Lonesome 28.10.2004 08:46:31 | |
---|
Suositeltava paketti voisi olla Let's go to work johon sisältyy live in europe, irish tour, stage struck ja meeting with the g-man. Se on vähän niin, että parhaalta se rori livenä kuulostaa...pätee melkein keneen tahansa. Kyllä. Ite oon odotellut, että sais tuon pelkän "Meeting with the g-man"-levyn. Muut kun tuosta paketista jo on. G-Man on julkaistu BMG:n Budget-hintaluokassa erikseen viime vuonna ja siinä pitäisi olla myös enemmän biisejä, kuin tuossa "Let's go..." versiossa. Ei ole vaan tullut vastaan, paitsi jossain nettikaupassa aika kalliiseen hintaan. Mutta odotellaan ja kai sitä arkistoissa vielä on Rorylta julkaisematontakin tavaraa. Tuossa Roryn veljen/managerin Donal Gallagherin haastattelu: http://www.the-fuze.com/donal_gallagher.html "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Paperilyhty 29.10.2004 21:14:02 | |
---|
Kun katsoo ton racpalast dvd:n, niin kyllä tekee mieli myydä kitara ja antaa muiden soittaa. Tai sitten alkaa itse soittaa entistä enemmän - ja koettaa omassa soitossaan pyrkiä saavuttamaan edes 1 % siitä, mitä Rory Gallagherilla oli. Close your eyes
And forget your name
Step outside yourself
And let your throughts drain As you go insane...insane |
anma86 30.10.2004 13:18:52 | |
---|
Niimpä nyt kylläkin kun katsoo uudestaan ton dvd:n niin se kyllä lisää halua oppia lisää soitto tekniikasta. Vähän asiasta poiketen mitä vireitä rory käytti? Oliko kuuluissa stratossa E-vire? |
Läpistö 31.10.2004 16:40:51 | |
---|
mitä vireitä rory käytti? Bulfrog bluesissa on muistaakseni avoin A ja capo 2. nauhalla eli oikeastaan avoin H. Viisaammat neuvokaa viritys, itse en muista ulkoa :) (Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä. |
Calliope 12.11.2009 15:40:51 | |
---|
rattledad: Blind Willie Johnson ja Tampa Red. Raakaa ja hienostunutta. Osaisipa vain päättää kumman soitosta pitää enemmän. Blind Willien äänite, muuten, lähetettiin Voyager-luotaimen mukana aurinkokuntamme ulkopuolelle, joten aika laaja-ulotteista slidensoittoa... Tampa Red oli aikamoinen putkiukko.. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
Limes 13.11.2009 13:53:31 | |
---|
Lienenkö oikeassa kun muistelevinani olen että Irish Tour elokuvassa/dokumentissa Roryllä jossain live vedossa on biisin alussa eri paita päällä kuin biisin lopussa ? Eli hyvinkin on kuvamatsku editoitu elokuvallisuuden ehdoilla,siis eri keikoilta jopa. Itseäni tuo nyppi niin että en itselleni tuota ole hankkinut...no toki CD on. |
Lonesome 13.11.2009 15:50:58 | |
---|
Limes: Lienenkö oikeassa kun muistelevinani olen että Irish Tour elokuvassa/dokumentissa Roryllä jossain live vedossa on biisin alussa eri paita päällä kuin biisin lopussa ? Välillä kitarakin vaihtuu toiseen. Elokuvassa on leikkauksia, joissa on esim. haluttu näyttää yleisön hyvää meininkiä. Siinä sivussa vaihtuu myös paita ja välillä kitarakin. BBC:n "Rock Goes to collage" tv-sarjan Rory-jakso tammikuulta -79 on nyt tarjolla DVD:llä. Tilaus on vetämässä ja youtuben perusteella on hyvä keikka kyseessä. Ja kuvaus enemmän mieluisaa kuin Irlannin Turneella... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
rheinone 15.01.2010 20:19:55 | |
---|
|
Hösse 15.01.2010 21:22:51 | |
---|
rheinone: Kiitos, ylistys ja anteeks ku nostin, mutta mikä on Roryn se studiolätty, josta kantsuis aloittaa? Ku tässä on mummiest oikee meininki, ni oisko se Calling Card? http://www.youtube.com/watch?v=lfTY … 1&playnext_from=PL&index=43 Siis studiolätty - meikäläinenhän inhoo livelättyjä. Aloita vaikka "Against the grain" -levystä. Mun mielestä tosta alkuun päin levyt on menoltaan vähän vaisumpia. Mut tää on VAAN mun mielipide, ei absoluuttinen totuus. Ja kuunteles joskus toi "Stage struck". Saattais sun livelättyviha helpottaa... |
Lonesome 15.01.2010 21:43:25 | |
---|
rheinone: Kiitos, ylistys ja anteeks ku nostin, mutta mikä on Roryn se studiolätty, josta kantsuis aloittaa? Ku tässä on mummiest oikee meininki, ni oisko se Calling Card? Miksej... Se on enemmän oikeasti "tuotettu" levy (Roger Glover), mutta ehkä siksi vähän turhan siisti. Ainakaan Roger ja Rory eivät tulleet ollenkaan juttuun levyä tehdessä ja varsinkin miksaus piti tehdä uusiksi. Toisaalta ulkopuoliset levy-yhtiön hommaamat tuottajat taisi olla Gallagherille jo periaatteessa liikaa... Tattoo ja Against The Grain tulee mieleen myös. Photo Finish ja Top Priority on enemmän hardrock-osastoa. Rummuissa Ted McKenna! Kyllä Rory livenä oli parhaimmillaan miun mielestä... http://www.youtube.com/watch?v=Zh2LnqwhOZw&feature=related "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
antnis 15.01.2010 22:24:17 | |
---|
Meikän mielestä Roryn paras studiolevy on hänen ensimmäisensä. Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla. |
Hösse 15.01.2010 23:32:19 | |
---|
|
Lonesome 16.01.2010 13:32:04 | |
---|
Hösse: Oliko toi se tele, mikä jäi jossain lentokentällä lentokenttäajoneuvon yliajamaksi? Ei ja tää on alunperin Esquire, johon on lisätty kaksi mikkiä. Se yliajettu on muistaakseni valkoinen ruusupuulaudalla. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
rheinone 16.01.2010 17:24:22 | |
---|
Lonesome: Miksej... Se on enemmän oikeasti "tuotettu" levy (Roger Glover), mutta ehkä siksi vähän turhan siisti. Ainakaan Roger ja Rory eivät tulleet ollenkaan juttuun levyä tehdessä ja varsinkin miksaus piti tehdä uusiksi. Toisaalta ulkopuoliset levy-yhtiön hommaamat tuottajat taisi olla Gallagherille jo periaatteessa liikaa... Voihan vitsi, Calling Cardia ei löytyny lähikaupasta. Tattoo ja Against The Grain tulee mieleen myös. Noi olis ollu, mut ehkä mä nyt kuitenkin aloitan Calling Cardista ku meitin tuore basistilaulaja oli sitä mieltä ett se on paras. Photo Finish ja Top Priority on enemmän hardrock-osastoa. Rummuissa Ted McKenna! Ooo, se SAHB-kettu. Saattais hyvinkin pudota meikäläiselle se hardrok-osastonkin matsku. Kyllä Rory livenä oli parhaimmillaan miun mielestä... http://www.youtube.com/watch?v=Zh2LnqwhOZw&feature=related Kyllähän mä sen uskon. Mä en vaan jaksa kuunnella livelevyjä. Tuolla ne seisoo hyllyssä pölyttymässä sitte. |
harpist 16.01.2010 19:50:14 (muokattu 16.01.2010 19:54:32) | |
---|
Tämä on oikeastaan "puffi" omasta mokastani - mutta joku Gallagher mies voi olla tyytyväinenkin. Ostin vahingossa käytettynä Rory Gallagher at Rockpalast DVD:n - vaikka hyllyssä ko. tallenne jo olikin. ( Miksi ihmeessä niissä kaikissa dvd-tallenteissa pitää olla niin samanlaiset kannet ?) at Rockpalast sisältää WDR Studio L. Cologne 1976, Grugahalle Essen 1977, Jam session Wiesbaden 1979 keikat .... total 222 min. Mikäli kiinnostaa - 12 eurolla saat paikattua virheeni - ja vastaavasti minä lähetän kotiisi ko. dvd:n. More info : Siis tämä http://www.levykauppax.fi/artist/gallagher_rory/at_rockpalast/dvd/?o=a" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
texjazz 16.01.2010 19:53:25 | |
---|
Against the grain oli mun eka Gallagher. Oli pakko ostaa, kun sitä eräässäkin äällä alkavassa levykaupassa kuulin. Roryn versio Leadbellyn Out on the Western Plain on loistava. Mies hallitsi myös akkarin soittamisen suvereenisti. Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
Nick Bone 17.01.2010 00:34:57 | |
---|
Calling Card oli mun eka Roryn lettu, löytyi faijan hyllystä lp:nä ja iski ensikuulemalla kuin ukkosmyrsky eikä ole edelleenkään mun nupista mihinkään kadonnut. Vitun kova levy, mun ehdtoton Rory-favorite. Sen jälkeen on tullut hommattua Irish Tourit, Tattoot yms. Nyt soi Top Priority, kovaa meisinkiä perkele! All work and no play makes Nick a dull boy!
www.myspace.com/blackflyfinland |
Nick Bone 17.01.2010 01:01:58 | |
---|
Just Hit The Town, jumalauta mikä biisi!! Järjetön meininki ja upeeta vingutusta päälle, perkele mikä äijä!! Vittu kun nää nerot menee aina kuolemaan liian aikasin... All work and no play makes Nick a dull boy!
www.myspace.com/blackflyfinland |
k4ne 17.01.2010 21:20:21 (muokattu 17.01.2010 21:21:41) | |
---|
Nick Bone: Calling Card oli mun eka Roryn lettu, mun ehdtoton Rory-favorite. Sama suosikki täälläkin, Do You Read Me kolahtaa jostain syystä aina satasella, samoin Country Mile, Moonchild ja Secret Agent. Paikallinen Prisma muuten kauppasi jotain vuosi sitten kympillä tuommosta kahden levyn kombinaatiota kuin Rory Gallagher/Fresh Evidence eli omalla nimellä eka ja vika levy samassa paketissa. Hienoo musiikkia! |
akuankkakomppi 19.01.2010 08:54:35 (muokattu 19.01.2010 08:55:47) | |
---|
Nick Bone: Nyt soi Top Priority, kovaa meisinkiä perkele! Levyn nimi on pieni piikki levy-yhtiön suuntaan, kerrotaan mainiossa opuksessa "Riding Shotgun" (Gerry McAvoy - Pete Chrisp). Kirjassa on muitakin hyviä juttuja, suosittelen! Kannattaa tsekata myös "Wheels Within Wheels", jossa ko. koosteen työstänyt Donal Gallagher onnistuu hyvin paketoimaan Roryn monipuolisuuden yhdelle CD:lle. (e: pitäs varmaan vaihtaa avatar, tuo kitara vaihtoi omistajaa jo jokin aika sitten...) sum ergo cogito |