Rustie81 20.02.2003 17:23:51 | |
---|
Viime viikolla lehdessä oli kuulemma lukenut, että Silvennoisen tuleva levy olisi suomenkielinen?!? Mitähän mahtaa olla luvassa, jännityksellä pitänee odottaa. Tulisiko suomenkielistä bluesia vai Esa Kaartamon tapaista materiaaalia. Mitä luulette? Hyvä juttu. Se mies ei osaa lausua englantia nimittäin pätkääkään. |
Boots 24.02.2003 16:12:36 | |
---|
Hyvä juttu. Se mies ei osaa lausua englantia nimittäin pätkääkään. Tossa justiinsa kuuntelin Q-Stonen levyn Pink on Blue, ja jos vertaa Kuustosen ja Silvennoisen ääntämistä, niin Kuustonen on kyllä ihan tankero. Eka biisi "Waiting for the dawn" (tjsp) olisi muuten hyvä, mutta Kuustonen pilaa koko homman. Silvennoinen tosin laulaa nenäänsä. |
weelie 25.02.2003 15:55:39 | |
---|
Minäkään en välitä Silvennoisesta, vaikka olen nähnyt kolmesti. Kovasti tuntuu kestävän sen tajuaminen ettei se niinkö muhun kolahda... :D Mutta soittaa Sledgen (featuring suomen oaras SRV-kopio... juujuu en minäkään pidä SRV-kopioista) kanssa nyt noita Hki-Tre keikkoja, onkohan siinä enemmän bluesia bluesia? |
samueld 26.02.2003 13:09:33 | |
---|
Minäkään en välitä Silvennoisesta, vaikka olen nähnyt kolmesti. Kovasti tuntuu kestävän sen tajuaminen ettei se niinkö muhun kolahda... :D Mutta soittaa Sledgen (featuring suomen oaras SRV-kopio... juujuu en minäkään pidä SRV-kopioista) kanssa nyt noita Hki-Tre keikkoja, onkohan siinä enemmän bluesia bluesia? Olin henryn paarissa viimeksi mulkoilemassa kyseistä kokoonpanoa ja ihan mukavaltahan se kuulostti. Tosin Erik olisi saanut olla hieman enemmän esillä. Tykkään Valkaman tyylistä enemmän kuin Silvennoisesta. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Veikko 30.05.2003 21:50:44 | |
---|
Pikkupäivitys. Eli Dex-viihteen sivuita löytyi seuraavanlaista tietoa uuden levyn tiimoilta: "Heikki Silvennoiselta ilmestyy syksyllä 2003 soololevy, joka sisältää edellisistä levyistä poiketen suomenkielisiä lauluja. Sävellykset ovat Silvennoisen ja tekstit mm. Mikko Kuustosen ja Pauli Hanhiniemen käsialaa. Bändi kiertää ahkerasti ympäri Suomea koko kesän jatkaen aina lokakuulle asti. Kokoonpanossa soittavat Silvennoisen lisäksi Mikko Löytty (basso), Jani Auvinen (rummut), Olli Haavisto (steel-kitara) sekä Hannu Pikkarainen (kitara/koskettimet)." Keikat voi tsekata osoitteesta: http://www.dexviihde.fi/suomi/artistit/heikkisilvennoinen/index.phpSuojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Piirakka 19.06.2003 09:49:13 | |
---|
Silvennoinen soittaa todella FUNKYSTI, rytmi hanskassa.. |
Le Haba 19.06.2003 14:02:55 | |
---|
Keikalle lähtöä tässä odotellessa kuuntelen juuri kyseistä Silvennoisen syksyllä ilmestyvää levyä. Tää on todella hyvä, Suomen kieli sopii tod hyvin äijän suuhun. Hyvät jussit! |
Ossi 19.06.2003 14:34:07 | |
---|
Hyvät jussit! Samoin. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Aivokalvo 25.06.2003 12:56:23 (muokattu 25.06.2003 12:58:17) | |
---|
Siis jos tästä SF-blues-poppoosta, minkä olen nähnyt livenä ja levykin on, vertaa näitten kolmen eli Limppusen, Pepen ja Silvennoisen ääntä, niin kyllä Silvennoisella on vähiten bluesiin sopiva. Mitä mä näitä Silvennoisen omia juttuja oon kuullu, niin onhan ne ihan liian rauhallisia ja hitaita, ei se pääse oikeen loistamaan niissä millään tavalla. Mutta SF-Blues on pirun hyvä, niiltä tulee kanssa uus levy ens vuonna ja samalla TV-taltiointi viime vuoden päättäjäiskeikasta sekä live levy samaisesta tapahtumasta. Mutta jos on suomea, niin hyvä, suomenkielistä bluesia tehdään aivan liian vähän. Onpa muuten sama porukka bassossa ja rummuissa SF-bluesilla ja Silvennoisella. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Jucciz 08.07.2003 08:33:33 | |
---|
Silvennoisen levyttämä versio Fire:stähän on yksinkertaisesti parhaimpia versioita biisistä koskaan. Uskomattoman letkeä meininki ja mahtavasti muriseva basso. Ei mitään naurettavaa Kingston Wall-kikkailua. Sanotaan nyt sekin vielä, että tuo biisi toimii mun mielestä oikeasti paremmin rentona reggae-versiona kuin ylettömänä rock-tuuttauksena. Koska biisi itse rakentuu muutaman harvan soinnun varaan, saa siitä mielestäni paljon enemmän irti kun se maustetaan tuolla paljon puhutulla fiiliksellä eikä kelata biisiä läpi puoleentoista minuuttiin (sisältäen toki 2-3 kitarasooloa). Silvennoinen on kyllä yksi tyylikkäimmistä kitaristeista suomessa, lisäksihän mies on ainakin tv:stä tuttujen sketsien perusteella mainiota viihdettä myös ilman kitaraa. :) |
HS 08.07.2003 08:41:32 | |
---|
Terve Silvennoisen levyttämä versio Fire:stähän on yksinkertaisesti parhaimpia versioita biisistä koskaan. Mikähän niistä? :) Radiosta on muuten kuulunut jokin uusi biisi, mutta single ei ilmeisesti ole vielä kauppoihin asti ehtinyt. Täytyypä käydä Tammerfesteillä kuuntelemassa josko tulisi jo uutta materiaalia. |
Jucciz 08.07.2003 11:18:43 | |
---|
Tarkoitan tuota Bobcat-levylle päätynyttä versiota, mikäli niitä nyt siis useampia on. |
J. Cool 11.07.2003 21:04:37 | |
---|
haa jucciz tykkää kans reggae-firestä :D anssi nykänen (rumpali) kerto että tosi hyvä levy & mielenkiintonen levy tulossa. harmitteli ettei pääse nylon beatin takia silvennoisen kans kiertueelle. silvennoinen on itelleki kelvannu aina hyvin, täytynee nytkin hommata levy :) |
Aivokalvo 16.07.2003 14:25:17 | |
---|
Kuulin yhen Silvennoisen suomenkielisen biisin radiosta. En muista nimee, mutta ei se nyt ihan bluesia ollu, mutta sinnepäin. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
telecustom 16.07.2003 19:39:43 | |
---|
Joo ja onneksi meillä on oikeus kiistellä makuasioista. en oikein jaksa kyllä innostua ajatuksesta uudesta levystä..booooring! "rock`n`roll is never die" Kirka |
Veikko 17.07.2003 05:23:44 | |
---|
Kuulin hetki sitten livenä uusia suomenkielisiä biisejä. Hyvin toimivat, ei valittamista.. P.S. Mikko Löytty on groove. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Keppi 25.07.2003 08:42:29 | |
---|
P.S. Mikko Löytty on groove. Mikko on kyllä tosi tanakka! Tykkäsin, ku se soitti Daven kaa bluesia. Just sellanen, kun pitää tollasessa ränttätänttä-bluesissa olla. Juuup! |