Aihe: Ehdotus suomen kovimmaksi blues-äijäksi
1 2 3
samueld
10.03.2004 23:03:08

Stevie Ray Vaughanin versiona.

Mikä ei ole hyvä Vaughanin versiona?
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Amos M
11.03.2004 18:44:01
Kovin Blues-Äijä on nimittäin itse Äijä eli Sakari "Sonny Boy Mangnusson" Helle. Suomen "ensimmäinen" blueshuuliharpisti...

Muita jo mainittujen Pepen ja Daven ohella ovat meikän korvilla kuunneltuna ovat ainakin Groovy Eyesin Jussi Raulamo ja J. Leino, mutta ehkä heidän Äijä-tittelinsä on vielä narikassa.

Raulamosta diggaan miehen persoonallisen linjansa takia. Omien sanojensa mukaan hän pyrkii soittamaan vain hyvää musiikkia ja mulla on aika samanlainen maku... Täytyis vaan itsekin muistaa, että musaa on tasan kahta lajia: Hyvää ja huonoa.

Loppupäätelmänä annan ääneni Pepelle, koska on pitkän päivätyön tehnyt bluesin ja huuliharpun eteen. Levyt ja esiintyminen ovat mailmanluokan tasoa. Daven kohdalla muistan erään hänen vähemmän onnistuneen keikkansa, joten ratkaisu omalta osaltani on selvä.
JC
11.03.2004 19:12:36
Minä annan ääneni Jake Voutilaiselle toivoen, että Jake näkee tämän ja innostuu tekemään jatkoa Determination-levylleen.
R M
02.05.2004 00:15:41
Mun mielestä Seppo Valjakka on kovin suomalainen. Äänestä kuuluu että on juotu muutakin kuin kirnupiimää ja kitara laulaa niin kuin kitaran kuuluu laulaa. Kyseiseltä herralta on yksi levy ulkona ja toinen julkaistaan ennen kesää. Keikkailee harvakseltaan, mutta silloin kun soitta livenä niin soittaa isolla bändillä (live kokoonpanossa soittavat mm. Nikku, Masa Maijanen jne.). Suosittelen tutustumaan.
reijoteppo
02.05.2004 02:28:29 (muokattu 02.05.2004 09:05:17)
Kyllä...Olenaisimpia seikkoja on, että lauluäänestä kuuluu, että on juotu muutakin kuin piimää tai jopa maitoa. "Blyys eint natin batö gud mään fiilin pääd..." Jess!!!
Seppe
03.05.2004 08:02:52

Kyllä mun ääni kovimmaks luussiäijäks menee kyllä Davelle. Dave on aika äijä!!
Halleluja Rock'n Rollah!!
bluesman
04.05.2004 17:50:48

no jos nää kehtaatte slumpata niin kandeis laittaa hyvät perustelut kanssa ja miksi.
-kyseessä siis "Ehdotus Suomen kovimmaksi blues-äijiksi":
P.Järvinen-E.Raittinen-E.Boyd-org.Chicago Overcoatista kaikki-D.Lindholm-Timo "Tiibo" Vakkilainen-E.Kuloniemi.-Sameli Rajala.

-aika kapeeta,mut lista ku lista.
Viritä itsesi,- Älä kitaraa. J.LESKINEN ja HIGH STUCK ARE WIT TO!
hessurf
09.05.2004 15:10:15
Kyllä se taitaa olla Heikki Silvennoinen
MJ
10.05.2004 13:09:08 (muokattu 14.05.2004 15:46:54)
Mä voisin nakata tähän ehkä Lefty Willien. Mies on kuitenki kans tehny aika pitkän uran. Lauluääni on pirun mahtava ja soitto kulkee niinkuin helvetti takaperin :D Ei mutta oikeesti.
J-R
15.05.2004 02:14:06
Jaa...vaikeaa ja turhaa on ehkä edes yrittää ketään paremmuusjärjestykseen laittaa. Eero Raittinen laittaa kyllä tätänykyä kanssa ihan mausteiset blueskeitokset. Kypsää ja luontevaa sanon ma...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)