Aihe: Eric Clapton
1 2 3 4 515 16 17 18 19 20 21
BigPapa
27.06.2011 22:19:23 (muokattu 27.06.2011 22:32:18)

Hyvää illan jatkoa.
poppamies
01.07.2011 21:35:24

J.Hollström: Ericin ei tarvi kysellä mitn. Eric is God.

Jåå. Eerik Laptop is.
G strings are for strippers
bluesy
01.07.2011 23:18:36
HBM: Ainoastaan etummainen Twini on käytössä ja takana oleva on varastyrkkari. Jos toinen vahvistimista laukeaa, niin varavahvistin on nopeasti saatavissa käyttöön ilman, että yleisö joutuu kohtuuttomasti odottamaan.
näin on monella muullakin...marshalleja voi pinota vaikka miten hurjan pinon mut eipä ääntä lähde ku yhdestä...on "varalla" tai on "tyhjiä"...näyttää hienolta ku on iso patteristo!
blues guitar
02.07.2011 09:02:00

bluesy: näin on monella muullakin...marshalleja voi pinota vaikka miten hurjan pinon mut eipä ääntä lähde ku yhdestä...on "varalla" tai on "tyhjiä"...näyttää hienolta ku on iso patteristo!

Tai sitten lavalla on pelkästään "feikkikaappeja". Esim . ZZ-top
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
e.c
27.07.2011 19:49:51
Derek & The Dominos: Live At The Filmore tuli juuri postista ja melkeinpä parasta Kläpää tuplalevy täynnä. Suosittelen!

Pitkät biisitkään ei tunnu tylsiltä tiukan komppiryhmän ja Ericin svengaavan riffittelyn ja monipuolisen sooloilun vuoksi!
"Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly
mattim
28.07.2011 13:06:22

p3na: http://www.youtube.com/watch?v=6LKBY6iLdmU

Jumaliste Clapton löytänyt SAUNDIN takaisin!

Tässä sielu lepäs, ei ollut kiire minnekäään ja asian ytimeen päästiin.
Tseka bu hao, tseka bujao, sie sie ni !
rheinone
28.07.2011 21:38:50
BigPapa: No jos nyt joku on sitä mieltä että delta-blues ei oo hyvä juttu, niin sitten on. Minä olen erimieltä ja niin tuntuis olevan E.C. myös. Tollanen monotonisuuden kelaaminenhan kertoo pellkästään kuulijan rajoittuneisuudesta. Niinkuin tossa jo kirjoitinkin niin delta-bluesissa monotonisuus on joskus hyvinkin harkittua ja tietoista ja se ei oo ollenkaan huono juttu. Mutta jos ei bluesia ei tunne eikä tajua noin niinkuin hieman syvällisemmin, niin sitä ei sitten tajua.

Johan on menny blues akateemiseksi näköjään, vittu.

Eikä se Eric edellenkään kysele keltään neuvoa, että saako vedellä monotonisiakin biisejä jos siltä tuntuu.

Saa saa mut tässähän kommentoitiin miltä lopputuos kuulostaa.

Erittäin hieno delta -blues biisi tämä Travelin' Alone.

On on, muttei Cläpa siihen osannu henkeä puhaltaa, ei munkaan mielestä.
BigPapa
30.07.2011 14:36:31

rheinone: Johan on menny blues akateemiseksi näköjään, vittu.

Miten niin akateemiseksi. Jos blues ei jollekin putoo niin sitten ei putoo.
Ei sitä pakko ole kuunnella.

Saa saa mut tässähän kommentoitiin miltä lopputuos kuulostaa.

Juu hyvältä se mun mielestä kuullostaa.

On on, muttei Cläpa siihen osannu henkeä puhaltaa, ei munkaan mielestä.

Kyllä sai henkeä puhallettua siihen hienosti, mun mielestä.
rheinone
30.07.2011 20:23:18
BigPapa: Miten niin akateemiseksi.

Voisitko ystävällisesti kertoa kuinka syvällisesti bluesia tulisi tuntea, jotta saisi heittää tänne kommenttia, puolesta tai vastaan, ilman että BigPapa rupee hyppimään seinille? Eikö se, että pyörii roots-osastolla, riitä vakuuttamaan teikäläistä siitä, että aitoa kiinnostusta bluesiin löytyy?

Jos blues ei jollekin putoo niin sitten ei putoo.
Ei sitä pakko ole kuunnella.

Kyllä blues ainakin meikäläiselle putoo. Ei se silti tarkoita sitä että mikä tahansa siihen suuuntaan räkästy veto kuulostaa hyvälle; Eikä myöskään sitä että kumarreltais jotain jalustalle nostettuja artisteja riippumatta siitä minkälaista matskua ne pukkaa ulos.
BigPapa
30.07.2011 21:31:05 (muokattu 30.07.2011 21:46:13)

rheinone: Voisitko ystävällisesti kertoa kuinka syvällisesti bluesia tulisi tuntea, jotta saisi heittää tänne kommenttia, puolesta tai vastaan, ilman että BigPapa rupee hyppimään seinille? Eikö se, että pyörii roots-osastolla, riitä vakuuttamaan teikäläistä siitä, että aitoa kiinnostusta bluesiin löytyy?

Kukin miettiköön tykönänsä paljonko sitä haluaa tuntea tai tutkia. Melko ikäviä nämä henkilökohtaisuudet joihin aika helposti näytetään mentävän. Juuri tälläisten vuoksi en ole viimeaikoina paljon viihtynyt tällä forumilla.
Enhän minä voi tietää nimimerkin perusteella paljonko kukin on aikaansa käyttänyt esim. bluesiin ja sen tyylien tuntemiseen ja mitä se oikeestaan mulle kuuluukaan. Jonkun verran kyllä hiffaa siitä miten joku bluesista kirjoittaa tai sitä määrittelee. Mut ihan vapaasti kukin tyylillään.

Kyllä blues ainakin meikäläiselle putoo. Ei se silti tarkoita sitä että mikä tahansa siihen suuuntaan räkästy veto kuulostaa hyvälle; Eikä myöskään sitä että kumarreltais jotain jalustalle nostettuja artisteja riippumatta siitä minkälaista matskua ne pukkaa ulos.

Ihan vapaasti kuuntelet mitä haluat, eihän se mulle kuulu, eihän. Mullakin on mielestäni oikeus sanoa, jos jostain pidän tai olen mahdollisesti erimieltä jostain asiasta. Sitähän se keskustelu on, mutta henkilökohtaisuudet on ikäviä. Jalustalle nostot ei kuulu mun hommiin, eikä vaikuta siihen mistä minä pidän ja mistä en.

Just hommasin nämä CD levyinä ja oon näitä roots levyjä pyöritellyt. On hienoa meininkiä:

Please Please Me (1963)
With The Beatles (1963)
A Hard Day's Night (1964)
Beatles for Sale (1964)
Help! (1965)
Revolver (1966)

Ai niin ja sit ton

James Whild Lea: Therapy CD:n, mahti levy, mun mielestä.

http://cdon.fi/musiikki/lea_james_whild_%28slade%29/therapy-7568039
kotoilija
08.08.2011 10:11:48
Laitoin jo viestin "Soinnut tähän biisiin" ketjuun, mutta kysytään nyt täälläkin. Tietääkö joku sointuja/tabeja tuohon Travelin' alone kappaleeseen?
blues guitar
08.08.2011 21:26:11 (muokattu 08.08.2011 21:28:25)

Cool-guitarist: Laitoin jo viestin "Soinnut tähän biisiin" ketjuun, mutta kysytään nyt täälläkin. Tietääkö joku sointuja/tabeja tuohon Travelin' alone kappaleeseen?

Am taitaa olla tolla vide olla.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
p3na
12.08.2011 12:22:27
http://www.youtube.com/watch?v=ugB2PGnlvTw&feature=related

Empä ollut tuota äänitettä ennen kuullut ja on kyllä 70-luvun claptonin helmi. Toki muitakin hyviä löytyy, mutta tuo jotenkin iskee eniten.
rheinone
12.08.2011 13:44:50
p3na: http://www.youtube.com/watch?v=ugB2PGnlvTw&feature=related

Empä ollut tuota äänitettä ennen kuullut ja on kyllä 70-luvun claptonin helmi. Toki muitakin hyviä löytyy, mutta tuo jotenkin iskee eniten.

Täähän on niitä samoja aikoja ku tehtiin Just One Night tupla-live? Sitä tuli kuunneltua aivan mielettömästi silloin vuonna nakki ja muussi.
Bald Anus
07.09.2011 00:41:01

Luin tuon omaelämäkerran pitkästä aikaa ja kyllä on ollut melkoinen Clapton -trippi siitä lähin päällä. Tuli ostettua Fender Custom Shopin Clapton Stratokin, heh.

Mutta asiaan, ostin tuon Winwoodin ja Claptonin Madison Square -liven ja on kyllä aivan loistava! Claptonkin kuulostaa paremmalta groovaavamman rumpalin kanssa, jotenkin Steve Gadd ei ole koskaan minua vakuuttanut Claptonin bändissä.

Lisäksi olen todennut, että Clapton oli parhaimmillaan ehkäpä 90-luvulla. Tästä todisteina useat livevedot (mm. live in hyde park -DVD), sekä From the cradle, sekä sitä seuraavat livevedot. Toisaalta ukko on myös 2000-luvulla soittanut aivan perkeleellisen hyvin. Jotenkin tuntuu, ett 70-80 -luvulla soitto ei ollut yhtä kiihkeää ja intensiivistä. Huumeet ja viina vaikuttaneet asiaan?
poppamies
07.09.2011 07:42:32

Bald Anus: ...Jotenkin tuntuu, ett 70-80 -luvulla soitto ei ollut yhtä kiihkeää ja intensiivistä. Huumeet ja viina vaikuttaneet asiaan?

Intensiivistä? Kuuntele vaikka tämä...

http://en.wikipedia.org/wiki/File:B … s_John_Mayall_with_Eric_Clapton.jpg
G strings are for strippers
Flash
07.09.2011 08:49:44 (muokattu 07.09.2011 08:50:02)

poppamies: Intensiivistä? Kuuntele vaikka tämä...

Tuo olikin 60 -luvulla.
Live Music Is Better!
Bald Anus
08.09.2011 12:30:47

poppamies: Intensiivistä? Kuuntele vaikka tämä...

On tullut kuunneltua tuhansia kertoja. Toki Clapton on aina soittanut loistavasti, mutta 70-luvulla soitto ei ollut yhtä huomiota herättävää. Esimerkiksi Derek & the Dominosin Live at Fillmore -levyllä herra soittaa toki mainiosti, mutta ei se säväytä samalla tavalla kuin nykypäivänä.

Verrataan vaikka näitä: http://www.youtube.com/watch?v=ltMjiRs8M-o I shot the sheriff 70-luvulla ja http://www.youtube.com/watch?v=10qLYy6hiFQ I shot the sheriff 2004 Crossroadsissa. Eikös Clapton vielä 70-luvulla jossain vaiheessa ollut kyllästynyt "kitarasankariuteen"?

Mutta sitten verrattuna vielä 70-lukuun 80-luvulla oli jo enemmän tunnetta. Tässähän huumeet oli korvannut alkoholi ja Claptonilla oli ollut jopa raittiita jaksoja. Tämähän on vuosi ennen raitistumista.
kotoilija
13.09.2011 21:16:12
Tämä ei varsinaisesti käsittele Slowhandia, mutta liittyy hänen levyihinsä. Eli, ostin tuon uusimman Clapton albumin perjantaina ja sain sen mukana 5 dollarin lahjakortin Cläpän fanikauppaan. Vaikka summa ei olekaan suuri ajattelin tilata sieltä paidan ja Sessions for Robert Johnson cd+dvd paketin. Kysymykseni koskee tuota dvd:tä, voiko sitä katsoa Suomessa vai onko se suojattu? Nettisivuilla ei ollut region codesta mitään mainintaa kyseisen levyn yhteydessä. Amazonista katsoin, niin pelkän dvd:n kohdalla ilmoitettiin region codeksi 1 (USA ja Kanada), mutta CD+DVD paketin kohdalla ei ollut mitään. Voisiko joku valaista asiaa?
BigPapa
13.09.2011 21:36:46 (muokattu 13.09.2011 21:40:35)

Cool-guitarist: Tämä ei varsinaisesti käsittele Slowhandia, mutta liittyy hänen levyihinsä. Eli, ostin tuon uusimman Clapton albumin perjantaina ja sain sen mukana 5 dollarin lahjakortin Cläpän fanikauppaan. Vaikka summa ei olekaan suuri ajattelin tilata sieltä paidan ja Sessions for Robert Johnson cd+dvd paketin. Kysymykseni koskee tuota dvd:tä, voiko sitä katsoa Suomessa vai onko se suojattu? Nettisivuilla ei ollut region codesta mitään mainintaa kyseisen levyn yhteydessä. Amazonista katsoin, niin pelkän dvd:n kohdalla ilmoitettiin region codeksi 1 (USA ja Kanada), mutta CD+DVD paketin kohdalla ei ollut mitään. Voisiko joku valaista asiaa?

Se varmaan pitäisi kysyä sieltä kaupasta, että onko siellä region code 2 dvdtä. Itse tilasin vastaavan aikoinaan CDON.COM:sta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)