsoo. Mayer on mulle enemmän songwriter, kun nämä kaksi on törkeen kovia soittajia.
BigPapa
24.12.2009 16:20:07

Mayer on blues-puolella jumittunut aika lailla tuttuun ja turvalliseen texasstratoblues -osastoon

Tää on must hyvä juttu.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
velsa
25.12.2009 00:32:10 (muokattu 25.12.2009 00:36:17)

apenaattori: Pidän. Mielestäni Bonamassan tapa soittaa bluesia on huomattavasti omaperäisempi, kekseliäämpi ja mielenkiintoisempi kuin Mayerin. Pidän myös Derek Trucksin soittoa huomattavasti mielenkiintoisempana. Molemmat näistä ovat ottaneet runsaasti bluesin ulkopuolisia vaikutteita ja yhdistäneet ne hienosti blues-perinteeseen,

Mähän diggaan Mayerissä nimenomaan sitä biisin tekijä/laulaja osastoa ja rytmiikkaa koska sielä sen jampan vahvuus mun mielestä on (vaikkakin myönnän että kuunteleminen on huomattavasti helpompaa kun katsominen....8D).......mä luulen et noita kovia SRV spedejä on maailma pullollaan ihan ilman sitäkin!!!

Mutta,jos se on persoonallisempaa tai tuoreempaa ja omaperäisempää soittaa Robben Fordin ja Scott Hendersonin likkejä kun SRV:n ja Hendrixin ni sitten Bonamassa on varmaan persoonallisempi......mutta oikeesti,kandee tutustua noihin em. jamppoihin jos diggaat tommosta fuusio sävytteistä bluesia....ne on kehittäneet sen stailin millä Bonamassa operoi......!!!

Mutta Derek Trucks on aivan eri tarina .......se on kehittänyt itse täysin käsittämättömän stailin soittaa järjettömän hienoja ja aivan vidun hankalia intervalleja ja vielä slidellä.....tosin näin jonku youtube pätkän missä se soitti niitä samoja juttuja ilman slideä.......!8D

Itsekään en sitä pitänyt parivuotta sitten vielä muuna kun isojen poikien jäljittelijänä mut hommasin pari sen omaa lättyä ja leuka putos lattiaan!!!!!

Tosin se musa menee snadisti yli hilseen meikäläisellä mutta kauhee ukko se on soittamaan ja ymmärrän täysin että tommonen perus southern äijärokki ei ehkä anna sille kaverille tarpeeks haasteita....!!!!
apenaattori
25.12.2009 01:56:20 (muokattu 25.12.2009 01:56:47)
Mutta,jos se on persoonallisempaa tai tuoreempaa ja omaperäisempää soittaa Robben Fordin ja Scott Hendersonin likkejä kun SRV:n ja Hendrixin ni sitten Bonamassa on varmaan persoonallisempi......mutta oikeesti,kandee tutustua noihin em. jamppoihin jos diggaat tommosta fuusio sävytteistä bluesia....ne on kehittäneet sen stailin millä Bonamassa operoi......!!!

Jeps, molemmat herrat on tsekattu mutta olen yhä sitä mieltä että Bonamassa on onnistunut sekoittamaan todella monet eri vaikutteet täysin uniikiksi soittotyyliksi ja bluesrockin muodoksi. Tärkein yksittäinen elementti on ehkäpä Eric Johnson -juttujen tuominen bluesympäristöön.

Mutta Derek Trucks on aivan eri tarina .......se on kehittänyt itse täysin käsittämättömän stailin soittaa järjettömän hienoja ja aivan vidun hankalia intervalleja ja vielä slidellä.....tosin näin jonku youtube pätkän missä se soitti niitä samoja juttuja ilman slideä.......!8D

Joo Trucks on tietyllä tapaa enemmän pioneeri ja edelläkävijä kuin Bonamassa. Kukaan ei ole ikinä fraseerannut (en ole ainakaan kuullut) niin vivahteikkaasti ja laulumaisesti kitaralla kuin Trucks, slidella tai ilman. Yksikään nuotti ei ole tavallaan vapaana tai ilman fraseerausta hetkeäkään, vaan kaverilla on tavallaan koko ajan jokin juttu meneillään. Tyyli on täysin uniikki ja käsittämättömän hieno. Sairas jätkä, olen ajatellut että voisi seuraavan kymmenen vuoden aikana ottaa edes prosentin haltuun siitä tatsista mikä Trucksilla on.

Tosin se musa menee snadisti yli hilseen meikäläisellä mutta kauhee ukko se on soittamaan ja ymmärrän täysin että tommonen perus southern äijärokki ei ehkä anna sille kaverille tarpeeks haasteita....!!!!

Jeps, itse pidän Trucksin vedoista perus southern rock -kuvioissa, mutta diggailen myöskin Songlinesin etnojazz -kikkailuista.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
velsa
25.12.2009 02:38:39

apenaattori: Jeps, molemmat herrat on tsekattu mutta olen yhä sitä mieltä että Bonamassa on onnistunut sekoittamaan todella monet eri vaikutteet täysin uniikiksi soittotyyliksi ja bluesrockin muodoksi. Tärkein yksittäinen elementti on ehkäpä Eric Johnson -juttujen tuominen bluesympäristöön.

Eric Johnson........niin, tää piuhaspede jolla on ihan ufo juttuja tyyliin "punaisessa piuhassa on parempi soundi kuin mustassa kun se värähtelee kosmisella tajuudella taivaanrannan tuollapuolen aamuauringon väläytellessä vehreätä olemustaan".....ja silti sen oma skeba kuulostaa viululta....ei siinä mitään,jos diggaa....8D

Viulu on hieno peli......esim. pingismailan korvikkeena....8DDD

Joo,vitsi,vitsinä.......itekki tässä taas yrittäny kuunnella vähän muuta ku tota perusröytöä....!!!
Aina ku tulee sellanen fiilis et vau,tänään mä vedin aika mageesti,ni kannattaa panna joku Joe Passin levy soimaan ni tajuu ihan vidun äkkiä ettei tajuukkaan muuten musasta mitään......8D
BigPapa
25.12.2009 11:46:22

Aina ku tulee sellanen fiilis et vau,tänään mä vedin aika mageesti,ni kannattaa panna joku Joe Passin levy soimaan ni tajuu ihan vidun äkkiä ettei tajuukkaan muuten musasta mitään......8D

Niin, siis sit huomaa ettei tajuu siitä Joe Passin musasta yhtään mitään...8D
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Jukka
26.12.2009 13:11:24
Uuden levyn alkupuoli toimii hillityllä singersongwriter-tyylillä mallikkaasti. Sanoitukset toimii kuten melkein aina Mayerilla. En ole itse vielä oikein päässyt levyyn "sisälle". Pitänee siis kuunnella lisää.

Continuum on äärimmäisen hieno albumi. Diggailin Mayerista aiemminkin mutta tuon levyn jälkeen kolisi isosti.

Where The Light Is on huippudvd. Sooloa, Trioa, Koko bändiä. Kaiken kaikkiaan loistava pakkaus. Suosittelen tätä ehdottomasti jos JM ei ole aiemmin kovinkaan tuttu.
velsa
27.12.2009 00:42:06

BigPapa: Niin, siis sit huomaa ettei tajuu siitä Joe Passin musasta yhtään mitään...8D

Niin......tai sit ylipäätään.....8D
JMTrio
31.12.2009 01:02:28
Trio veti ensimmäisen keikkansa reiluun kahteen vuoteen eilen San Diegossa (ei Las Vegasissa niinkuin aiemmin kirjoitin).

Hyvältä kuulostaa edelleen: http://www.youtube.com/watch?v=8cm-Ej1MKzg
BigPapa
31.12.2009 01:06:39

velsa: Niin......tai sit ylipäätään.....8D

Kyl se voi mennä yli päänkin ku kohille osuu...8D
velsa
31.12.2009 03:50:27

BigPapa: Kyl se voi mennä yli päänkin ku kohille osuu...8D

Ja meneekin....8D
Tuomas.
31.12.2009 16:15:54
Hyvältä kuulostaa edelleen

Kattelin noita muita videoita samalta keikalta ja ehkä vähän nihkee olo jäi. Lähinnä toi laulupuoli tökki mun mielestä. Groovas kyllä (totta kai) mutta jotenki ei ollu samaa fiilistä ku esim tässä pätkässä:

http://www.youtube.com/watch?v=RckfbOm84Qc
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)