Mika Antero 30.07.2005 20:36:05 (muokattu 19.10.2005 13:20:23) | |
---|
Tästä bändistä ei taida omaa ketjua löytyä, vaikka nimi on useastikin täällä rootsilla mainittu. Hankin useiden ylistävien kommenttien perustella pari bändin levyä, eli Negrospiritualizedin ja No matter how you prayn. Jälkimmäistä olen tässä vähän kerinnyt pyöritellä, ja kyllä tämä vallan omaperäiseltä ja vakuuttavalta musiikilta kuulostaa. Taitaa olla ainakin yksi Aavikon soittaja mukana ja vierailevana tähtenä vielä toinenkin. Minun korvissani tämä on erittäin onnistunutta modernia rytmimusiikkia. Saa nähdä kestävätkö levyt pitkäaikaista kuuntelua. Mitään helpoksi pureksittua ja easy-listening -tavaraa tämä ei todellakaan ole. Savolaisia nuo mokomat näyttävät olevan, mutta syntyperälleenhän ei kukaan mitään voi. Pistäkääs kommenttia bändistä aiheeseen paremmin perehtyneet. http://www.bluesnews.fi/cosmotext.htm (EDIT: Linkki ei näköjään enää toimi, http://www.bluesnews.fi/cosmos.htm tuon pitäis toimia.) |
Mage 01.08.2005 13:00:28 | |
---|
Mulla on ollut tuo "pray" jonkun aikaa ja kyllä se on aika obskyyriä tavaraa kuten legendaarinen KW setä sen sanoisi. Eihän tuohon oikein mitään sanoja löydä kuvailemaan tuota musiikkia mutta kyllä minä ainakin tykkäsin sen verran että tilasin tuon "negronkin" Sanoisin että kannattaa ainakin kuunnella ennekuin ostaa mutta jos tykkää ennakkoluulottomasti rytmimusiikista kyllä tuo pitää tarkistaa Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
Royal Banzai 01.08.2005 18:51:00 | |
---|
No Matter How You Pray löytyy hyllystä ja on kyllä hienoa settiä. Erityisesti bändi on omimmillaan sekopäisissä blueskaahailuissa kuten (I Believe In) Black Jesus sekä Aeolipile Babe. Siis minun mielestäni. Laulajalla on "melko" omaperäinen tyyli. Oikeastaan termi "laulaja" voitaisiin korvata vaikka "ärisijällä". Joo, enpä vielä keksi muuta sanottavaa, kuin että tykkään. Suomen Blues Explosion. Surprise, cockfag! |
Mika Antero 01.08.2005 18:52:44 | |
---|
Kyllä tämä No matter how you pray kolisee joka kuuntelulla yhä enemmän. Vaikka olenkin ja tulen varmaan aina olemaankin suuri kitaravetoisen perusränttätäntän ystävä, niin pakkohan tässä on pikku hiljaa myöntää, että tämän päivän mielenkiintoisin populaarimusiikki tulee juuri tämmöisiltä avarakatseisilta rajoja rikkovilta uudistajilta, kuten nyt vaikka CJBM ja jo mainittu Aavikko. |
Volle 01.08.2005 19:11:55 | |
---|
Eräs tuttavani tässä juuri lauantai-iltana kapakassa hehkutti kovasti tätä bändiä, joten kävin kuuntelemassa noi parit nettisivuilta löytyvät biisit ja hyvältähän se kuulostaa, eli levykin täytynee hommata. Siitäkin huolimatta, että suosittelija väitti bändin olevan paljon kovempi livenä. Nam. |
weelie 02.08.2005 09:51:18 (muokattu 02.08.2005 09:52:02) | |
---|
Mulla on yksi niiden levy (ehkä tuo Negro...), ollut pari vuotta, mutta enpä ole jaksanut kuunnella. Ehkä joku päivä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Mika Antero 18.10.2005 15:54:24 (muokattu 18.10.2005 19:58:45) | |
---|
Hankinpa sitten vielä My style is eurostyle -lätynkin. Tämä on tästä kolmikosta selkeästi helpoimmin avautuva paketti, ts. lähimpänä ns. perinteistä bluesilmaisua. Tai sitten Pray ja Negrospiritualized ovat jo kehittäneet korvani vastaanottavaisemmiksi... Ei ollenkaan "obskyyriä tavaraa". Tämän levyn parissa lienee bluesdiggarin turvallisinta aloittaa bändin musiikkiin tutustuminen. EDIT: Lisätään vielä sen verran, että tämä My style is eurostyle sai myös nuo kaksi muuta levyä avautumaan entistä paremmin, levyissä on kuitenkin hyvin selkeä kehitys-/muutoskaari havaittavissa. Tutustukaa, sairaan hyvä bändi. |
AoA 25.10.2005 17:20:59 | |
---|
ainoastaan kerran livenä nähnyt, pääosin aikamoista räminää, mutta oikein kivan kuuloista välillä. välillä kuitenki hieman puudutti. T: Antsa |
Stain 10.09.2007 20:12:10 | |
---|
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
Stain 19.11.2007 13:41:59 | |
---|
No eipä herätä hirveämmin keskustelua tämä bändi. Harmi. Kai ne fanittajat pyörivät sitten jossain muualla kuin m.netissä. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
weelie 20.11.2007 12:31:01 | |
---|
no mulla on muistaakseni yhä se yksi levy, ellen ole sitten kulmadivariin jo vienyt. :D Eipä ole tullut kuunneltua, enivei. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
ville viaton 22.11.2007 09:20:02 | |
---|
Cosmot on kyllä yksi parhaista live-bändeistä jotka tiedän. Vaikka Pekan maneerit joskus hieman ärsyttääkin.. Rock'n'roll is never die. |