Aihe: Johnny Cash
1 2 3 4 5
Turder
14.11.2006 20:00:02
Siitä leffasta vielä. Minua ainakin häirtisee hiukkasen kun aina näissä tämäntyylisissä leffoissa vedetään ne huumeet niin isoon rooliin. Vaikka ois kama uponnut niin on niiden elämässä ollut muutakin kertomisen arvoista.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Isodee
14.11.2006 21:12:02
Näin myös Highwaymenin Turussa ja rakkaan poikani tipauttavan dublot käsistään, kun Levyraadissa kolmisen vuotta sitten tullut Hurt sai 3v. pojan hiljentymään koko biisin ajaksi ja kysymään rallin loputtua alahuultaa väpäjyttävältä isältään: "Isä, mikä tämä on? Minä tykkän tästä."

Pojalla on hommat kohdillaan jo pienestä pitäen!
steelin
15.11.2006 21:23:35
Pojalla on hommat kohdillaan jo pienestä pitäen!

Aivopesu on järkihomma.
Ikäännyn, myönnän. Ostin kaasugrillin ja töissä soi Iskelmä-Radio.
M-Juhana
18.11.2006 21:47:22

Katoin just 'Walk The Line' leffan. Kaunis leffa, hieno kuva tuosta suhteesta.
-i've seen the grand ole opry, and i've met Johnny Cash, if that ain't country, i'll kiss your ass- David Allan Coe
oo-p
22.11.2006 19:31:59

Cashin uskottavuus on sitä luokkaa, että jos se kaveri mulle suosittelisi, niin ostaisin Jacksonin ykköskepiksi tai ranskalaisen auton...

multa löytyy citroën ja jackson. Ilman Cashin suosittelua..

Mutta Hurt on aivan järjettömän uskomaton biisi.
Terve, ja kiitos kaloista!
oo-p
22.11.2006 19:32:25

Cashin uskottavuus on sitä luokkaa, että jos se kaveri mulle suosittelisi, niin ostaisin Jacksonin ykköskepiksi tai ranskalaisen auton...

multa löytyy citroën ja jackson. Ilman Cashin suosittelua..

Tasapaino
22.11.2006 22:57:08

Taitaapi olla cover. En kyllä muista kenen biisi tuo alunperi on.
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
*Japi*
23.11.2006 07:50:38
Taitaapi olla cover. En kyllä muista kenen biisi tuo alunperi on.

Ompi Nine Inch Nails:in biisi alunperin...
On kyllä iso ero Jouni Käteisen ja ysituuman naulojen esityksissä.
Mahottoman hyvä biisi kuitenkin. Varsinkin Cashin versio on jäätävän hyvä.
Pasi-69
27.11.2006 13:23:47
Johnny Cash Night vol. 2 Ravintola Lepakkomiehessä (Helsinginkatu 1) to 30.11. Housebändinä loistava Tennessee Plates ja läjä vierailevia solisteja (mm. Jussi Syren).
Vaatteet on mustat ja musiikki sitä ihteään. Liput 0 €. Suosittelen lämpimästi! Ainakin taannoinen vol.1 oli erinomainen.
One foot in the grave, one foot on the pedal. I was born a rebel.
oo-p
27.11.2006 17:04:27

Ompi Nine Inch Nails:in biisi alunperin...
On kyllä iso ero Jouni Käteisen ja ysituuman naulojen esityksissä.
Mahottoman hyvä biisi kuitenkin. Varsinkin Cashin versio on jäätävän hyvä.

joo, ainaki minun mielestä hakkaa Cash tuon NIN:n ihan täysin.
riffi-rotta
18.01.2007 16:21:26
Sain ittelleni tuon the man comes aroundin hankittua hurtin innostamana. Ja on kyllä hyvä levy!
Saisitte suositella mulle seuraavaa hankintaa tosta american-sarjasta.
Kiitos
Blue Moon
18.01.2007 17:30:44

Sain ittelleni tuon the man comes aroundin hankittua hurtin innostamana. Ja on kyllä hyvä levy!
Saisitte suositella mulle seuraavaa hankintaa tosta american-sarjasta.
Kiitos

Eka American Recordings albumi on mun mielestä selvästi paras. Cashin laulussa on vielä jonkun verran voimaa jäljellä ja biisit enemmän "Cashin näköisiä" ja soveltuu miehen kapeaan äänialaan ja laulutyyliin.
Mage
18.01.2007 18:46:07
Kyllä tuo Man comes around oli positiivinen yllätys, biisilista vaikutti vähän pelottavalta kun oli jotain beatlesia ja semmoista. Mutta heti nimibiisi löi luun kurkkuun. Toinen helmi levyllä on psykoottinen Sam Hall.

Damn your eyes !
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
RonRoco
18.01.2007 23:40:05
Amerikan äänityksistä nelonen erottuu joukosta aika räikeesti. Mää pidän noita muita melkein parempina vaikka juuri nelonen oli se joka sai näitä muita kuuntelemaan. 5nen on ehkä lähinnä nelosen linjoja.

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen on Sonyn julkaisema tupla-plätty "Personal file". Sony, amerikan äänitysten suosion myötä, sai rohkeutta julkaista nämä Johnnyn -74 äänittämät "mies ja kitara" sessiot. Hienoa materiaalia!

Samoin hieno pläjäys on "My Mother's Hymn Book". Meno on huomattavasti rauhallisempaa ja hartaampaa kuin keskim. muilla American recorrdsin levyillä mutta minä ainakin pidän kovasti. Yksinkertainen on kaunista...
I got the Blues...
Blue Moon
18.01.2007 23:51:23

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen on Sonyn julkaisema tupla-plätty "Personal file". Sony, amerikan äänitysten suosion myötä, sai rohkeutta julkaista nämä Johnnyn -74 äänittämät "mies ja kitara" sessiot. Hienoa materiaalia!

"Personal File" on todella hieno kokoelma. Cashän nauhoitti nämä itselleen, omaksi ilokseen kappaleita, jotka olivat hälle tärkeitä ja erityisiä. Toinen levy on maallista tavaraa ja toinen gospelia. Yhtälailla molempien intiimi tunnelma suorastaan pakottaa kuuntelemaan, mitä Cashilla on kerrottavana.
Marlowe
19.01.2007 16:18:45 (muokattu 19.01.2007 16:19:35)
Aihetta vähän sivuten: Sun Recordsin "Miljoonan dollarin kvartetin" (Presley - Perkins - Cash - Lewis) puolilegendaarinen levy on taidettu julkaista uudelleen bonusraidoilla varustettuna, mutta ilmeisesti Johnny Cashin painos rajoittuu ainoastaan kansikuvassa pönöttämiseen. Olen lukenut version, jonka mukaan mies oli jouluostoksilla, kun muut purkittivat gospel-biisejä studiossa.

Samoin hieno pläjäys on "My Mother's Hymn Book". Meno on huomattavasti rauhallisempaa ja hartaampaa kuin keskim. muilla American recorrdsin levyillä mutta minä ainakin pidän kovasti. Yksinkertainen on kaunista...

Olen kirkosta eronnut ateisti, mutta siitä huolimatta tämä levy herkistää ja pistää ajattelemaan. Kerta kaikkiaan vaikuttavaa kamaa.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Renki
21.01.2007 10:49:02 (muokattu 21.01.2007 10:50:03)

http://www.youtube.com/results?sear … query=johnny+cash&search=Search

On se kyllä äijä.

San Quentin pätkä on ruvennut merkkaamaan mulle jotakin oikeastaan vasta leffan jälkeen kun en ennen sitä tiennyt taustoista palijo mittään.
Nykyään mää en enää sitten osaa kattoo sitä niin ettei tulisi tippa linssiin. Kele!
Jos ois rummut niin vois soittaa.
Riiski
27.01.2007 10:29:51
ilmeisesti Johnny Cashin painos rajoittuu ainoastaan kansikuvassa pönöttämiseen.

Ostin aikoinaan Million Dollar Quartetin vinyylipainoksen ja ainakin yhden kappaleen taustalla olin kuulevinani Cashin mörinää hyvin lyhyen ajan verran. En nyt muista mikä kappale se oli kun ei ole enää vinyylisoitinta, enkä omista kyseisen levyn CD painosta. Mutta onko kellään muulla kuulohavaintoja Cashin läsnäolosta, vai tekikö korvani tepposet?
M-Juhana
11.04.2007 09:19:20

Johnny Cashin entinen kotitalo paloi maantasalle
11.04.2007 08:49

Kantrin ja folkin supertähden Johnny Cashin entinen kotitalo on tuhoutunut tulipalossa. Edesmennyt Cash asui vaimonsa laulaja June Carter Cashin kanssa Tennesseessä sijaitsevassa talossa vuodesta 1968 lähtien elämänsä loppuun saakka. Johnny Cash ja June Carter Cash kuolivat kumpikin vuonna 2003.

Talo kuului ennen tuhoutumistaan legendaarisesta Bee Gees -yhtyeestä tunnetulle Barry Gibbille, joka piti sitä loma-asuntonaan. Palon syttymissyy on hämärän peitossa, mutta rakennuksessa oli menossa remontti. Gibb halusi tehdä talosta levytysstudion. Muusikko kertoi tiedottajansa välityksellä olevansa surullinen ja järkyttynyt tapahtuneesta.

(MTV3-STT-Reuters)

Just, tana popparit..:-(
If I get to drunk tonight, Jesus gonna drive me home. -Shooter Jennings-
mrk
11.04.2007 20:47:18
Taisi olla palon syynä Disco Inferno...
"Short On Long Term Goals"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)