Aihe: Dollyni mun..
1 2
samueld
19.11.2003 14:26:29

Älähän nyt, loppukesästä Dave pakkaa HD:n tarakalle ämpärin, kartongin ja pullon Black Jackia ja lähtee mustikkaan.

Ei pakkaa. Ne on ihan eri kaverit, jotka kerää Daven mustikat. Dave menee metsään vain tappakseen suurriistaa.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
samueld
19.11.2003 14:30:37

Mulla on sellainen muistikuva, että Dolly olisi tuon kanssa jossain leffassa vetänyt. Saatan(luultavasti) olen väärässä.

DAC tuon on ainakin vetänyt. Tammyn piiseistä Dolly on levyttänyt ainakin D-I-V-O-R-C-E:n. Tosin nää kantrihait kyllä laulaa niin ristiin toistensa piisejä, että huh.
samueld
19.11.2003 14:37:43

Vaadimme DAC:n Pakkahuoneelle!!! Onko ukko muuten koskaan käynyt Suomessa? Jos sille kertoisi että tämä on Euroopan Teksas niin tulisikohan se?

Tammelan Punaniska ainakin saapuu paikalle vaikka ampuen tiensä jonon ohi. Aletaanko järkätä? Mä asun kerhoa vastapäätä, joten David voi tulla vaikka meille asumaan siksi aikaa...

väittävätkö, että diggaaminen johtuu rouvan rintavarustuksesta?

Onko Dolly rouva? Höh... Varmaan siitä tulee mieleen "hyvät" bosat monelle ekana. Ja onhan hän hiukan hupakkomainen monissa esiintymisissään. Tosin jengi hiljenee aika hyvin, kun kertoo naisen piisilistaa vähän matkaa.

Mitä Dollyn levyä suosittelisit? Dollysta en muista kuin Stand By Your Man-kappaleen.

Käy vaikka hakemassa jo mainittu "coat of many colors". Huomenna varmaan palautan Metsoon myös "i will always love youn". En ole kyllä Dollylta kuullut yhtään huonoa levyä. Menee Myllykosken arvostelussa nämäkin usein seiskaksi. Samoin kuin L. Williams. Kokoelmat on kyllä paikoitellen aika äiteliä, koska niihin on koottu vain pahimmat siirapit.
Mage
20.11.2003 10:24:10
Ei pakkaa. Ne on ihan eri kaverit, jotka kerää Daven mustikat. Dave menee metsään vain tappakseen suurriistaa.

Hoho
Ja muutaman greenpeace aktivistin siinä sivussa...
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
samueld
24.11.2003 14:05:04

Hoho
Ja muutaman greenpeace aktivistin siinä sivussa...

Bikers stare at cowboys, who are laughing at the hippies, who are prayin' they'll get out of here alive...
Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in...
Mage
25.11.2003 13:12:05
Bikers stare at cowboys, who are laughing at the hippies, who are prayin' they'll get out of here alive...
Sekä:

Cause my longhair just can't cover up my redneck
I've won every fight I've ever fought...
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
samueld
25.11.2003 13:27:07

Sekä:

Cause my longhair just can't cover up my redneck
I've won every fight I've ever fought...

...Eikä buutsit lättäjalkojain...
Mage
25.11.2003 15:50:38
...Eikä buutsit lättäjalkojain...

FME&J onnistui loistavasti DAC suomennoksissaan tosin Myllykosken katu-uskottavuus on lähes Coen luokkaa...
samueld
26.11.2003 01:59:21

FME&J onnistui loistavasti DAC suomennoksissaan tosin Myllykosken katu-uskottavuus on lähes Coen luokkaa...

Mä diggaan Pekkaa ihan vitusti. Kuka muu uskaltaa tunnustaa?

.. ja vain saadakseni käyntiin olen lyönyt ja kironnut häntä....
Blue Moon
26.11.2003 02:02:20 (muokattu 26.11.2003 02:51:07)

Mää uskallan mitä vaan. ;-)

Tosin en ehkä diggaa "ihan vitusti" mutta ihan riittävästi kumminkin.
- It's been a long time coming -
Mage
26.11.2003 12:03:19

Aika vaikeisiin sanoituksiin uskaltanut tarttua joku Kristofersson tai Coe eivät ole niitä helpoimpia suomeksi väännettyjä viisuja. Oma top kolmonen Myllykosken teksteistä voisi olla vaikka:
1. Et ole nähnyt minun itkevän
2. Viski ja naiset
3. Lintumies
Veikko
26.11.2003 14:50:55 (muokattu 26.11.2003 16:21:05)
Jep, Myllykoski ei ole koskaan epäonnistunutta suomennosta. Ja suomennokset vielä seuraavat alkuperäistä tarinaa pelottavan tarkasti.

.....Koko elämä sojotti vittua päin, kun olin nuori Tampereen Ilves.....
"Sähköurku!!!" (nuoren J. Karjalaisen äänellä)
samueld
27.11.2003 14:50:19

Aika vaikeisiin sanoituksiin uskaltanut tarttua joku Kristofersson tai Coe eivät ole niitä helpoimpia suomeksi väännettyjä viisuja. Oma top kolmonen Myllykosken teksteistä voisi olla vaikka:
1. Et ole nähnyt minun itkevän
2. Viski ja naiset
3. Lintumies

Joo. Pekka vääntää ne todella SUOMEKSI. Käännökset ovat todella tarkkoja kuten Veikkokin totesi. Silti kuitenkin joitakin strategisia sanoja on muutettu suomalaisemmiksi. Esmes viski kossuksi tai jaloviinaksi ja näin. Ei kuitenkaan ole mitään imelyyksia tai muita paljon havaittavissa.

viimeaikoina on sytyttänyt:

Mun vanha pannupää
Monenkirjava tilkkutakki
ja luonnollisesti pitkätukkainen punaniska ja teksasiin.
steelin
02.12.2003 03:16:15

.. ja vain saadakseni käyntiin olen lyönyt ja kironnut häntä....

Minä!

"Intiaani ties, eikä kirkonmies, miten luotiin maamme tää.."

"Nää kadut Sunnuntai-aamun, voi kumpa kännissä nyt ois"

"Kuukkeli katteli kummissansa tuota rinkan kiikutusta, minä kysyin onko eukkosi vihanen, kun sinunkin on silimäsi musta?"

Maltaan Haukat, Tulen Antajat.....

Mitä sieltä tuleekaan, innolla odotan.
Naapurit luulee, että on köyhä jos käy joka päivä töissä. Pitäköön uskonsa.
bronx
17.01.2004 00:20:10
tätskyhän vissiin teki paluun bluegrassiin vuosi-pari sitten. En ole levyä kuullut, joten pitänee vissiin hommata.

Jo vain. Taannoinen (2001) ilmestynyt 'Little Sparrow' on mainio levy,
täynnä modernin bluegrassin sankareita. Dollyä komppailevat mm.
Jerry Douglas, Dan Tyminski, Bryan Sutton, Alison Krauss, Chris Thile ja muut
samantasoiset tiluttajat.

Kuulemma myös tätä edellinen levy "The grass is blue" on toimivaa
tavaraa. Ainakin likipitäen sama sakki soittamassa.

--bronx
Veikko
02.02.2004 18:28:18
Tv-tietojen mukaan Dolly on tänään Conan O'Brian showssa vieraana/esiintymässä.
-Multilatentti-
RawknRawl
02.02.2004 19:05:47
Diggaan Dollysta. Aivan kamalan hyvä laulaja. Pelottavaa jopa.

Ja Pekasta tykkään tietysti.
"...viimein me päästiin ihailemahan niitä nättejä Nattasia, sitten Tankavaaran kapakassa siliäksi pantiin ryppysiä sattasia..." Jumalauta että on takorautaa tää riimi. Niinkuin ne kaikki muutkin.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
samueld
02.02.2004 19:32:04

Tv-tietojen mukaan Dolly on tänään Conan O'Brian showssa vieraana/esiintymässä.

Kanava? Tosin ajattelin kyllä lähteä hankkimaan outlawuskottavuutta päihteiden käytön pariin...
Veikko
02.02.2004 19:34:50
Kanava? Tosin ajattelin kyllä lähteä hankkimaan outlawuskottavuutta päihteiden käytön pariin...

Subteeveeltähän se tulee.
-Multilatentti-
samueld
02.02.2004 19:49:34

Subteeveeltähän se tulee.

Kivat mulle. Ei tuosta meidän sääsatelliitista mitään tule. Ehkä merisäätä kun oikein virittää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)