oulukyllosa 27.02.2012 21:22:10 | |
---|
Marlowe: Ainakin Wiki-setä näyttää olevan suunnilleen samaa mieltä: http://en.wikipedia.org/wiki/Creede … Before_Creedence:_1959.E2.80.931967 Tuon CCR-kirjan lukeneena, minut yllätti tieto että John Fogertylla oli takana 3000 tuntia studiotyöskentelyä siinä vaiheessa kun CCR meni äänittämään ekaa levyään. San Fransicossa oli joku puoliteholla toimva studio, missä se hengaili ja myös työskenteli. Selitti paljon asioita mitä oon ihmetelly; Se nopea CCR-soundin luominen ja nopea hhuipulle nousu ja se maailman mun mielestä upein lauluääni (etenkin studiossa). Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com |
hjukke 12.03.2012 20:14:10 | |
---|
|
nottamus 12.03.2012 20:40:43 | |
---|
kyllä, kuulin juuri radiosta uutisen. Puistoblues kohottaa komeasti profiiliaan. every dog has its day |
HaloOfFlies 13.03.2012 11:00:20 | |
---|
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
HaloOfFlies 09.04.2012 13:51:53 (muokattu 09.04.2012 13:54:14) | |
---|
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
nottamus 09.04.2012 17:31:32 | |
---|
danny: John Fogerty levyttää nimekkäiden artistivieraiden kanssa uusiksi vanhoja klassikkobiisejään. Mukana muiden muassa Foo Fighters ja Bob Seger. Levyllä on mukana myös uutta materiaalia. http://www.spin.com/articles/john-f … song-foo-fighters-my-morning-jacket kamalaa! Eihän noin komeaan matskuun pitäisi koskea, vaikka kuinka ois JC Fogerty. Onkohan ahneus kyseessä? every dog has its day |
oulukyllosa 11.04.2012 10:28:03 | |
---|
Tämä uusin levyprojekti vahvistaa käsitystä, että Fogertylla on ongelma; Miten ikääntyä arvokkaasti ja tyylikkäästi. Näyttää että mies ympäröi itsensä koko ajan nuoremmilla taustasoittajilla ja itsekkin pitää huolen nuorekkuudestaan, ilmeisesti ottaa kiinni sitä 2 * 10 vuotta taukoilusta johtuvaa menetettyä aikaa. Ei siinä mitään, mutta kun samalla keikat on mennyt sellaiseksi juoksemiseksi ja kitaranvaihtohärdelliksi ja sellaiseksi ai-ett-meillä-on-mukavaa showksi että tympii katsoa. Keskittyisi itse asiaan. Silloin kun vetää duona (esim. Springteen - Fogerty Pretty Woman tai Keith Urbanin kanssa etc) jonkun yksittäisen biisin niin toimii edelleen hienosti. Ongelma on mun mielestä, että se laulu on mennyt sellaiseksi käninäksi, että ei niitä Creedence-vetoja oikein voi vetää enää uskottavasti. Mutta hankalapa ne Creedencet on pois heittää, kun yleisö niitä haluaa kuulla. Mutta joku ratkaisu hällä pitää tehdä jos meinaa musiikia tehä vielä 70:n tuolla puolen. Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com |
HaloOfFlies 03.07.2012 22:04:34 (muokattu 03.07.2012 22:05:10) | |
---|
Olipahan hieno keikka Oulussa! Fogertyn ääni pelasi kuin nuoruuden päivinä. Keep On Chooglin'! We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jucciz 04.07.2012 00:39:47 | |
---|
danny: Olipahan hieno keikka Oulussa! Fogertyn ääni pelasi kuin nuoruuden päivinä. Keep On Chooglin'! Täältä tanakkaa komppia. Bändistä voisi muutaman soraäänenkin päästää, mutta Fogerty itse oli kyllä kelpo vedossa ja selvästi tykkäsi työstään, eikä peitellytkään sitä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
blaekie 04.07.2012 09:04:56 | |
---|
Jucciz: Täältä tanakkaa komppia. Bändistä voisi muutaman soraäänenkin päästää, mutta Fogerty itse oli kyllä kelpo vedossa ja selvästi tykkäsi työstään, eikä peitellytkään sitä. Samoin täältä. Tämä kommentointi tosin Järvenpäästä. Minusta bändi toimi myös hyvin, varsinkin kannuttaja, (vaikka olikin ehkä hitusen kovaa lyövä veijari tuohon bändiin lienee kun piti oikein plexit olla ympärillä.) En kyllä voi yhtyä tuohon Oulukylläosan laulusaundi kommenttiinkaan, sillä olen edelleenkin ihmeissäni, miten se noin vanhalla äijällä se on pysynyt samana, ja voimakkaana. Jonkin verran minua kaiveli myös kyllä se kitaranvaihtorumba, ja jossakin biiseissä missä oli joku PRS tms. ei saundi ollut kovin muikea, toisin kuin niissä missä vedettiin ihan tavan lespalla. Kaikenkaikkiaan ukon soitto- ja esiintymiskunto on mahtava. Ja minkäs äijä sille voi että on muutaman levyn verran hittejä vuosien varrella syntynyt, ja kukas niitä CCR biisejä olisi oikeutetumpi soittelemaan kuin hän. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
HaloOfFlies 04.07.2012 10:47:18 (muokattu 04.07.2012 10:50:52) | |
---|
Hieman harmitti, että Walking In A Hurricane jäi soittamatta ja CCR-tavarasta nyt oli useampikin helmi joita ei kuultu. Mutta eipä sitä voi kaikkea kerralla saada. Loistava setti kyllä kuultiin siitäkin huolimatta. Toivottavasti Fogerty tulee Ouluun uudelleen, kuten keikan aikana lupasi. I Heard It Through The Grapevine oli kyllä sellainen veto, jossa koko bändi pääsi oikeuksiinsa. Jumaliste että jyräsi komeasti. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Hohhoijaa 04.07.2012 12:05:36 | |
---|
blaekie: En kyllä voi yhtyä tuohon Oulukylläosan laulusaundi kommenttiinkaan, sillä olen edelleenkin ihmeissäni, miten se noin vanhalla äijällä se on pysynyt samana, ja voimakkaana. No todellakin. Hemmetin hienosti veti ja viihdytti. The planet is fine, the people are fucked. |
Jucciz 06.07.2012 00:48:02 | |
---|
Travelin' Band:in olisin tahtonut kuulla. Ja vaikka kukaan muu ei tykkäisikään, It's Just a Thought ois ollu kyllä semmonen veto, jossa hammondimies ois päässyt aiheuttamaan kylmiä väreitä allekirjoittaneelle. Eikä se Lodikaan huono ralli ois ollut. Ehdottoman hyvä silti näinkin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
blaekie 06.07.2012 09:17:52 | |
---|
Jucciz: ....Eikä se Lodikaan huono ralli ois ollut. Ehdottoman hyvä silti näinkin. No siellä Oulussa oli vissiin sitten eri biisilista, koska jäkessä kuultiin Lodi. Äijällä on niin paljon hyviä biisejä, että pakko lienee tehdä kompromisseja. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
HaloOfFlies 06.07.2012 22:19:18 | |
---|
Blues man -99 07.07.2012 21:16:39 | |
---|
danny: Olipahan hieno keikka Oulussa! Fogertyn ääni pelasi kuin nuoruuden päivinä. Keep On Chooglin'! Ja viel alkuun täppäilyä! Tai niin se ainki puistobluesissa teki. |
Blues man -99 07.07.2012 21:20:44 | |
---|
oulukyllosa: Tuon CCR-kirjan lukeneena, minut yllätti tieto että John Fogertylla oli takana 3000 tuntia studiotyöskentelyä siinä vaiheessa kun CCR meni äänittämään ekaa levyään. San Fransicossa oli joku puoliteholla toimva studio, missä se hengaili ja myös työskenteli. Selitti paljon asioita mitä oon ihmetelly; Se nopea CCR-soundin luominen ja nopea hhuipulle nousu ja se maailman mun mielestä upein lauluääni (etenkin studiossa). Sen kirjan lukeneena osaat varmaan sanoa, että missä vaiheessa he alkoivat soittaa ammattimaisesti. =D Mun suosikki on kyllä varmaan Run Through the Jungle. Niin käsittämätöntä kuinka paljon saavat aikaan vaan yhdellä soinnulla! |
Blues man -99 07.07.2012 21:29:20 | |
---|
Mitä mieltä muuten olette Pendulumista. Eikö se mennyt suunnilleen niin, että niin huonoa palautetta saivat kriitikoilta että JF päätti tehdä kunnianhimoisemman levyn. Vaikkei kaikkein tyypillisintä Creedenceä olekaan niin kyllä Pendulum on yksi suosikeistani. |
oulukyllosa 08.07.2012 22:27:38 | |
---|
Ite kaipaisin fogertyltä jonkinlaista musiikillista irtiottoa; blues tai kantrilevyä tms. Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com |
hjukke 09.07.2012 12:21:17 | |
---|
oulukyllosa: Ite kaipaisin fogertyltä jonkinlaista musiikillista irtiottoa; blues tai kantrilevyä tms. Uus Blue Ridge Rangershan oli ihan kova kiekko. |